Gå til innhold

Idiotregjeringen lot afganerne presse seg!


Gjest Siste gang jeg stemmer rødt!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på sultestreik og andre markeringer jeg også.

Men alt kan endres på. Noe tar bare lengre tid enn annet.

Hva er temaet for din problematikk?

Jeg er råirritert over helsevesenet, dårlige leger, hjemmetjenestene, lange ventelister og hjelpemiddelsentralen og det er søren meg verdt å sulte seg ihjel for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    67

  • Dorthe

    20

  • red

    16

  • citygirl

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest det er nå min mening

Hvis man tilbyr dem enkle arbeidsoppgaver på helt normale arbeidsplasser så snart de kommer hit, og en liten lønn med det samme.... så kan mye være gjort...

...men istedet så stuer vi dem bort på mottak....

Absolutt! Det ville absolutt være til hjelp å gi dem et arbeid. Men, vi må uansett forbedre psykologisk tjeneste. Nå er det også grenser for hva slags arbeide vi har å tilby flyktninger. Det blir jo mindre og mindre produksjon, og mer og mer administrasjon her i landet.

Jeg er ikke av de som mener invandrere tar våre arbeidsplasser. De tar ofte til takke med det vi ikke vil ha. Men, når det er sagt, blir jeg ganske oppgitt av invandrere som klager på at de ikke får jobb. For jeg som snakker flytende norsk, har utdannelse har gått arbeidsledig i to år. Så arbeidsledighet er ikke bare noe invandrere sliter med. Men, det er en helt annen diskusjon. Jeg mener det er viktig å skille mellom flyktninger, og andre invandrere. Andre invandrere har ofte mer å tilby, og er ikke kun en belastning for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa vel ikke at vestlendinger var verre :) Kanskje er det motsatt? :) hihi...

Og for øvrig er vel også de aller fleste innvandrere også normale arbeidstakere, uten mulighet til å snyte...

Så når alt kommer til alt... så er vi vel ganske like alle sammen... enten vi er hvite eller sorte, gule eller brune, rød eller blå, østlendinger eller vestlendinger, europeere eller asiater, amerikanere eller arabere, australiere eller afrikanere.

Alle er hvite i håndflaten, og alle har vi hvite tenner.

Alle har vi blant oss noen som ødelegger for gruppen.

:)

Det er vel ikke akkurat fargen på folk som er det mest markante, det er nok dessverre helst religion.

Nå er ikke jeg noe religiøs overhode så jeg føler vel at uansett hvilke religion det er som undertrykker folk så er det noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

Jeg blir så glad når folk kommer til enighet :) Selv om jeg ikke deler enigheten :)

;) Uenighet belyser en sak fra flere sider. Det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke for vane å hjelpe mine meningsmotstandere. Men vi må ha like muligheter.

Og i det lange løp tror jeg det er godt for samfunnet at enkeltindivider får ut sin frustrasjon.

Så her kan du lete deg frem til rett departement:

http://odin.dep.no/odin/global/depliste/bn.html

Og her er den ansvarlige ministeren:

http://odin.dep.no/aid/norsk/bn.html

Og her er kontaktinformasjon:

http://odin.dep.no/aid/norsk/kontakt/info/bn.html

Husk for øvrig at alt du skriver blir offentlig tilgjengelig.

Men tenk over at afghanerne er mennesker med kjøtt og blod og tanker og følelser som deg og meg.

En sak har alltid to sider. Min erfaring er at man når lengst med sin argumentasjon dersom den er nyansert, altså at man også fremgir argumenter som virker mot ens egen mening.

Lykke til!

"Min erfaring er at man når lengst med sin argumentasjon dersom den er nyansert, altså at man også fremgir argumenter som virker mot ens egen mening."

Du mener man kommer lengre i sin argumentasjon ved å motsi seg selv? Kan ikke akkurat si at jeg er enig der, nei - og det er rimelig logisk feil.

