Gå til innhold

Idiotregjeringen lot afganerne presse seg!


Gjest Siste gang jeg stemmer rødt!

Anbefalte innlegg

Dersom vi gir de penger, så klarer de å ta vare på seg selv.

Kanskje innvandrerne kan gi oss noen impulser om hvordan vi skal ta vare på menneskene, familiene, samholdet igjen?

Da hadde vi lært det for lenge siden. I steden så er det utlendingene som lærer av oss og gir mer og mer faen i sine medmennensker.

Dessuten bryr de seg kun om seg sjøl, vi nordmenn er bare noe søppel i deres øyne som de kan lure, snyte og for ikke å snakke om knulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    67

  • Dorthe

    20

  • red

    16

  • citygirl

    9

Mest aktive i denne tråden

Og de skaper også en rekke nye arbeidsplasser selv. Det florerer jo av restauranter og frisører osv... reisebyråer.. etc...

Så de kan snyte på skatten, mener du. Be om å få kassalappen i en innvandrerforretning og du får sure blikk.

Familiebedrifter, kiss my ass. Det er ikke uten grunn at Sultan måtte betale flere millioner pga skattesnyteri ved at de hadde latt familiemedlemmer jobbe svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant. Jeg er så drittlei det pisspreiket om "verdens rikeste land", "verdens beste land og leve i" etc. Det minner ikke om annet enn en blanding av nasjonal arroganse ("det er typisk norsk å være god") og god, gammel dumhet.

"............................................."

Jeg er så irritert på den greia og i dag er jeg enda mer irritert enn ellers etter en tur på legevakta både i dag og i forrige uke.

Dessuten tror jeg det blir tordenvær og at jeg er irritabel som få :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

Når FNs et-eller-annet-organ-som-driver-med-dette har klassifisert disse områdene som sikre etter de gjeldende definisjoner, så blir det rett og slett for dumt med arrogante marxist-wannabe-er som står og kakler om usikkerhet. Hvis vi ikke kan stole på det "verdensorganet" som faktisk driver med dette, hvem kan vi stole på da? SV og RV?

"............................................."

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eitrandes forbanna

Ja, dette er bare helt FEIL, men jeg visste at det kom, tatt vår typiske dumsnillhet i betraktning.

Er det ingen mailadresser til departementene som vi kan bombardere med protester? Det kan jo være det eneste som nytter, hvis de ser at hele Norge vender SV's forslag ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

Jeg er så irritert på den greia og i dag er jeg enda mer irritert enn ellers etter en tur på legevakta både i dag og i forrige uke.

Dessuten tror jeg det blir tordenvær og at jeg er irritabel som få :o(

Min teori er at vi er irriterte på noe som vi ikke har direkte personlig berøring med, så er det sannsynligvis noe inni oss selv eller noe annet utenfor oss selv som vi har direkte berøring med, som vi irriteres eller frustreres over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Så de kan snyte på skatten, mener du. Be om å få kassalappen i en innvandrerforretning og du får sure blikk.

Familiebedrifter, kiss my ass. Det er ikke uten grunn at Sultan måtte betale flere millioner pga skattesnyteri ved at de hadde latt familiemedlemmer jobbe svart.

Dette er vel ikke noe som er relativ mer utbredt blant innvandrere enn blant nordmenn.

Men saken er den at invandrerne kjenner alle på en måte. Mens veldig få østlendinger kjenner vestlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at vi er irriterte på noe som vi ikke har direkte personlig berøring med, så er det sannsynligvis noe inni oss selv eller noe annet utenfor oss selv som vi har direkte berøring med, som vi irriteres eller frustreres over.

Jeg vet hva jeg er irritert over og det tror jeg ikke jeg får gjort noe med.

Kanskje jeg skulle sultestreike foran Stortinget jeg også eller lage et stor oppslag i VG ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe som er relativ mer utbredt blant innvandrere enn blant nordmenn.

Men saken er den at invandrerne kjenner alle på en måte. Mens veldig få østlendinger kjenner vestlendinger.

Mener du at vestlendinger også snyter staten for flere millioner i året? Verste jeg har hørt, de kan da ikke være så forskjellige fra oss østlendinger ;o)

Saken er vel at nordmenn flest er vanlige arbeidstakere og har derfor ingen mulighet for å snyte på skatten. Og at vi kanskje har større terskel for å jobbe svart hos familien og deretter motta arbeidsledighetstrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Ja, dette er bare helt FEIL, men jeg visste at det kom, tatt vår typiske dumsnillhet i betraktning.

Er det ingen mailadresser til departementene som vi kan bombardere med protester? Det kan jo være det eneste som nytter, hvis de ser at hele Norge vender SV's forslag ryggen.

Jeg har ikke for vane å hjelpe mine meningsmotstandere. Men vi må ha like muligheter.

Og i det lange løp tror jeg det er godt for samfunnet at enkeltindivider får ut sin frustrasjon.

Så her kan du lete deg frem til rett departement:

http://odin.dep.no/odin/global/depliste/bn.html

Og her er den ansvarlige ministeren:

http://odin.dep.no/aid/norsk/bn.html

Og her er kontaktinformasjon:

http://odin.dep.no/aid/norsk/kontakt/info/bn.html

Husk for øvrig at alt du skriver blir offentlig tilgjengelig.

Men tenk over at afghanerne er mennesker med kjøtt og blod og tanker og følelser som deg og meg.

