Gå til innhold

Kan jeg klage på dette?


Anbefalte innlegg

Gjest elisa83

På lørdag var vi i en butikk og kjøpte bilstol til datteren vår, den kostet 1499 kr. Etter helga fikk vi tilbudsavis fra den samme butikken, hvor denne stolen var på tilbud (sommerkampanje) til 999 kr. Tilbudet gjaldt fra mandagen av, dvs. at om vi hadde ventet til neste åpningsdag, så hadde vi fått stolen 500 kr billigere.

Burde ikke butikken ha informert oss om at det etter helgen skulle være sommerkampanje på disse stolene? Jeg synes iallefall dette er litt sure penger,og har lyst til å ringe og klage.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235614-kan-jeg-klage-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sikkert at de som jobber i butikken har full oversikt over når tilbud begynner, men du kan vel alltids ta en telefon. Men vær for all del hyggelig, det er jo penger du allerede har betalt inn dette, og du må nok smiske litt for å ha sjangs til å få dem igjen.

Selv ville jeg bare sett på det som ergelig - men slik er det jo, én dag må tilbudet begynne, og ansatte har ikke ansvar for å opplyse alle kunder om at i morgen kommer det og det produktet på salg. Jeg tror altså ikke du får noe igjen, men lykke til!

Det er jo verdt et forsøk hvertfall.

Jeg kjøpte Salong for en stund tilbake. Bestilte den og betalte 10% av kjøpesum. Uken etter kom den på tilbud, 1500 billigere enn det som stod på min ordrebekreftelse. Jeg gikk inn og spurte pent om ikke jeg kunne få den til nedsatt pris, skulle uansett ikke få den før om 8-10 uker. Jeg fikk "ny" pris på den.

Du får bare spørre fint. Lykke til!

Jeg prøvde meg på noe tilsvarende da Coop hadde salg på varmedresser. Jeg skulle handle på lørdag ettermiddag og salget startet mandag morgen, men neida - bare glem det. Fikk den ikke på tilbud.

Greit nok, jeg fant en bedre dress et annet sted til en bedre pris. :o)

Annonse

Jeg gjorde noe tilsvarende for et par år siden.

Var i en butikk og kjøpte 2 vinterdresser til jentene mine. Det var plakat i butikken om at alle Beaver-dresser kostet 349,-. Damen i butikken drev og pakket ut noen nye dresser. Jeg likte dem absolutt best. Damen sa de ikke var innbefattet i tilbudet, så de kostet 399,-.

Jeg kjøpte dem likevel. Dette var på fredag eller lørdag.

Mandag kommer det tilbudsavis i posten der nettopp denne dressen er avbildet til 349,-.

Da ringte jeg butikken og sa jeg syntes det var lite fint gjort. Damen i butikken sa hun forsåvidt var enig, men kunne ikke gjøre noe med det. Da ba jeg om å få snakke med hennes overordnede. Siden hun var butikksjef fikk jeg telefonnummer til distriktssjefen. Han ga meg medhold med en gang og sa jeg skulle gå til butikken og få de 100,- tilbake.

Damen i butikken ga meg pengene, men var ikke spesielt blid!

Jeg var veldig fornøyd.

Så jeg synes absolutt du skal gjøre et forsøk. 500,- er mye penger.

Snorkfrøken

Du går i butikken og sier du angrer på kjøpet. Enten får du en tilgodelapp eller du får pengene tilbake. Dagen etter kjøper du stolen igjen -på tilbud.

Du trenger ikke gjøre det dagen etterpå, men heller rett etterpå for å vise hvor firkantet de er om de nekter.

Vi gjorde det på elkjøp en gang. Morro! :o)

Du trenger ikke gjøre det dagen etterpå, men heller rett etterpå for å vise hvor firkantet de er om de nekter.

Vi gjorde det på elkjøp en gang. Morro! :o)

Det er selvsagt også en mulighet! Jeg foreslo dagen etter hvis man skulle være redd for at ekspedienten ble kranglete.

Gjest ja, prøv!

hva med å levere tilbake/angre salget, få pengene, dra hjem og send din mann for å kjøpe den samme tilbake for mindre penger :) Jeg hadde nok ringt å snakket med dem.

Men må også si at jeg gjorde det en gang med mobilkjøp. Da fikk jeg til svar at de ansatte ikke visste noe før de fikk mail samme dag som tilbudet skal kjøres.... Ikke sikkert det er samme i biletet-butikken men....

Du går i butikken og sier du angrer på kjøpet. Enten får du en tilgodelapp eller du får pengene tilbake. Dagen etter kjøper du stolen igjen -på tilbud.

Dersom det ikke er noe feil på stolen så har du ingen rett til å levere den tilbake (selv om de fleste butikker gir denne servicen).

Men du kan jo prøve:-)

Jeg synes ikke du kan klage på dette. Tilbudet starter på en viss dato og slik er det. De er glade om de kan selge mestparten til full pris, selvfølgelig. Man har ingen rett til å få en vare på tilbud. Hva om de som kjøpte stolen en uke tidligere også tenker det samme? Eller to måneder?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...