Gå til innhold

Idiotregjeringen lot afganerne presse seg!


Gjest Siste gang jeg stemmer rødt!

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen filosof, så jeg ser ikke forskjellen på det å debattere og på det å argumentere.

Du trenger ikke være filosof for å se det. For å debattere trengs det to eller innfalsvinkler eller synspunkt. Man debatterer gjerne med andre, eller med seg selv (som oftest skriftlig). Det er en debatt.

Et argument, eller argumentasjon, er en ensidig del av en debatt. Hvert synspunkt kommer med argumenter for seg selv, ikke for de andre.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    67

  • Dorthe

    20

  • red

    16

  • citygirl

    9

Mest aktive i denne tråden

Ja, men har du skrevet direkte til departementet før?

Har du fått med deg en brukerorganisasjon til å støtte deg på spesfikke punkter?

Har du blinket deg ut et politisk parti som du ønsker å påvirke til ditt syn?

Jepp, jeg har skrevet masse mailer og nei, brukerorganisasjonen min er helt passiv.

Og ja, jeg har funnet ut hvilket parti som er for meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er klart. Så tar jeg med tegningene av muhammad, jesus og abraham som lager analtog mens de spiser svinekoteletter.

"............................................."

Og en banner hvor det står .. 'fordi du fortjener det ...'

Så etter noen pils kan vi krangle om bikinigirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Jepp, jeg har skrevet masse mailer og nei, brukerorganisasjonen min er helt passiv.

Og ja, jeg har funnet ut hvilket parti som er for meg :o)

For meg var brukerorganisasjonen nøkkelen.

Straks de fikk saken opp på dagsorden begynte ballen å rulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Jepp, jeg har skrevet masse mailer og nei, brukerorganisasjonen min er helt passiv.

Og ja, jeg har funnet ut hvilket parti som er for meg :o)

Men det var minst like viktig å få et politisk parti til å lytte.

Hvilket parti er for endringene dine?

Og har du funnet deg en innflytelsesrik person i dette partiet du kan ha dialog med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kunne jo kle deg ut som gris? Siden jeg stiller i bikini?"

Hvis du stiller i bikini, så skal jeg nok klare å fremstå som en gris uten å kle meg ut :-)

"............................................"

*rødmer beskejdent*

Kvelden som tidligere ble antatt å bli en helt vanlig kveld på jobb har nå fått meget lysere utsikter.

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*rødmer beskejdent*

Kvelden som tidligere ble antatt å bli en helt vanlig kveld på jobb har nå fått meget lysere utsikter.

*lol*

Heh-heh :-)

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en banner hvor det står .. 'fordi du fortjener det ...'

Så etter noen pils kan vi krangle om bikinigirl

Faen, dette høres bra ut! :-)

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var minst like viktig å få et politisk parti til å lytte.

Hvilket parti er for endringene dine?

Og har du funnet deg en innflytelsesrik person i dette partiet du kan ha dialog med?

Tenkte jeg skulle kaste meg over en av politikerne som bor i gården men da må jeg vente til sommerfesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Du trenger ikke være filosof for å se det. For å debattere trengs det to eller innfalsvinkler eller synspunkt. Man debatterer gjerne med andre, eller med seg selv (som oftest skriftlig). Det er en debatt.

Et argument, eller argumentasjon, er en ensidig del av en debatt. Hvert synspunkt kommer med argumenter for seg selv, ikke for de andre.

".........................................."

Men i en av formene så kan man altså ikke fremsi meningsmotstandernes synspunkter? I hvilken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Tenkte jeg skulle kaste meg over en av politikerne som bor i gården men da må jeg vente til sommerfesten.

hihi :) Lykke til :)

Har du et spesifikt punkt du ønsker gjennomført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

"Dette er vel ikke noe som er relativ mer utbredt blant innvandrere enn blant nordmenn."

_Selvfølgelig_ er det det. Det er en logisk konsekvens av kulturen og styresettet i landene i midtøsten og asia. Dette er elementært.

Jeg jobbet som håndtverker i hine hårde dager, og når det var jobbing hos pakistanere, indere, tyrkere eller andre asiater eller folk fra midtøsten og området der, så var det et slit uten like å få oppgjør. Det skulle _alltid_ mases og styres med andre løsninger enn å betale. Var det en teppebutikk, så skulle de betale i tepper. Var det en kolonial, så skulle de faen meg betale i øl og frossenpizza.

Å benekte at det er store kulturforskjeller her, er å ignorere virkeligheten og dermed være medvirkende til å skape problemer med kulturkræsj, og i verste fall alvorlige moralske kræsj. Du trenger ikke være hverken rasist eller fremmedhater e.l. for å kalle en spade en spade. (Jeg er f.eks langtfra rasist, selv om jeg vet utmerket godt at langt på vei det aller meste av vold, overfall, gjengvol etc. i Oslo by begåes av folk som ikke er blekansikter.)

"............................................."

