Gjest Siste gang jeg stemmer rødt! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hva tenker sosialistene som går tvers imot meningene til flertallet av den norske befolkningen, nok en gang? Jeg hadde tro på at regjeringen skulle være standhaftige og stå på sitt for en gangs skyld, men nei da, ikke denne gangen heller. Bare på nettavisens meningsmåling svarer 87% av leserne at de vil de skal sendes ut. http://www.nettavisen.no/innenriks/politikk/article664187.ece Alle meningsmålingene peker samme veien, at det ikke skal gå an å sultestreike seg til opphold her i landet. Allikevel lar regjeringen seg presse, helt utrolig! Ved neste valg stemmer jeg ikke på sosialistene lenger, etter å ha vært sosialist hele livet. Nok er nok! Den røde asylpolitikken har jeg fått nok av for lengst. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Sultestreik er en ting ja. Men det å utvise mennesker til usikkerhet er jo mye verre. 0 Siter
Gjest Siste gang Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Sultestreik er en ting ja. Men det å utvise mennesker til usikkerhet er jo mye verre. Mange steder i verden er usikre, men vi kan ikke ta imot all verdens nød for det! Norge er verdens beste land å bo i, det er klart alle vil hit, og det er klart mange andre land blir betegnet som usikre i forhold til verdens beste land. Spranget blir så stort så stort, men nå må det bli store innstramninger i innvandringspolitikken fort. Hvordan skal dette ende ellers? _det_ lurer jeg på.. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Sultestreik er en ting ja. Men det å utvise mennesker til usikkerhet er jo mye verre. Når FNs et-eller-annet-organ-som-driver-med-dette har klassifisert disse områdene som sikre etter de gjeldende definisjoner, så blir det rett og slett for dumt med arrogante marxist-wannabe-er som står og kakler om usikkerhet. Hvis vi ikke kan stole på det "verdensorganet" som faktisk driver med dette, hvem kan vi stole på da? SV og RV? "............................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Mange steder i verden er usikre, men vi kan ikke ta imot all verdens nød for det! Norge er verdens beste land å bo i, det er klart alle vil hit, og det er klart mange andre land blir betegnet som usikre i forhold til verdens beste land. Spranget blir så stort så stort, men nå må det bli store innstramninger i innvandringspolitikken fort. Hvordan skal dette ende ellers? _det_ lurer jeg på.. Vi har fortsatt plass til mange flere.... ...tenk hvilken arbeidskraft disse menneskene kan gi oss også! Om ganske få tiår, så er vi så er vi så mange gamle mennesker i dette landet... fordi vi føder altfor få barn... slik at vi trenger mange, mange flere innvandrere til å utføre samfunnsoppgaver. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Når FNs et-eller-annet-organ-som-driver-med-dette har klassifisert disse områdene som sikre etter de gjeldende definisjoner, så blir det rett og slett for dumt med arrogante marxist-wannabe-er som står og kakler om usikkerhet. Hvis vi ikke kan stole på det "verdensorganet" som faktisk driver med dette, hvem kan vi stole på da? SV og RV? "............................................." Det er jo også et FN-organ for humanitære saker som sier noe annet da... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det er jo også et FN-organ for humanitære saker som sier noe annet da... Nei! Få ut alle som vi ikke liker Ut med "a survivor" og ut med alle andre som vi ikke liker Joda, men kan dere ikke si dette rett ut heller dah? I stedet for å si at vi ikke har råd? Selvsagt har vi råd til å ha tusenvis av flere innvandrere!! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Nei! Få ut alle som vi ikke liker Ut med "a survivor" og ut med alle andre som vi ikke liker Joda, men kan dere ikke si dette rett ut heller dah? I stedet for å si at vi ikke har råd? Selvsagt har vi råd til å ha tusenvis av flere innvandrere!! Men dette orker jeg ikke diskutere. For det berører meg ikke personlig... men hadde jeg kjent en innvandrer... SÅ hadde jeg selvsagt kjempet for at han skulle få bli i landet.... men jeg orker ikke diskutere alvorlige ting som ikke berører meg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Men dette orker jeg ikke diskutere. For det berører meg ikke personlig... men hadde jeg kjent en innvandrer... SÅ hadde jeg selvsagt kjempet for at han skulle få bli i landet.... men jeg orker ikke diskutere alvorlige ting som ikke berører meg. Eller kanskje orker jeg... bare tiden vil vise. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Nei! Få ut alle som vi ikke liker Ut med "a survivor" og ut med alle andre som vi ikke liker Joda, men kan dere ikke si dette rett ut heller dah? I stedet for å si at vi ikke har råd? Selvsagt har vi råd til å ha tusenvis av flere innvandrere!! "Selvsagt har vi råd til å ha tusenvis av flere innvandrere!!" Å? Har du belegg for den påstanden? Hva koster innvandrere (asylsøkere) samfunnet, med tanke på at andelen kriminelle og/eller trygdesnytere er udiskutabelt enormt mye høyere blant disse enn de fleste andre, f.eks? Er du interessert i at velferden skal bli dårligere for å bruke pengene på å "redde verden"? ".............