Gå til innhold

Idiotregjeringen lot afganerne presse seg!


Gjest Siste gang jeg stemmer rødt!

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor

Heh-heh...nå rører du fælt her. Nei, menneskesinnet er ikke lineært. Vi er begrenset av en lineær oppfatning og forholt til tid, men sinnet er litt mindre begrenset.

"..........................................."

Hva mener du med at sinnet er litt mindre begrenset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    67

  • Dorthe

    20

  • red

    16

  • citygirl

    9

Mest aktive i denne tråden

- Ikke slå ihjel.

- Ikke stjele.

- Følge de lover som er vedtatt av samfunnet.

- I det hele tatt, en god porsjon av kardemommeloven.

Dette er stort sett felles grunntrekk i alle religioner og livssyn.

"..........................................."

kardemommeloven er fin den da:)

frihet til det meste som er gøy, trenger ikke være gift engang;) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

- Ikke slå ihjel.

- Ikke stjele.

- Følge de lover som er vedtatt av samfunnet.

- I det hele tatt, en god porsjon av kardemommeloven.

Dette er stort sett felles grunntrekk i alle religioner og livssyn.

"..........................................."

Paulus sier: Alt er lov, men ikke alt gagner.

Jesus sier: Tilgivelse uten offer. Jesus var selv offeret for våre synder

Tilgivelse er kjernen i kristendommen. Den fins ikke i de andre religionen, så vidt jeg vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kardemommeloven er fin den da:)

frihet til det meste som er gøy, trenger ikke være gift engang;) *ler*

Kardemommeloven holder lenge for meg :-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

"Men det står heldigvis hundre ganger mer om evig godt liv på den nye jord og den nye himmel."

I bibelen? Nei. I det nye testamentet, ja. Og jesus prekte lite helvetesild, og mye tilgivelse og frelse. Men det er i stor grad den strake motsetningen av det gamle testamentet, som av en eller annen idiotisk grunn fortsatt er en del av bibelen.

".........................................."

Jesus var oppfyllelsen av gamletestamentet. Det er tatt med fordi alle profetene der profeterte at Jesus skulle komme. Pluss nok også for å gi det hele en historisk troverdighet. Pluss masse mer.

Ja, rake motsetningen. Tilgivelse. Ikke offer. Men tilgivelse. Gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at sinnet er litt mindre begrenset?

Du kan bevege tankene dine fritt frem og tilbake, uavhengig av den linjære tiden du må forholde deg til, ikke sant? En ikke-linjær tidsoppfattelse ville medført at vi ikke var avhengige av å se tiden som noe som beveger seg konstant én vei.

Men nå er det leggetid :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

"evig godt liv på den nye jord"? joda, men det er visst ment for de rettroende.. Hjelper ikke mye og leve etter kardemommeloven der nei:)

jeg tror at om man har hjerte og omsorg for andre, både mennesker og dyr og sørger for å ikke såre andre, dvs gjøre så godt man kan, så er det ikke mer man kan gjøre med den saken...

jeg nekter å føye meg etter en bok som forteller meg noe annet:)

Samtidig respekterer jeg andre religioner så sant de ikke ser på seg selv som "jegkanreddeverden"!! og oppfører seg deretter:)

Bibelen krever ikke noe som helst annet enn å bekjenne Jesus navn, og tro i sitt hjerte at han er Herre.

That's all. The rest is for free....

Jeg har vanskelg for å tro det selv.... men det er nok faktisk slik!!

Jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Du kan bevege tankene dine fritt frem og tilbake, uavhengig av den linjære tiden du må forholde deg til, ikke sant? En ikke-linjær tidsoppfattelse ville medført at vi ikke var avhengige av å se tiden som noe som beveger seg konstant én vei.

Men nå er det leggetid :-)

"............................................"

Tid sier du :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulus sier: Alt er lov, men ikke alt gagner.

Jesus sier: Tilgivelse uten offer. Jesus var selv offeret for våre synder

Tilgivelse er kjernen i kristendommen. Den fins ikke i de andre religionen, så vidt jeg vet?

"Tilgivelse er kjernen i kristendommen. Den fins ikke i de andre religionen, så vidt jeg vet?"

I jesus lære, ja. Ikke den opprinnelige kristendommen.

Og selvfølgelig er ikke tilgivelse noe som er unikt for kristendommen. Du må _be_ om tilgivelse, ikke sant? Selv når det er jesus som snakker. Det samme kan vi gjøre overfor andre mennesker, og det har blitt gjort i alle tider. Den eneste unike tilgivelsen i kristendommen er overfor kristendommens gud, logisk nok.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelen krever ikke noe som helst annet enn å bekjenne Jesus navn, og tro i sitt hjerte at han er Herre.

That's all. The rest is for free....

Jeg har vanskelg for å tro det selv.... men det er nok faktisk slik!!

Jippi!!!

har litt vondt for og tro på det der jeg:-) men er like lykkelig for det, vi ender nok opp på samme plass hele bunten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

"Tilgivelse er kjernen i kristendommen. Den fins ikke i de andre religionen, så vidt jeg vet?"

I jesus lære, ja. Ikke den opprinnelige kristendommen.

Og selvfølgelig er ikke tilgivelse noe som er unikt for kristendommen. Du må _be_ om tilgivelse, ikke sant? Selv når det er jesus som snakker. Det samme kan vi gjøre overfor andre mennesker, og det har blitt gjort i alle tider. Den eneste unike tilgivelsen i kristendommen er overfor kristendommens gud, logisk nok.

".............................................."

Jesus lære er vel kristendom. Per def.?

Det unike med kristendommen er at den ikke krever noe offer på denne jorden. Og - den krever faktisk ingen handling for å få evig liv... faktisk!!

Jippi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

har litt vondt for og tro på det der jeg:-) men er like lykkelig for det, vi ender nok opp på samme plass hele bunten:-)

Det håper jeg også :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus lære er vel kristendom. Per def.?

Det unike med kristendommen er at den ikke krever noe offer på denne jorden. Og - den krever faktisk ingen handling for å få evig liv... faktisk!!

Jippi!!!!

Jada. Jesus tok utgangspunkt i en fæl gammel religion, endret litt og gjorde det til noe helt annet. Det blir akkurat det samme som om jeg tar en annen religion og velger bort det som ikke passer meg. Det er nøyaktig like konstruert.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

Jada. Jesus tok utgangspunkt i en fæl gammel religion, endret litt og gjorde det til noe helt annet. Det blir akkurat det samme som om jeg tar en annen religion og velger bort det som ikke passer meg. Det er nøyaktig like konstruert.

"............................................"

Fire muligheter fins:

1. Jesus var en løgner.

2. Jesus var en sinnsyk.

3. Jesus er mistolket.

4. Jesus er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøkenen

Interessert i ordgyteri om innvandrere fra prozak/ survivor? Vær så god, les nedover denne tråden:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...