En sak har alltid to sider. Min erfaring er at man når lengst med sin argumentasjon dersom den er nyansert, altså at man også fremgir argumenter som virker mot ens egen mening.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Så de kan snyte på skatten, mener du. Be om å få kassalappen i en innvandrerforretning og du får sure blikk.

Familiebedrifter, kiss my ass. Det er ikke uten grunn at Sultan måtte betale flere millioner pga skattesnyteri ved at de hadde latt familiemedlemmer jobbe svart.

Døh, ikke sleng dritt om den eneste butikken du kommer inn i i nabolaget ditt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Mener du at vestlendinger også snyter staten for flere millioner i året? Verste jeg har hørt, de kan da ikke være så forskjellige fra oss østlendinger ;o)

Saken er vel at nordmenn flest er vanlige arbeidstakere og har derfor ingen mulighet for å snyte på skatten. Og at vi kanskje har større terskel for å jobbe svart hos familien og deretter motta arbeidsledighetstrygd.

Jeg sa vel ikke at vestlendinger var verre :) Kanskje er det motsatt? :) hihi...

Og for øvrig er vel også de aller fleste innvandrere også normale arbeidstakere, uten mulighet til å snyte...

Så når alt kommer til alt... så er vi vel ganske like alle sammen... enten vi er hvite eller sorte, gule eller brune, rød eller blå, østlendinger eller vestlendinger, europeere eller asiater, amerikanere eller arabere, australiere eller afrikanere.

Alle er hvite i håndflaten, og alle har vi hvite tenner.

Alle har vi blant oss noen som ødelegger for gruppen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er nå min mening

Vi har fortsatt plass til mange flere....

...tenk hvilken arbeidskraft disse menneskene kan gi oss også! Om ganske få tiår, så er vi så er vi så mange gamle mennesker i dette landet... fordi vi føder altfor få barn... slik at vi trenger mange, mange flere innvandrere til å utføre samfunnsoppgaver.

Ja, arealmessig har vi plass til fler. Men er du klar over hva slags mennesker som kommer som flyktninger? Det er mange mennesker som har opplevd mye vondt og som trenger psykolog/psykiatri. (noe som det allerede er mangel på) Arbeidskraft? Mange flyktninger er analfabeter og ressurssvake, og vil ikke ha en framtid i arbeidsmarkedet i Norge. Så argumentet om at vi trenger mer arbeidkraft i fremtiden faller i grus. I realiteten vil de fleste flyktinger ende opp som sosialklienter. Det er allerede mangelfull oppfølging av flyktninger. De bør lære mer om vårt samfunn og hvordan vi lever. Vi må ta oss godt av de vi allerede har, i stedet for å slippe inn flere enn vi har kapasitet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Jeg vet hva jeg er irritert over og det tror jeg ikke jeg får gjort noe med.

Kanskje jeg skulle sultestreike foran Stortinget jeg også eller lage et stor oppslag i VG ;o)

Jeg har tenkt på sultestreik og andre markeringer jeg også.

Men alt kan endres på. Noe tar bare lengre tid enn annet.

Hva er temaet for din problematikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Ja, arealmessig har vi plass til fler. Men er du klar over hva slags mennesker som kommer som flyktninger? Det er mange mennesker som har opplevd mye vondt og som trenger psykolog/psykiatri. (noe som det allerede er mangel på) Arbeidskraft? Mange flyktninger er analfabeter og ressurssvake, og vil ikke ha en framtid i arbeidsmarkedet i Norge. Så argumentet om at vi trenger mer arbeidkraft i fremtiden faller i grus. I realiteten vil de fleste flyktinger ende opp som sosialklienter. Det er allerede mangelfull oppfølging av flyktninger. De bør lære mer om vårt samfunn og hvordan vi lever. Vi må ta oss godt av de vi allerede har, i stedet for å slippe inn flere enn vi har kapasitet til.

Hvis man tilbyr dem enkle arbeidsoppgaver på helt normale arbeidsplasser så snart de kommer hit, og en liten lønn med det samme.... så kan mye være gjort...

...men istedet så stuer vi dem bort på mottak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke for vane å hjelpe mine meningsmotstandere. Men vi må ha like muligheter.

Og i det lange løp tror jeg det er godt for samfunnet at enkeltindivider får ut sin frustrasjon.

Så her kan du lete deg frem til rett departement:

http://odin.dep.no/odin/global/depliste/bn.html

Og her er den ansvarlige ministeren:

http://odin.dep.no/aid/norsk/bn.html

Og her er kontaktinformasjon:

http://odin.dep.no/aid/norsk/kontakt/info/bn.html

Husk for øvrig at alt du skriver blir offentlig tilgjengelig.

Men tenk over at afghanerne er mennesker med kjøtt og blod og tanker og følelser som deg og meg.

En sak har alltid to sider. Min erfaring er at man når lengst med sin argumentasjon dersom den er nyansert, altså at man også fremgir argumenter som virker mot ens egen mening.

Lykke til!

Ja, nå har jeg i hvert fall skrevet en mail til statministerens kontor og så får vi se om det hjelper.

Det gjaldt ikke afganerne da men min egen og andres situasjon så takk for mailadressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, ikke sleng dritt om den eneste butikken du kommer inn i i nabolaget ditt! ;)

Men den er jaggu meg alt for langt unna og ikke et sted jeg drar hver dag. Knis, det var store oppslag om den skattesaken i avisen og det var så vidt ikke sjappa måtte stenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...