Gå til innhold

Paranoid schizofreni

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor
Skrevet

Hva er det egentlig?

Jeg kommer sannsynligvis til å komme med en rekke innlegg her om dette fremover, både omkring diagnosen, og omkring behandlingen av denne.

Det kommer imidlertid til å være kortfattede innlegg. Dog kan ikke dette garanteres.

Innledningsvis stiller jeg dette korte spørsmålet.

Gjest Lysglimt
Skrevet

paranoid er en som har forfølgesesforestillinger,og schizofreni er psykose...

Gjest mannen bak rattet
Skrevet

Søk, søk og atter søk. Ingen vits å stille masse spørsmål der man kan søke seg frem til svar.:-)

Gjest a survivor
Skrevet

Kanskje kommer jeg ikke til å skrive så mye om paranoid schizofreni likevel.

Jeg kan ikke si noe om det ennå.

Det jeg lærer av dette, er at jeg ikke skal uttale meg om fremtiden.

Men jeg gjør fortsatt mitt beste for å ikke overflomme Psykiatri-forumet med innlegg. Og det mener jeg at jeg har vist. Og denne tråden forkludrer ikke dette.

Gjest a survivor
Skrevet

Jeg spør om dette, fordi det var paranoide tanker som ledet til mitt første møte med psykiatrien.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Jeg spør om dette, fordi det var paranoide tanker som ledet til mitt første møte med psykiatrien.

Jeg tror at man ikke bør tenke på diagnoser,det er slitsomt.

Hvorfor sette seg selv i bås..

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg tror at man ikke bør tenke på diagnoser,det er slitsomt.

Hvorfor sette seg selv i bås..

viktig for psykiatere å sette folk i bås.

For da kan de gi de medisiner etter hvilken diagnose de har.

Gjest Synnemor
Skrevet

Men det er ikke så lurt for pasientene selv å tenke for mye på at man har en diagnose. Kan gi meg selv som eksempel: Jeg har feks et par diagnoser, men jeg føler meg ganske frisk og har gjort det nå i et par tre måneder. Men hvis jeg hadde gått rundt og tenkt at jeg hadde disse diagnosene hele tida, så hadde jeg vel følte meg dårlig bare av å tenke på det.

Gjest Violsa
Skrevet

Men det er ikke så lurt for pasientene selv å tenke for mye på at man har en diagnose. Kan gi meg selv som eksempel: Jeg har feks et par diagnoser, men jeg føler meg ganske frisk og har gjort det nå i et par tre måneder. Men hvis jeg hadde gått rundt og tenkt at jeg hadde disse diagnosene hele tida, så hadde jeg vel følte meg dårlig bare av å tenke på det.

enig med deg..

Men de psykiatere jeg har vært i kontakt med er veldig opptatt av diagnoser :)

Gjest Lysglimt
Skrevet

Er vel det,men vi er ikke psykiatere heldigvis :)

Gjest milllka
Skrevet

har diagnose bipolar, tenker avogtil at jeg har diagnosen, sin jeg har den og må ta medisiner, men jeg føler meg nå like fullt helt frisk... Kan jo være frisk og velfungerende fordi om man har en diagnose, så lenge en følger behandlingen for den og den fungerer for deg..

Gikk lenge over et år i psykiatrisk behandling uten å få diagnose, men da ble jeg jo aldri noe bedre, for da fikk jeg jo også feil beh!!

Det fucka opp livet mitt. faen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...