Gå til innhold

Idiotregjeringen lot afganerne presse seg!


Gjest Siste gang jeg stemmer rødt!

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor

"Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle."

ah, gawd.

religion religio'n m1 (fra lat.) gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r

Det du sier at fravær av religion er religion ? Yeah right. Det blir litt som å si at nå er det ikke natt, så det er natt.

"Sentrum" i den ateistiske religion er materien og menneskene, materialismen og humanismen, det man kan se og føle. Det er mange slike "guder" i denne ateistiske religionen. Man tror at dette er alt. Det er troen vi har felles. Det som kjennetegner en religion er ikke en gud. Det som kjennertegner religion, og adskiller det fra vitenskap, er tro.

Vitenskapen er en del av religionen. Men innen ateismen så tror man ikke på mer enn det vitenskapen har avdekket. Men det er også en tro. For man avviser da en rekke muligheter.... man kan verken bevise eller motbevise Gud. Begge deler blir tro. Tro på Guds eksistens. Eller tro på Guds ikke-eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    67

  • Dorthe

    20

  • red

    16

  • citygirl

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest a survivor

"Ateisme er også en religion. Ateisme er å tro på at det ikke finnes mer enn det vi kan se og føle."

Tullprat. Ateisme er forkastelse av all religion. Det er bare tull å kalle det for en religion i seg selv. En ateist "tror ikke på at det ikke er noe å tro på" - det er en selvmotsigelse og en absurditet. En ateist tror ikke noe noenting, punktum.

"Kanskje er det materialismen som er årsaken til de største konflikter mellom mennesker."

Det har det vel alltid vært, i hele menneskehetens historie. Og den er like viktig overalt i verden, selv om den arter seg forskjellig.

"Materialismen er en viktig del av alle religioner, enten det er kristendommen, islam, ateismen, hinduismen."

Igjen - ateisme er _ikke_ en religion. Det blir rett og slett "kvasi" å kalle det det.

"..........................................."

En ateist tror ikke på noenting sier du.

Hva gjør en ateist da? Eksiterer han bare? Hva legger en ateist i begrepet "tro" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melancoly...

Slipper vi inn disse afghanerene nå, så kommer det bare flere å flere som vil inn, da er helvete løs, og vi sitter i saksa, bokstavelig talt! Nei få dem ut!! det holder med de kriminelle folka som allerede bor her i landet fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke noe med konsentrasjonen som kan bedra? At "alle" innvandrerne bor i Oslo, og således blir deres kriminalitet så synlig...

...mens alle nordmenns kriminalitet er så spredt over et så stort område... at det ikke blir større notis av det?

"Men er det ikke noe med konsentrasjonen som kan bedra? At "alle" innvandrerne bor i Oslo, og således blir deres kriminalitet så synlig..."

Det er et godt poeng, og et viktig spørsmål. Men desverre er svaret såre enkelt:

La oss plukke noen tall. Si at i Oslo sentrum bor det 400.000 europeere og 100.000 "stanere" (i mangel av et bedre ord). Statistikken over de som voldtar og overfaller burde da være tilsvarende - altså, 20% "stanere" og 80% europeere. Når det så viser seg at innenfor denne typen kriminalitet er det 80% "stanere" og 20% europeere, så ser man straks at det ikke har noe med antall eller konsentrasjon å gjøre (ikke direkte, ihvertfall).

Så lenge man holder seg til relative størrelser, så taler tallene for seg selv.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i en av formene så kan man altså ikke fremsi meningsmotstandernes synspunkter? I hvilken da?

Du kan godt gjøre det, men det er meningsløst hvis du selv har en definert mening eller synspunkt du ønsker å få frem. Da motarbeider du jo deg selv.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da virkelig få utvikling i homogene miljøer! Se på Microsoft! Og Nokia! Se på fotball-laget til Brasil! Se på Arbeiderpartiet! Se på en maurtue! Se på miljøer innen medisinsk forskning! Se på supporterklubber til engelske fotballag :) Snart børsnoteres vel også disse? hihi

Tror du ikke det er uenighet innad i AP, MS og Nokia? :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du konkretisere de to tingene? Det jeg vil frem til er at skal politikerne forstå hva de må gjennomføre av endringer... så må man være meget eksakt :) Det være seg en lovparagraf eller det være seg en utøvende instans eller stilling som må opprettes?

Jeg vil i vært fall ha en antidiskrimineringslov slik det er i resten av verden.

