Linnea78 Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Her i huset skal vi ha bursdag i helga, jeg tenkte å lage hjemmelagd iskrem til dessert. HAr funnet ei grei oppskrift på nettet, totalt ca 5 dl melk/kremfløte til sammen. Det er jo 3-4 egg i tillegg. Noen som vet hvor mange personer dette holder til? Det står ikke noe om dette i oppskrifta nemlig. Det bli bare voksene i dette selskapet, men alle er veldig glade i is :-) Noen som har greie på dette? 0 Siter
citygirl Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Dette tipper jeg er til 4 personer - hvis de er skikkelig glad i is. Hjemmelaget is pleier å bli mektig - men det er utrolig hvor mye is man faktisk kan spise:-) 0 Siter
Sofline Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 I min iskremoppskrift går det 1 egg og 1,5 dl fløte til to porsjoner, men det er ganske små porsjoner da (min mening). 0 Siter
Linnea78 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Skrevet 20. juni 2006 Dette tipper jeg er til 4 personer - hvis de er skikkelig glad i is. Hjemmelaget is pleier å bli mektig - men det er utrolig hvor mye is man faktisk kan spise:-) Takk for svar. Da lager jeg dobbel porsjon tenker jeg. 0 Siter
citygirl Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Takk for svar. Da lager jeg dobbel porsjon tenker jeg. Mye bry med hjemmelaga is - men det blir utrolig godt! Viktig å røre like ofte som det står i oppskriften, ellers blir det iskrystaller. Du har kanskje sånn iskrem-maskin? Har lurt på å kjøpe det selv. Håper isen blir knallgod:-) 0 Siter
Linnea78 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 Mye bry med hjemmelaga is - men det blir utrolig godt! Viktig å røre like ofte som det står i oppskriften, ellers blir det iskrystaller. Du har kanskje sånn iskrem-maskin? Har lurt på å kjøpe det selv. Håper isen blir knallgod:-) Jeg har ikke iskremmaskin. Har funnet ut at jeg så sjelden har tid til å lage iskrem at den nok blir stående ubrukt i skapet. Det er jo foresten som regel slik at hjemmelaget er bedre enn kjøpt. Så jeg er veldig spent på om jeg lykkes med islagingen. 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har ikke iskremmaskin. Har funnet ut at jeg så sjelden har tid til å lage iskrem at den nok blir stående ubrukt i skapet. Det er jo foresten som regel slik at hjemmelaget er bedre enn kjøpt. Så jeg er veldig spent på om jeg lykkes med islagingen. Det har jeg aldri prøvd! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.