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Vi har fortsatt plass til mange flere.... ...tenk hvilken arbeidskraft disse menneskene kan gi oss også! Om ganske få tiår, så er vi så er vi så mange gamle mennesker i dette landet... fordi vi føder altfor få barn... slik at vi trenger mange, mange flere innvandrere til å utføre samfunnsoppgaver. "...tenk hvilken arbeidskraft disse menneskene kan gi oss også!" Behovet for arbeidskraft fra den dele av verden har ike vært et gyldig argument siden 70-tallet. Og nei - jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke skal ta imot flyktninger. Men med den elendige sikkerheten rundt hvilke folk som slippes inn til landet, så er jeg ikke interessert i å føkke opp et allerede skakkjørt samfunn mht. kultur og innvandring. "............................................" 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Nei! Få ut alle som vi ikke liker Ut med "a survivor" og ut med alle andre som vi ikke liker Joda, men kan dere ikke si dette rett ut heller dah? I stedet for å si at vi ikke har råd? Selvsagt har vi råd til å ha tusenvis av flere innvandrere!! Hvordan skal vi klare å ta vare på så mange ekstra når vi ikke engang klarer å ta vare på våre egne. Vi bor i et land som ser så bra ut utenifra men når man begynner å kikke i krokene så er det jo så mye elendighet her allerede. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 "Selvsagt har vi råd til å ha tusenvis av flere innvandrere!!" Å? Har du belegg for den påstanden? Hva koster innvandrere (asylsøkere) samfunnet, med tanke på at andelen kriminelle og/eller trygdesnytere er udiskutabelt enormt mye høyere blant disse enn de fleste andre, f.eks? Er du interessert i at velferden skal bli dårligere for å bruke pengene på å "redde verden"? ".............................................." Statistisk sentralbyrå er vel så nærme kalde fakta man komme: http://www.ssb.no/vis/magasinet/slik_lever_vi/art-2004-12-10-01.html "Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere Asylsøkere står bak mindre enn 1 prosent av alle oppklarte lovbrudd i Norge i 2001. 98 prosent av alle siktelser for lovbrudd i 2001 er helt sikkert ikke begått av denne gruppen. Det er i tillegg svært sannsynlig at det ikke er asylsøkere, men snarere andre utlendinger uten fast bosetting i landet, som har begått flesteparten av de resterende lovbruddene." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Statistisk sentralbyrå er vel så nærme kalde fakta man komme: http://www.ssb.no/vis/magasinet/slik_lever_vi/art-2004-12-10-01.html "Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere Asylsøkere står bak mindre enn 1 prosent av alle oppklarte lovbrudd i Norge i 2001. 98 prosent av alle siktelser for lovbrudd i 2001 er helt sikkert ikke begått av denne gruppen. Det er i tillegg svært sannsynlig at det ikke er asylsøkere, men snarere andre utlendinger uten fast bosetting i landet, som har begått flesteparten av de resterende lovbruddene." Statistisk Sentralbyrå er _ikke_ en nøytral part når det kommer til spørsmål om tolkning av tall, generering av statistikker for å bygge opp om påstander og politiske agendaer. "............................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 "...tenk hvilken arbeidskraft disse menneskene kan gi oss også!" Behovet for arbeidskraft fra den dele av verden har ike vært et gyldig argument siden 70-tallet. Og nei - jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke skal ta imot flyktninger. Men med den elendige sikkerheten rundt hvilke folk som slippes inn til landet, så er jeg ikke interessert i å føkke opp et allerede skakkjørt samfunn mht. kultur og innvandring. "............................................" Se innlegg over om kriminalitet "Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere" Fra de deler av verden... det er mye billigere for Norge å ha innvandret arbeidskraf, enn å betale i dyre dommer fra europeiske utleiefirma. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvordan skal vi klare å ta vare på så mange ekstra når vi ikke engang klarer å ta vare på våre egne. Vi bor i et land som ser så bra ut utenifra men når man begynner å kikke i krokene så er det jo så mye elendighet her allerede. Sant. Jeg er så drittlei det pisspreiket om "verdens rikeste land", "verdens beste land og leve i" etc. Det minner ikke om annet enn en blanding av nasjonal arroganse ("det er typisk norsk å være god") og god, gammel dumhet. "............................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Statistisk Sentralbyrå er _ikke_ en nøytral part når det kommer til spørsmål om tolkning av tall, generering av statistikker for å bygge opp om påstander og politiske agendaer. "............................................." Neivel. Skal Frp og Høyre legge ned SSB også? Hmm.... og styre basert på det man synser og tror... etter den sterkeste høyesttalendes rett? 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Se innlegg over om kriminalitet "Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere" Fra de deler av verden... det er mye billigere for Norge å ha innvandret arbeidskraf, enn å betale i dyre dommer fra europeiske utleiefirma. Hva slags arbeidskraft tror du tusenvis av afganske flyktninger, ustabile og livsfarlige tidligere barnesoldater etc. innebærer, egentlig? "............................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvordan skal vi klare å ta vare på så mange ekstra når vi ikke engang klarer å ta vare på våre egne. Vi bor i et land som ser så bra ut utenifra men når man begynner å kikke i krokene så er det jo så mye elendighet her allerede. Dersom vi gir de penger, så klarer de å ta vare på seg selv. Kanskje innvandrerne kan gi oss noen impulser om hvordan vi skal ta vare på menneskene, familiene, samholdet igjen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.