Hvorfor skal det være lov å diskriminere meg når det ikke er lov til å diskriminere andre? Loven sier kjønn, farge, religion og legning.

http://www.nhf.no/index.asp?id=44464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et menneske er et menneske.

Jada. Og en psykopatisk krigsforbryter er også et menneske. Betyr det at vi f.eks skal gi Saddam Hussein politisk asyl? Du finner sikkert fascistjævler i både RV og SV som mener det.

Betyr det at vi skal slippe livsfarlige mennesker, som ikke har begrep om hvordan man skal omgåes andre mennesker utenfor en krigssituasjon, ut blant intetanende folk i samfunnet?

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ateist tror ikke på noenting sier du.

Hva gjør en ateist da? Eksiterer han bare? Hva legger en ateist i begrepet "tro" da?

Man trenger da ikke å tro for å leve?

Å definere ateisme som en religion er så 100% "kvasi" at det er håpløst å begynne å diskutere det. Du kan godt LEKE at det er det, og dra sammenlikninger mellom materielle statussymboler og guder etc., men det blir ikke annet enn humoristisk tull, og helt irrelevant.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke uttal deg på andres vegne

Jada. Og en psykopatisk krigsforbryter er også et menneske. Betyr det at vi f.eks skal gi Saddam Hussein politisk asyl? Du finner sikkert fascistjævler i både RV og SV som mener det.

Betyr det at vi skal slippe livsfarlige mennesker, som ikke har begrep om hvordan man skal omgåes andre mennesker utenfor en krigssituasjon, ut blant intetanende folk i samfunnet?

".............................................."

Det kan bety at vi burde ha rett til å velge noen som er født her til å bli kastet ut. Når jeg leser innleggene dine i kveld så får jeg lyst til å foreslå at du blir den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Du kan godt gjøre det, men det er meningsløst hvis du selv har en definert mening eller synspunkt du ønsker å få frem. Da motarbeider du jo deg selv.

"............................................."

Ja, det stemmer, man motarbeider seg selv, fordi man også tar hensyn til sine medmennesker.

Man kan ikke alltid arbeide for å gjennomføre endringer som er til det beste for en selv, dersom det vil gjøre situasjonen verre for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bety at vi burde ha rett til å velge noen som er født her til å bli kastet ut. Når jeg leser innleggene dine i kveld så får jeg lyst til å foreslå at du blir den første.

"Det kan bety at vi burde ha rett til å velge noen som er født her til å bli kastet ut."

Lyst til å presisere det nærmere? Alle vet at man ikke kan kaste ut noen som er statsborgere, annet enn i helt ekstreme og spesielle tilfeller. Så enkelt er det, uansett hvor mye du syter og bærer deg. En asylsøker som ikke har rett til opphold - fordi de som vet og kan dette mye bedre enn både deg og meg har avgjort det - skal uten videre sendes ut av landet. Å sammenlikne det med norske statsborgere blir bare barnslig, og ignoreres i enhver oppegående debatt.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer, man motarbeider seg selv, fordi man også tar hensyn til sine medmennesker.

Man kan ikke alltid arbeide for å gjennomføre endringer som er til det beste for en selv, dersom det vil gjøre situasjonen verre for andre.

Nei, nå er du helt ute på viddene her. Jeg aner ikke lenger hva du snakker om, og tror ikke du klarer å holde fokuset på temaet, så jeg tror vi slutter av :-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

"Men er det ikke noe med konsentrasjonen som kan bedra? At "alle" innvandrerne bor i Oslo, og således blir deres kriminalitet så synlig..."

Det er et godt poeng, og et viktig spørsmål. Men desverre er svaret såre enkelt:

La oss plukke noen tall. Si at i Oslo sentrum bor det 400.000 europeere og 100.000 "stanere" (i mangel av et bedre ord). Statistikken over de som voldtar og overfaller burde da være tilsvarende - altså, 20% "stanere" og 80% europeere. Når det så viser seg at innenfor denne typen kriminalitet er det 80% "stanere" og 20% europeere, så ser man straks at det ikke har noe med antall eller konsentrasjon å gjøre (ikke direkte, ihvertfall).

Så lenge man holder seg til relative størrelser, så taler tallene for seg selv.

"..........................................."

Men når forholdstallene for den resterende befolkningen er 4.000.000 nordmenn og 100.000 "stanere" og andelen voldtekter og annet tilsammen er vesentlig mye høyere enn i Oslo dah?

