Gå til innhold

NHD: snooork... bare sover..- hjeelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er jente på 32 med 2 små barn, og bruker cipralex pga sosial angst og stress. Tablettene demper meg. og er fornøyd med det. Nå er jeg sykemeldt pga ble utbrent i fjor, jeg jobber som selger. Har nå vært sykemeldt i 3 mnd, og blir mer og mer lat, tiltaksløs, energiløs, og er så trøtt og slapp og bare sover og sover, jeg kan sove i 15 timer uten problem. Hadde jeg ikke trengt å stå opp pga barna, så hadde jeg sikkert sovet rundt omtrent.

Jeg føler meg fryktelig sløv, og synes denne tilværelsen med å gå sykemeldt blir værre og værre, og merker også at jeg mister mer og mer troen på meg selv. Jeg tør ikke engang å reise inn på jobb å hilse på kolleger ol.l.

Nå har det seg slik, at jeg ikke vet hva jeg vil/bør/trenger å jobbe med. Salg er utrolig krevende og vet ikke om jeg har så godt av det presset, selv om jeg har gjort det veldig bra og vært blant de beste, så sliter det på.

Så her sitter jeg da, og vet ikke hva jeg bør gjøre. Om jeg bør finne en annen jobb ? I såfall hva ? Jeg får jo kun salgsjobber siden jeg kun har jobbet med salg, og da kan jeg jo like gjerne bli der jeg er.!? har jobbet der i 13 år. Jeg kan sikkert få jobb som ordremottaker ol.l. men føler da at det er å bite i det sure eple og gå noen skritt tilbake.. og kanskje det vil kjede vettet av meg... for det er det som er så frustrerende, jeg føler jeg trenger utfordringer/ha noe å bryne meg på, men samtidig vil jeg ikke ha noe mas og press...

Jeg er inne i en skikkelig dårlig sirkel nå...jeg er bare sur og grinete og irritabel, og trøtt og slapp og lat. Jeg er jo egentlig ei sprudlende, glad og utadvendt jente som er morsom, masse jern i ilden, full fart og vellykket...men nå klarer jeg ingenting, ikke engang å slanke meg.. bare spiser og spiser og sover.. og alt går til helvete, både med meg og jobb og alt...

Jeg trenger hjelp til å komme meg inn på rett spor. Skal jeg søke andre jobber ? skal jeg gå tilbake til min jobb og ta det derfra ? Hvordan klare å slanke meg i dette virvarret ? Jeg er superdeppa fordi jeg trenger å gå ned 7 kg, og hater kroppen min nå, og blir enda mer deppa pga ikke klarer det, og pga har komplekser for kroppen.?

Jeg vil ut av dette, men hvordan ?? når jeg ikke tør, eller gidder, eller orker en dritt ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235331-nhd-snooork-bare-sover-hjeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

NHD har flere ganger sagt at for mye søvn virker depressivt. Jeg har opplevd at det er vanedannende, og blir en ond sirkel: jo mer en sover, jo trøttere blir man. Kanskje du kan prøve å komme inn i en døgnrytme med 8 t søvn, pluss mosjon? Jeg vet det er vanskelig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...