Når man _debatterer_ noe, så er det av avgjørende betydning å legge frem argumenter som både gjør fremstillingen nyansert, og å argumentere fra flere sider. Men det er noe annet. Når man argumenterer for én side, så skal man ikke debattere. Da er debatten en produkt av ens egne og meningsmotstanderens argumenter. (Argumentene bør selvsagt ikke være blinde eller ensporede, hvis det kan unngåes og/eller er relevant.)

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Det er vel ikke akkurat fargen på folk som er det mest markante, det er nok dessverre helst religion.

Nå er ikke jeg noe religiøs overhode så jeg føler vel at uansett hvilke religion det er som undertrykker folk så er det noe dritt.

Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle.

Kanskje er det materialismen som er årsaken til de største konflikter mellom mennesker.

Materialismen er en viktig del av alle religioner, enten det er kristendommen, islam, ateismen, hinduismen.

Det er kampen om verdens ressurser, og makt over disse, altså det kristendommen kaller for Mammon, som skaper konfliktene.

Det være seg på det personlige plan, gjennom enkeltindivideres forståelige ønske om kontroll over sine eiendeler, og det gjelder mellom internasjonale grupperinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel ikke noe som er relativ mer utbredt blant innvandrere enn blant nordmenn.

Men saken er den at invandrerne kjenner alle på en måte. Mens veldig få østlendinger kjenner vestlendinger.

"Dette er vel ikke noe som er relativ mer utbredt blant innvandrere enn blant nordmenn."

_Selvfølgelig_ er det det. Det er en logisk konsekvens av kulturen og styresettet i landene i midtøsten og asia. Dette er elementært.

Jeg jobbet som håndtverker i hine hårde dager, og når det var jobbing hos pakistanere, indere, tyrkere eller andre asiater eller folk fra midtøsten og området der, så var det et slit uten like å få oppgjør. Det skulle _alltid_ mases og styres med andre løsninger enn å betale. Var det en teppebutikk, så skulle de betale i tepper. Var det en kolonial, så skulle de faen meg betale i øl og frossenpizza.

Å benekte at det er store kulturforskjeller her, er å ignorere virkeligheten og dermed være medvirkende til å skape problemer med kulturkræsj, og i verste fall alvorlige moralske kræsj. Du trenger ikke være hverken rasist eller fremmedhater e.l. for å kalle en spade en spade. (Jeg er f.eks langtfra rasist, selv om jeg vet utmerket godt at langt på vei det aller meste av vold, overfall, gjengvol etc. i Oslo by begåes av folk som ikke er blekansikter.)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sultestreik er en ting ja.

Men det å utvise mennesker til usikkerhet er jo mye verre.

tnja, utvisningen er jo fordi de asylsøkende IKKE ser ut til å ha godkjente grunner til å få asyl i Norge.

Jeg skjønner godt at de bruker drastiske virkemidler, Ingen (absolutt ingen) vil dra tilbake til et gudsforlatt høl etter å ha tråkket rundt i et overflodsland noen år, hvor mennesker har det så bra at alle stort sett er snille og usedvanelig lite krigerske.

At det er utrygt i Afghanistan ? Ja, det er det helt sikkert. Men disse asyslsøkerene er ikke akkurat politiske aktivister som står i fare for å forsvinne pga sin evigvarende kamp mot et undertrykkende regime.

At landet styres av hjerneskadde og farlige krigsherrer er derimot ganske sikkert (noe som ikke er så veldig overraskende, til tross for at noen duder i USA mener at det finnes en amerikaner inni alle bare man skyter noe av lokalbefolkningen først). Men vet du hva ? Tough luck.

Det handler ikke om at 'akkurat disse' kunne blitt, det kunne de selvfølgelig. Men omtrent 90% av verdens befolkning lever i områder som styres av fundamentalistiske galninger, urfattige områder, lokale stammefeider og paramilitære grupper som gjør det hundre millioner ganger farligere å bo der enn i norge.

