Gå til innhold

Likegyldighet, engasjement, gnål.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du sier noe...

Håper at jeg er engasjert uten å gjøre sønnen min flau.

Laget til 9-åringen min har foreldre som er engasjerte og rettferdige. Heldigvis ingen som dytter sine barn foran eller kjefter og smeller.

Målet for fotballen for de som er litt yngre må jo være spilleglede og kameratskap.

Jeg koser meg veldig på kampene deres. Alle får spille.

Tror at barna også setter bris på å bli støttet, men ikke gnåla på!

Engasjement altså :o)

Gjest collett

Engasjement er vel bare bra. Problemet er foreldre som står på sidelinjen og "kjefter" og heier frem sin egen håpefulle... Slike finnes dessverre...

Får alle spille i de ulike posisjonene på banen hos dere? Hos oss er de plassert slik at de "flinke" er spisser hver eneste kamp. Synes det er rart med en slik spesialisering allerede (8 år). Det fremmer i hvert fall ikke spillegleden hos dem som alltid blir stående bak på banen.

Trenerne "våre" sendte også hjem et brev med klar beskjed om at ungene er pliktig til å konsentrere seg om å bli gode fotballspillere på treningene. De skal trene effektivt og ikke tøyse eller leke i det hele tatt.. Skjønner at trenerne vil ha konsentrasjon, men blir ikke dette litt strengt for så små barn? Det kom tydelig frem at de som ikke legger inn full innsats på treningen ikke er ønsket på laget. Det ble hintet om at de kanskje ikke bør fortsette på fotballtrening. Hva med det sosiale og det å ha det GØY???

Engasjement er vel bare bra. Problemet er foreldre som står på sidelinjen og "kjefter" og heier frem sin egen håpefulle... Slike finnes dessverre...

Får alle spille i de ulike posisjonene på banen hos dere? Hos oss er de plassert slik at de "flinke" er spisser hver eneste kamp. Synes det er rart med en slik spesialisering allerede (8 år). Det fremmer i hvert fall ikke spillegleden hos dem som alltid blir stående bak på banen.

Trenerne "våre" sendte også hjem et brev med klar beskjed om at ungene er pliktig til å konsentrere seg om å bli gode fotballspillere på treningene. De skal trene effektivt og ikke tøyse eller leke i det hele tatt.. Skjønner at trenerne vil ha konsentrasjon, men blir ikke dette litt strengt for så små barn? Det kom tydelig frem at de som ikke legger inn full innsats på treningen ikke er ønsket på laget. Det ble hintet om at de kanskje ikke bør fortsette på fotballtrening. Hva med det sosiale og det å ha det GØY???

Det der hørtes rimelig sært ut i 8-års alderen, ja!

Det er vel vanlig å gradvis begynne å bli litt mer seriøse fra 11-12-års-alderen, vil jeg tro. Topping hører (evt.) hjemme fra 13-år.

Det de forsøker å legge opp til der, er ikke lov.

Her er noe du kan slå i bordet med:

http://www.idrett.no/t2.aspx?p=23309

(se Retningslinjer for barneidrett)

http://www.fotball.no/t2.aspx?p=52850&cat=51833

(det bør være vanskelig å fravike reglene fra Fotballforbundet, vel?)

Annonse

Gjest sandex

Her står det mye fornuftig:

http://www.fotball.no/t2.aspx?p=52851&cat=51833

Mine egne unger vil helst ikke at vi gjør noe særlig av oss når de er på banen.

Jammen , da gjør jeg jo det riktig:) Heier like mye på alle sammen, og klapper t.o.m. når det går "gæli" :)

Gjest pekka

Det er gøy å stå på sidelinjen å heie de frem, oppmuntre osv. Men brøle og skrike...vel et par ganger i løpet av kampen tenker jeg. Min sønn gir meg nok beskjed :) Ser ikke på all trening, men noen.

Men det er ufattelig at enkelte av trenerene ER trenere. Har hørt mye dumt. Min sønn er 12, men enkelte trenere til motstandere, har tatt fra meg munn og mæle...Man får vondt av de stakkars barna som får kjeft. Heldigvis er "vår" trener skikkelig i språket..

Det de forsøker å legge opp til der, er ikke lov.

Her er noe du kan slå i bordet med:

http://www.idrett.no/t2.aspx?p=23309

(se Retningslinjer for barneidrett)

http://www.fotball.no/t2.aspx?p=52850&cat=51833

(det bør være vanskelig å fravike reglene fra Fotballforbundet, vel?)

"(det bør være vanskelig å fravike reglene fra Fotballforbundet, vel?)"

Det er dessverre ikke vanskelig i det hele tatt... Mange lag går dukken på overivrige og "seriøse" trenere, og ungene ender opp med å henge på gatehjørnet istedet...

Rhea Silvia

Jeg heier høyt, og er ofte hås etterpå... Men jeg heier på alle barna, og klapper for motstanderen også!

Sist fikk jeg klem av en av lagkompisenen til sønnen min. Han kom gledesttrålende: Jeg hørte du ropte navnet mitt!

Han er dessverre ikke så vant med at noen heier på han....

Sønnen min er kjempefornøyd med å ha en engasjert mor ( og far), og sier nok i fra om det blir for ille.

Jeg sier forresten fra til foreldre som kjefter og er ufine på kamper også! DET er en uting!

Her legger de vekt på trivsel, lagånd, at det er gøy og verdsetter den enkeltes framgang.

Det er langt viktigere at alle får prøvd seg i alle posisjoner enn å vinne en kamp.

Men rivaliseringen mellom barna, den som kommer helt uavhengig av de voksne, kom fort...

Vi er godt fornøyd.

mvh

Annonse

Jeg må bare beklage.. Men under kampen er jeg dessverre veldig høylydt og heier og heier og heier til jeg mister stemmen :) kremt...

Synes det er flott å heie.

Blir litt mer betenkt over foreldre som brøler fem ganger så mye instrukser som trenerne i løpet av en kamp. Da lærer man navnet på enkelte spillere langt fortere enn de andre...

;-)

mvh

Nå har vi ikke barn som driver slik "tribuneidrett".

Men mine barn liker at jeg er tilstede og "ser" dem på de aktiviteter de er på.

Om jeg noen gang vil være på en kamp av noe slag, ja det vil tiden vise, og da kan jeg fortelle deg hvor høyrøstet jeg kanskje kan bli hi-hi :0)

Gjest abrahamsen

Nei, det må være vanvittig flaut. Har sett foreldre som kjefter på ungene sine fra sidelinjen, ropet og skreket som gale og jublet som om det skulle vært VM. Dette er 7-8 år gamle gutter...

Foreldrene på vårt lag er ganske rolige, vi heier og jubler, men absolutt med måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...