hvem er jeg egentlig? Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei. Bare lurer litt: Kan alle mennesker få psykose? Jeg tenker friske mennesker. Og om ikke, hvilke psykiske lidelser er det som fører til psykose da, alle eller? Og om en har hatt det, uten at det skyldes stoff og lignende, kan det da bare ha vert et engangstilfellet, eller er det en større risiko for og få det igjen? Og hva er egentlig "ikke psykose, men noe nærtliggende"? Vet jo hva det betyr i den forstand, men hva vil det si? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235388-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-psykose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest truxal Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei. Bare lurer litt: Kan alle mennesker få psykose? Jeg tenker friske mennesker. S: ved sterke nok påkjenninger kan de fleste kunne få en psykose Og om ikke, hvilke psykiske lidelser er det som fører til psykose da, alle eller? :Schizofreni, Bipolar, dype depresjoner, vet ikke om det er flere, Og om en har hatt det, uten at det skyldes stoff og lignende, kan det da bare ha vert et engangstilfellet, eller er det en større risiko for og få det igjen? S: det kommer an på hvor sterk påkjenning som utløste psykosen. Var det en ekstrem påkjenning er det lite sannsynlig hvis du ikke blir utsatt for en slik påkjenning igjen. Og hva er egentlig "ikke psykose, men noe nærtliggende"? Vet jo hva det betyr i den forstand, men hva vil det si? S: nærpsykose kan for eksempel være at du har vrangforestillinger men at disse ikke tar overhånd. Du forstår selv at det er vrangforestillinger du har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235388-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-psykose/#findComment-1803227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvem er jeg egentlig? Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Hei. Bare lurer litt: Kan alle mennesker få psykose? Jeg tenker friske mennesker. S: ved sterke nok påkjenninger kan de fleste kunne få en psykose Og om ikke, hvilke psykiske lidelser er det som fører til psykose da, alle eller? :Schizofreni, Bipolar, dype depresjoner, vet ikke om det er flere, Og om en har hatt det, uten at det skyldes stoff og lignende, kan det da bare ha vert et engangstilfellet, eller er det en større risiko for og få det igjen? S: det kommer an på hvor sterk påkjenning som utløste psykosen. Var det en ekstrem påkjenning er det lite sannsynlig hvis du ikke blir utsatt for en slik påkjenning igjen. Og hva er egentlig "ikke psykose, men noe nærtliggende"? Vet jo hva det betyr i den forstand, men hva vil det si? S: nærpsykose kan for eksempel være at du har vrangforestillinger men at disse ikke tar overhånd. Du forstår selv at det er vrangforestillinger du har. takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235388-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-psykose/#findComment-1804355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.