Skal vi åpne dørene for fullt og slippe inn stort sett alle fra land i Afrika, Asia, latinamerika og tidligere russland ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa vel ikke at vestlendinger var verre :) Kanskje er det motsatt? :) hihi...

Og for øvrig er vel også de aller fleste innvandrere også normale arbeidstakere, uten mulighet til å snyte...

Så når alt kommer til alt... så er vi vel ganske like alle sammen... enten vi er hvite eller sorte, gule eller brune, rød eller blå, østlendinger eller vestlendinger, europeere eller asiater, amerikanere eller arabere, australiere eller afrikanere.

Alle er hvite i håndflaten, og alle har vi hvite tenner.

Alle har vi blant oss noen som ødelegger for gruppen.

:)

"Og for øvrig er vel også de aller fleste innvandrere også normale arbeidstakere, uten mulighet til å snyte..."

Snakker du om innvandrerer eller asylsøkere. Innvandrerer, som kom til norge for mange år siden som arbeidsinnvandrere eller andre innflyttere, kan være hvilke som helst mennesker. Det er ikke de som diskuteres her. Dette er snakk om asylsøkere, som staten ikke har mulighet eller priotieringsvilje til å gi den hjelpen de trenger. De blir dermed ikke _innvandrere_ som begynner å jobbe og blir en del av det norske samfunnet. De ender opp med å bli en belastning for seg selv, folk rundt seg og staten.

Så lenge staten hverken har kapasitet eller kompetanse til å gi flyktninger og andre asylsøkere den hjelpen de _trenger_, så skal de heller ikke slippes inn til landet.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle.

Kanskje er det materialismen som er årsaken til de største konflikter mellom mennesker.

Materialismen er en viktig del av alle religioner, enten det er kristendommen, islam, ateismen, hinduismen.

Det er kampen om verdens ressurser, og makt over disse, altså det kristendommen kaller for Mammon, som skaper konfliktene.

Det være seg på det personlige plan, gjennom enkeltindivideres forståelige ønske om kontroll over sine eiendeler, og det gjelder mellom internasjonale grupperinger.

"Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle."

ah, gawd.

religion religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r

Det du sier at fravær av religion er religion ? Yeah right. Det blir litt som å si at nå er det ikke natt, så det er natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle.

Kanskje er det materialismen som er årsaken til de største konflikter mellom mennesker.

Materialismen er en viktig del av alle religioner, enten det er kristendommen, islam, ateismen, hinduismen.

Det er kampen om verdens ressurser, og makt over disse, altså det kristendommen kaller for Mammon, som skaper konfliktene.

Det være seg på det personlige plan, gjennom enkeltindivideres forståelige ønske om kontroll over sine eiendeler, og det gjelder mellom internasjonale grupperinger.

"Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle."

Tullprat. Ateisme er forkastelse av all religion. Det er bare tull å kalle det for en religion i seg selv. En ateist "tror ikke på at det ikke er noe å tro på" - det er en selvmotsigelse og en absurditet. En ateist tror ikke noe noenting, punktum.

"Kanskje er det materialismen som er årsaken til de største konflikter mellom mennesker."

Det har det vel alltid vært, i hele menneskehetens historie. Og den er like viktig overalt i verden, selv om den arter seg forskjellig.

"Materialismen er en viktig del av alle religioner, enten det er kristendommen, islam, ateismen, hinduismen."

Igjen - ateisme er _ikke_ en religion. Det blir rett og slett "kvasi" å kalle det det.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle."

ah, gawd.

religion religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r

Det du sier at fravær av religion er religion ? Yeah right. Det blir litt som å si at nå er det ikke natt, så det er natt.

Fraværet av lys er også lys? :-)

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraværet av lys er også lys? :-)

"......................................"

Jepp.

Og siden meitemark ikke er særlig smarte, så er de smarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er råirritert over helsevesenet, dårlige leger, hjemmetjenestene, lange ventelister og hjelpemiddelsentralen og det er søren meg verdt å sulte seg ihjel for.