Men er det ikke noe med konsentrasjonen som kan bedra? At "alle" innvandrerne bor i Oslo, og således blir deres kriminalitet så synlig...

...mens alle nordmenns kriminalitet er så spredt over et så stort område... at det ikke blir større notis av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :) Lykke til :)

Har du et spesifikt punkt du ønsker gjennomført?

Takk.

Har et par ting jeg gjerne skulle ha rettet på her i samfunnet ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

tnja, utvisningen er jo fordi de asylsøkende IKKE ser ut til å ha godkjente grunner til å få asyl i Norge.

Jeg skjønner godt at de bruker drastiske virkemidler, Ingen (absolutt ingen) vil dra tilbake til et gudsforlatt høl etter å ha tråkket rundt i et overflodsland noen år, hvor mennesker har det så bra at alle stort sett er snille og usedvanelig lite krigerske.

At det er utrygt i Afghanistan ? Ja, det er det helt sikkert. Men disse asyslsøkerene er ikke akkurat politiske aktivister som står i fare for å forsvinne pga sin evigvarende kamp mot et undertrykkende regime.

At landet styres av hjerneskadde og farlige krigsherrer er derimot ganske sikkert (noe som ikke er så veldig overraskende, til tross for at noen duder i USA mener at det finnes en amerikaner inni alle bare man skyter noe av lokalbefolkningen først). Men vet du hva ? Tough luck.

Det handler ikke om at 'akkurat disse' kunne blitt, det kunne de selvfølgelig. Men omtrent 90% av verdens befolkning lever i områder som styres av fundamentalistiske galninger, urfattige områder, lokale stammefeider og paramilitære grupper som gjør det hundre millioner ganger farligere å bo der enn i norge.

Skal vi åpne dørene for fullt og slippe inn stort sett alle fra land i Afrika, Asia, latinamerika og tidligere russland ?

Kan vel iallefall gjøre det slik at de som kan skaffe seg arbeid kan være her, eller de som kan skaffe seg økonomisk støtte fra ideelle organisasjoner kan være her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

*LOL*

Jepp. Slipp absolutt alle ut i gatene, så får vi slike koselige situasjoner med tidligere barnesoldater som stikker ihjel dørvakten på kroa fordi de ikke slipper inn etc.

Du skjønner vel hvor dumt det blir å påstå at man skal ta en person, som for alt man vet kan ha PST e.l., som hverken kan norsk eller engelsk, og som ikke vet noe som helst om landet han/hun er kommet til, å "ansette vedkommende i en bedrift og gi dem penger"? Heh-heh. Hvor da? Som hva da?

Jeg tror du har et godt hjerte, og vil alle vel. Men desverre virker du en smule naiv :-)

".........................................."

Naiv og skeptisk på samme tid :)

Jeg tar det som et kompliment at du besvarer mine skriverier :) Da kan det jo ikke være så halvgalt :) hhihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Uten uenighet får man ingen radikale elementer. Og uten radikale elementer, får man ingen dynamikk. Og uten dynamikk, ingen utvikling. Dette ser man et godt eksempel på, om enn ikke 100%, i muslimske land. Ikke fordi det ikke eksiterer radikale elementer, men fordi disse blir slått ihjel hvis de ikke skjuler seg.

"..........................................."

Man kan da virkelig få utvikling i homogene miljøer! Se på Microsoft! Og Nokia! Se på fotball-laget til Brasil! Se på Arbeiderpartiet! Se på en maurtue! Se på miljøer innen medisinsk forskning! Se på supporterklubber til engelske fotballag :) Snart børsnoteres vel også disse? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Takk.

Har et par ting jeg gjerne skulle ha rettet på her i samfunnet ja :o)

Kan du konkretisere de to tingene? Det jeg vil frem til er at skal politikerne forstå hva de må gjennomføre av endringer... så må man være meget eksakt :) Det være seg en lovparagraf eller det være seg en utøvende instans eller stilling som må opprettes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

"Og for øvrig er vel også de aller fleste innvandrere også normale arbeidstakere, uten mulighet til å snyte..."

Snakker du om innvandrerer eller asylsøkere. Innvandrerer, som kom til norge for mange år siden som arbeidsinnvandrere eller andre innflyttere, kan være hvilke som helst mennesker. Det er ikke de som diskuteres her. Dette er snakk om asylsøkere, som staten ikke har mulighet eller priotieringsvilje til å gi den hjelpen de trenger. De blir dermed ikke _innvandrere_ som begynner å jobbe og blir en del av det norske samfunnet. De ender opp med å bli en belastning for seg selv, folk rundt seg og staten.

Så lenge staten hverken har kapasitet eller kompetanse til å gi flyktninger og andre asylsøkere den hjelpen de _trenger_, så skal de heller ikke slippes inn til landet.

"........................................"

Et menneske er et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke uttal deg på andres vegne

Synes du det hadde tatt seg ut hvis flere liv hadde gått tapt? Flertallet i Norge er ikke representativt for dine synspunkter. Takk og pris for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...