Gå til innhold

P.S Om obduksjon, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet virker kanskje rart, men jeg trenger svar for å få fred og for å komme videre. Jeg har lett overalt på nettet og finner ingen svar. Jeg har behov for å finne ut et dødstidspunkt. Jeg fant samboern min død klokken 18.40 om kvelden . Siste livstegn fra ham var klokken 16.21. Da jeg fant ham var blodet fra ham ikke størknet i det hele tatt, selv ikke bittesmå dråper. Da jeg tok på ham, var han kroppsvarm og helt slapp og myk.

Hvor presist kan man utifra dette fastslå dødsøyeblikk? Jeg spurte etter obduksjonsrapporten, men der sto det ingen ting om tidspunkt. Kan man ikke få det mer presist enn innen for de to timene og tyve minuttene jeg vet det må ha hendt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235399-ps-om-obduksjon-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

22årgammel

Hvorfor er det så viktig å vite dødstidspunktet??? jeg tror IKKE det er noen god ide, jeg tror heller at det vil føre til noe som ikke er bra. Vet ikke hvordan jeg skal si det jeg....men kanskje du vet hva jeg mener.

Uff.....får vondt inni meg av å lese det som har hendt deg. Kan innbille meg hvordan det må være både idet du finner ham og i ettertid.

Uff......grusomt.

Det er helt vanlig at man tenker på det store deler av tiden, for det er jo ikke noe man bør oppleve liksom, det å finne en død person....å iallefall ikke i e sånn situasjon.

Tenker mye på deg og den lille.

Tragisk.....vet ikke hva jeg skal si.

Men for å repetere, jeg tror det gjør mer vondt enn bedre å vite når han døde. Hvorfor vil du vite det? Man kan ikke bringe ham tilbake.

Jeg tror du vil få det verre av å vite når han døde......er iallefall mine tanker. Men jeg vet ikke jeg, kanskje det ikke er sånn for deg.

Er selvsagt opp til deg, men hadde jeg vært deg så hadde jeg IKKE villet vite dødstidspunktet.

Hvorfor er det så viktig å vite dødstidspunktet??? jeg tror IKKE det er noen god ide, jeg tror heller at det vil føre til noe som ikke er bra. Vet ikke hvordan jeg skal si det jeg....men kanskje du vet hva jeg mener.

Uff.....får vondt inni meg av å lese det som har hendt deg. Kan innbille meg hvordan det må være både idet du finner ham og i ettertid.

Uff......grusomt.

Det er helt vanlig at man tenker på det store deler av tiden, for det er jo ikke noe man bør oppleve liksom, det å finne en død person....å iallefall ikke i e sånn situasjon.

Tenker mye på deg og den lille.

Tragisk.....vet ikke hva jeg skal si.

Men for å repetere, jeg tror det gjør mer vondt enn bedre å vite når han døde. Hvorfor vil du vite det? Man kan ikke bringe ham tilbake.

Jeg tror du vil få det verre av å vite når han døde......er iallefall mine tanker. Men jeg vet ikke jeg, kanskje det ikke er sånn for deg.

Er selvsagt opp til deg, men hadde jeg vært deg så hadde jeg IKKE villet vite dødstidspunktet.

Hei, takk for varme tanker. Hvorfor jeg lurer på detaljer er vanskelig å svare på. Men jeg har i disse månedene etter dødsfallet tenkt mye. Når man er etterlatt etter selvmordsofre er det vanlig å ville snu på hver lille stein for å forstå. Selv om man aldri kan forstå handlingen fullt ut.

Jeg har funnet ut mye som har hjulpet meg videre. Men dette med eksakt tidspunkt vet jeg ikke og får kanskje ikke svar på.

Kanskje lurer jeg på om han hørte den siste beskjeden min på svareren hans? Kanskje jeg trenger å vite hvor lenge han satt der før det skjedde.

Jeg tror ikke jeg får det vondere av å vite mest mulig rundt hendelsen. Jeg tror det vil hjelpe meg å snu blikket fremover og bli ferdig fordi jeg til slutt vil vite med sikkerhet at jeg har funnet ut alt som er mulig for meg å finne ut om de tragiske timene.

Jeg forstår godt at du trenger å vite. Og jeg tror det er riktig for å klare å legge alt bak seg og gå videre. Ting kan vel uansett ikke bli værre enn det er.

Selv har jeg lite å bidra med her....annet enn synsing. Det høres jo ut til at han ikke har ligget lenge død når du fant han. Jeg tror sikkert at en lege vil kunne gi det et svar, slik at du iallefall kommer noe nærmere. Du vil måtte gi detaljerte opplysninger omkring funnet.

Helt eksakt vil det nok aldri bli...

Ønsker deg lykke til videre. Håper du har noen nær deg som du kan snakke med om ting.

Beste hilsen

Legen som undersøkte han rett etterpå (ikke obduksjonen) har kanskje målt temperatur, skrevet noe om farger på huden osv. Det kan gi en pekepinn på når han døde, men helt nøyaktig er det nok vanskelig å fastslå.

http://www.turnuslegen.no/legejus/retts_ob.htm

Gjest ... i samme båt

Hei, takk for varme tanker. Hvorfor jeg lurer på detaljer er vanskelig å svare på. Men jeg har i disse månedene etter dødsfallet tenkt mye. Når man er etterlatt etter selvmordsofre er det vanlig å ville snu på hver lille stein for å forstå. Selv om man aldri kan forstå handlingen fullt ut.

Jeg har funnet ut mye som har hjulpet meg videre. Men dette med eksakt tidspunkt vet jeg ikke og får kanskje ikke svar på.

Kanskje lurer jeg på om han hørte den siste beskjeden min på svareren hans? Kanskje jeg trenger å vite hvor lenge han satt der før det skjedde.

Jeg tror ikke jeg får det vondere av å vite mest mulig rundt hendelsen. Jeg tror det vil hjelpe meg å snu blikket fremover og bli ferdig fordi jeg til slutt vil vite med sikkerhet at jeg har funnet ut alt som er mulig for meg å finne ut om de tragiske timene.

Skjønner deg veldig godt. Utrolig viktig å få de fleste bitene i puslespillet på plass. Uansett blir det jo igjen så mange ubesvarte spørsmål...

Ang. obduksjon: min mann ble ikke obdusert, det var ikke viktig for politiet å vite eksakt tidspunkt... For meg hadde det faktisk betydd en del å få vite akkurat det...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...