Tja...hva skjer med hvite nordmenn når de demonstrerer? Joda - politiet bærer dem inn i smarte-marja og kjører dem vekk. Det samme kan man selvfølgelig ikke gjøre med asylsøkere e.l., fordi marxist-wannabe-ene i media og på Tinget vil kaste seg over det med en gang og ralle om rasisme, undertrykkelse og blah-blah :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Og siden meitemark ikke er særlig smarte, så er de smarte.

Selvfølgelig. Fravær av eller mangel på intelligens er også intelligens :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tilbyr dem enkle arbeidsoppgaver på helt normale arbeidsplasser så snart de kommer hit, og en liten lønn med det samme.... så kan mye være gjort...

...men istedet så stuer vi dem bort på mottak....

*LOL*

Jepp. Slipp absolutt alle ut i gatene, så får vi slike koselige situasjoner med tidligere barnesoldater som stikker ihjel dørvakten på kroa fordi de ikke slipper inn etc.

Du skjønner vel hvor dumt det blir å påstå at man skal ta en person, som for alt man vet kan ha PST e.l., som hverken kan norsk eller engelsk, og som ikke vet noe som helst om landet han/hun er kommet til, å "ansette vedkommende i en bedrift og gi dem penger"? Heh-heh. Hvor da? Som hva da?

Jeg tror du har et godt hjerte, og vil alle vel. Men desverre virker du en smule naiv :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Fravær av eller mangel på intelligens er også intelligens :-)

".............................................."

Og det i seg selv blir en tro.

Den dualistiske religion.

Det som er, er ikke

Det som ikke er, er.

hm. Men siden det er en tro, er det ikke en tro.

Could work

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det i seg selv blir en tro.

Den dualistiske religion.

Det som er, er ikke

Det som ikke er, er.

hm. Men siden det er en tro, er det ikke en tro.

Could work

Egentlig koker det ned til at alt som ikke er, er. Altså, ved å ikke være noe, så gjør det i seg selv at man er nettopp det. Det å ikke gjøre noe, er også å gjøre noe. Hmmm...dette kan man kanskje skrive ned i formelle former, og få statstøtte for? :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Jepp. Slipp absolutt alle ut i gatene, så får vi slike koselige situasjoner med tidligere barnesoldater som stikker ihjel dørvakten på kroa fordi de ikke slipper inn etc.

Du skjønner vel hvor dumt det blir å påstå at man skal ta en person, som for alt man vet kan ha PST e.l., som hverken kan norsk eller engelsk, og som ikke vet noe som helst om landet han/hun er kommet til, å "ansette vedkommende i en bedrift og gi dem penger"? Heh-heh. Hvor da? Som hva da?

Jeg tror du har et godt hjerte, og vil alle vel. Men desverre virker du en smule naiv :-)

".........................................."

Men han/hun har rett i en ting, integreringspolitikken er helt feilslått.

Videre anser jeg det nærmest som tortur å la folk være her i åresvis før de bortvises.

enten må man faktisk ta i mot de man ikke klarer behandle innen rimelig tid, eller så får man finne metoder for hurtigere behandling.

Jeg vet det ikke er så lett, for 99% har bare bogushistorier og vet like godt som alle andre at de ikke har 'godkjente' grunner til å få opphold, så de juger og saboterer etterforskning.

Men det hadde jaggu jeg gjort og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...hva skjer med hvite nordmenn når de demonstrerer? Joda - politiet bærer dem inn i smarte-marja og kjører dem vekk. Det samme kan man selvfølgelig ikke gjøre med asylsøkere e.l., fordi marxist-wannabe-ene i media og på Tinget vil kaste seg over det med en gang og ralle om rasisme, undertrykkelse og blah-blah :-)

".............................................."

Jeg har vært med på mange demonstrasjoner i mine yngre dager. Nå har dattera mi overtatt.

Kanskje på tide med en liten sultestreik for noen av oss også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...