Og så legger man sammen tallene for hele landet? Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Nei, nå er du helt ute på viddene her. Jeg aner ikke lenger hva du snakker om, og tror ikke du klarer å holde fokuset på temaet, så jeg tror vi slutter av :-)

"............................................."

Jeg svarer basert på det siste innlegget :) Det kan forklare noe av saken :) Kan jo ikke se hvor tråden står i den store hopen :) Jeg mistenker denne tråden for å ha blitt stor etterhvert? :) Men jeg har ikke sett på det store kartet ennå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke uttal deg på andres vegne

"Det kan bety at vi burde ha rett til å velge noen som er født her til å bli kastet ut."

Lyst til å presisere det nærmere? Alle vet at man ikke kan kaste ut noen som er statsborgere, annet enn i helt ekstreme og spesielle tilfeller. Så enkelt er det, uansett hvor mye du syter og bærer deg. En asylsøker som ikke har rett til opphold - fordi de som vet og kan dette mye bedre enn både deg og meg har avgjort det - skal uten videre sendes ut av landet. Å sammenlikne det med norske statsborgere blir bare barnslig, og ignoreres i enhver oppegående debatt.

"............................................."

Hvem snakker om oppegående debatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Tror du ikke det er uenighet innad i AP, MS og Nokia? :-)

".........................................."

De som er uenige der i gården lever ikke lenge i den gården :) Derfor er det homogenr gruppe, men likevel i stadig utvikling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når forholdstallene for den resterende befolkningen er 4.000.000 nordmenn og 100.000 "stanere" og andelen voldtekter og annet tilsammen er vesentlig mye høyere enn i Oslo dah?

Og så legger man sammen tallene for hele landet? Hva skjer da?

"Men når forholdstallene for den resterende befolkningen er 4.000.000 nordmenn og 100.000 "stanere" og andelen voldtekter og annet tilsammen er vesentlig mye høyere enn i Oslo dah?"

Ja? Det er jo sånn det skal være. Med de talle du nevner der for hele landet, så SKAL det være 40 ganger flere nordmenn representert innen de forskjellige forbrytelsene.

Akkurat som det, med de tallene jeg nevnte i forrige innlegg, SKULLE ha vært 4 ganger flere nordmenn representert i voldsforbrytelser. Når det så viser seg at det er motsatt, så er det en MYE, MYE større andel av "stanere" som begår disse forbrytelsene. Enkelte andre forbrytelser er det nordmenn som er mest representert i, men den triste sannheten er at "stanere" er overrepresentert i voldssaker.

"Og så legger man sammen tallene for hele landet? Hva skjer da?"

De tallene er ikke interessante i denne sammenhengen, men de blir desverre ikke pene med hensyn til "innvandrere" og "asylsøkere".

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er uenige der i gården lever ikke lenge i den gården :) Derfor er det homogenr gruppe, men likevel i stadig utvikling...

Veldig, veldig feil. I tekniske miljøer er det masse uenighet på teknisk plan. På bedriftsmessig plan derimot, er det mindre av det. Og på bedriftsmessig plan så har det heller ikke vært mye utvikling i Nokia og MS.

Det sier seg selv at hvis alle er enige, så blir det ingen utvikling.

Jeg kan anbefale Robert M. Pirzig, for en grundigere filosofi og metafysikk på dette området :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

"Men når forholdstallene for den resterende befolkningen er 4.000.000 nordmenn og 100.000 "stanere" og andelen voldtekter og annet tilsammen er vesentlig mye høyere enn i Oslo dah?"

Ja? Det er jo sånn det skal være. Med de talle du nevner der for hele landet, så SKAL det være 40 ganger flere nordmenn representert innen de forskjellige forbrytelsene.

Akkurat som det, med de tallene jeg nevnte i forrige innlegg, SKULLE ha vært 4 ganger flere nordmenn representert i voldsforbrytelser. Når det så viser seg at det er motsatt, så er det en MYE, MYE større andel av "stanere" som begår disse forbrytelsene. Enkelte andre forbrytelser er det nordmenn som er mest representert i, men den triste sannheten er at "stanere" er overrepresentert i voldssaker.

"Og så legger man sammen tallene for hele landet? Hva skjer da?"

De tallene er ikke interessante i denne sammenhengen, men de blir desverre ikke pene med hensyn til "innvandrere" og "asylsøkere".

".........................................."

For landet som helhet blir tallene like for nordmenn og for innvandrere.

Men i Oslo som en liten region i Norge, kommer innvandrerne dårlig ut.

Nå må vi bestemme oss. Skal vi prate om staten Norge, eller om byen Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...