Gå til innhold

Mineralmangel?

Anbefalte innlegg

Mineralmangel?

Jeg er en 32 år gammel kvinne som siden høsten 2002 har gjennomgått to svangerskap og barselperioder. Mitt yngste barn er nå 1 år og jeg ammer han litt ca 2 ganger om dagen. Gjennom både svangerskapstiden og barseltiden har jeg brukt mye tid på å trene, og da særlig at jeg går mye. I perioder har jeg blitt veldig nummen i tærne. Mitt yngste barn har vært kronisk syk det første året, og jeg har derfor ammet han mye mer enn barn nr.1. Nå er jeg nesten konstant nummen i 3 tær på venstre ben. Når jeg går med vekt på ryggen (bæremeis) kjennes det etter en stund ut som om det brenner litt i tærne. Kan dette skyldes at jeg har tappet kroppen for mineraler ? Burde jeg ta noen form for kosttilskudd eller kan dette ha andre årsaker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235623-mineralmangel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Amming over tid reduserer sjansen for å utvikle sykdom både hos mor og barn. Å være i aktivitet er det beste du kan gjøre i forhold til muskel-sjelettbelastninger, dersom du ikke utsetter kroppen din for feilbelasninger under aktivitet. Hvis du har hatt et normalt kosthold i denne perioden, fått tilskudd av D-vitaminer gjennom fet fisk, sol eller vitamintilskudd skulle det ikke være noen grunn for at dette har noe med ammingen å gjøre. Foreldrerollen kan være strevsom og ikke minst når barn er mye syke.Jeg vil anta at disse smertene er relatert til belasning av ryggen din og anbefaler deg til å ta kontakt med fastlegen din for å få utredet dette.Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235623-mineralmangel/#findComment-1813598
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...