Gå til innhold

Hva gjør jeg nå, NHD/andre???

Anbefalte innlegg

Gjest Sliiiiiiiiten

Jeg har diagnosen emosjonell ustabil pf. Går på medisiner, stemningsstab. og antidep. og mot tankekaos.

Men likevel, jeg føler det ikke hjelper. Jeg er fortsatt like ustabil, iallefall ikke mye forandra. Og det selv om jeg er oppe i den normale dosen. (NHD: Hva er normal eller høyeste dosen med Lamictal og Seroquel??).

Synes heller ikke at Fontex hjelper, for jeg er stadig deprimert. Spesielt når jeg blir sliten, noe jeg er ofte. Og når ting går meg imot, bare den minste motgang fører til at jeg blir suicidal eller skader meg selv.

Jeg blir så frustrert, så oppgitt. Prøver forskjellige ting, gå tur og trimme, være sammen med dyr og venner, litt andre aktiviteter for å avlede tankene og sånn. Og det kan hjelpe litt, men er jammen ikke mye.

For selv om jeg har det greit, så er liksom tankene og lysten til å skade meg og dø der. Hvorfor er det sånn??? Hva kan det være?

Jeg er innlagt og har vært det en stund (vært her og der). Holder på å lete etter leilighet. Det er forsåvidt greit. Håper jeg får noe snart. Uansett......jeg er så redd for fremtiden, hvordan det vil bli å bo for seg selv. Hvordan jeg vil takle det å være alene, ikke ha folk rundt meg. Hvordan skal jeg klare meg økonomisk? Hvordan får jeg tak i møbler? (vet det kanskje er en bagatell, men.....likevel).

Jeg får den tanken og lysten til å ville dø, for jeg er så redd. Føler meg så ensom fra før av liksom, så hvordan skal jeg klare meg i leilighet??

Hva skal jeg gjøre??

Vil jeg alltid være syk?

Er emosjonell Ustabil pf. egentlig en sykdom? Å dersom jeg liksom er syk, hvorfor funker ikke noen av medisinene på meg???

Føles så frstrerende alt. Blir så forvirra. Skifter så fort. Vil ikke ha det sånn. Men er vel sikkert min feil at det blir sånn, eller? eller liksom, jeg har jo ikke kontroll over følelsene mine, det at de svinger så jævlig. Og har delvis heller ikke kontroll over tankene. Ikke de som bare faller ned i hodet på meg.

Noe annet jeg lurer på, kanskje er dumt spm men: kan man bruke ECT på personer med den diagnosen jeg har. Diagnosene mine er emosjonell ust. pf, depresjon og angst.

For jeg er villig til å prøve det, ECT, for jeg har kommet inn i et nett jeg ikke kommer meg utav.

For å bruke et annet bilde: dersom et hjerte slutter å slå hos en person, da gir man de sånn støt, å som regel begynner hjerte å g igjen.

Sånn tenker jeg litt, at jeg trenger en slags støt i hodet, for å liksom bli kvitt den delen av hjernen som samler opp alt rusket (for å si det på den måten). Hvis noen skjønner hva jeg mener.

Å når jeg som sagt har prøvd så mange ting, hva mer kan jeg prøve å gjøre???

Det er ikke bare å si at jeg må slutte å tenke på det og det, eller at jeg må la være å selskade. Jeg vet jo dette, men jeg har liksom ikke kontroll. Har komt ut av kontroll på en måte, dersom man tenker på selvskadingen. Å tankene mine blir fort til kaos, å det går litt sånn "arm i arm". Tankene og følelsene kan føre til det ene eller det andre.

Håper dere har orket å lese hele innlegget mitt, og at jeg kan få svar, dersom det er mulig.

Setter pris på det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235450-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5-nhdandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hei33

Kjære sliten!

Det må være forferdelig slik som du har det nå. Men jeg synes jo nå at personalet på psyk. (du sa du var innlagt) kunne ha hjulpet deg litt bedre. Har du fortalt dem at du sliter med alle disse tankene og følelsene? hvis ikke, så bør jo det være første skritt i riktig retning.

Vil jo tro at de har erfaring med folk i samme situasjon som deg, som skal ut på egenhånd uten noe sted, nettverk, etc. De må vel kunne gi deg masse råd og mulige løsninger på tingene?

Og når det gjelder medisinering, så håper jeg psykiateren vil finne de rette medisinene for deg. Men du må jo være ærlig og fortelle åssen det er fatt.

ønsker deg masse lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...