Gjest Slutt å tulle Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg vet i hvertfall om flere unger som ble renslige før de fyllte ett år. Hvis de ikke hadde klart å holde igjen til de ble satt på potta, hadde de vel tisset i buksa titt og ofte, og så ville de ikke vært renslige. Igjen viser du at du ikke aner hva du snakker om her. Det er kun babyer som tisser konstant så fort behovet melder seg. Etterhvert som barna blir større, så vokser kapasiteten i blæren, noe som betyr at den kan holde på en del urin før den tømmes. Problemet for et barn er da at hun/han ikke klarer å tolke signalene om at blæren må tømmes, så barnet tisser på seg. Men dersom de settes hyppig på potte/do før blæren blir for full, så vil sittestillingen medføre et press på blæren som gjør at den tømmer seg. Barna går derfor ikke å skvetter i buksen hele tiden, og de kan gå uten bleie dersom foreldren har lært seg å tolke barnets kropp, men det er ikke det samme som at barnet er renslig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235536-bleie-slutt/page/2/#findComment-1807951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SirenMerete Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Takker for alle engasjerende innlegg og svar. Selvfølgelig oppmuntrer vi lilletulla til å gå på do/potte. Og potta står ute når været tillater det :-)) Men jeg er nok selv av den oppfatning at dette har med modning og taiming å gjøre. Eldstemann fant selv ut når hun ville slutte med bleier, og hun var litt over tre (kom til oss når hun var nesten to) Så jeg snakket sant når jeg i går skrev at jeg ikke er stresset med dette. Hun går sikkert ikke med bleier når hun er 14 :-)) Ha en god dag alle sammen, er høljer det ned (Sørlandet) lite sommersteming akkurat i dag - men det kommer!!!! Ja, dette kommer så fort barnet er moden for det. Det ligger i et barns natur å ville mestre ting, og dette gjelder selvsagt også do gåingen. Jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor mange har så hastverk med å bli kvitt bleiene. La nå barna få utvikle seg og finne ut av ting i eget tempo sier nå jeg. Ser ut til at sommeren har tatt en liten pause igjen ja... eller kanskje den bare er kommet tilbake til normalen igjen? ;o) Vi får håpe og tro at det blir flere solrike og varme dager om ikke så lenge ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235536-bleie-slutt/page/2/#findComment-1807959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Igjen viser du at du ikke aner hva du snakker om her. Det er kun babyer som tisser konstant så fort behovet melder seg. Etterhvert som barna blir større, så vokser kapasiteten i blæren, noe som betyr at den kan holde på en del urin før den tømmes. Problemet for et barn er da at hun/han ikke klarer å tolke signalene om at blæren må tømmes, så barnet tisser på seg. Men dersom de settes hyppig på potte/do før blæren blir for full, så vil sittestillingen medføre et press på blæren som gjør at den tømmer seg. Barna går derfor ikke å skvetter i buksen hele tiden, og de kan gå uten bleie dersom foreldren har lært seg å tolke barnets kropp, men det er ikke det samme som at barnet er renslig. Jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om. Kall det renslig eller ikke renslig, men barnet tisser da i hvertfall ikke i bleia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/235536-bleie-slutt/page/2/#findComment-1808339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.