Gå til innhold

stemmer dette for dere?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

Men herregud, her leser både journalistene og folk her inne statistikk som fanden leser bibelen.

De 300 kvinnene i undersøkelsen hadde jo alle sammen abortert tre ganger, uansett om de hadde gutter eller jenter som førstebarn. Og blant disse (med habituelle aborter) var det altså en overvekt av guttemødre.

Ikke den gjennomsnittlige gravide, med andre ord. Men det er i det minste helt gjennomsnittlig for hvordan medier presentere forskiningsstoff.

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

5

• PieLill

4

• Snorkfrøken

3

• Atene

3

Skulle virkelig likt å være flue på veggen hjemme hos dere en dag, sett hvordan dere ordner alt det praktiske :-) Må jo bli vanvittig mye oppvask, klesvask, rot, osv.. Hvordan dere unngår å bruke all tid på dette :-)

Kravet om et prikkfritt hjem bør vel legges unna, det har jeg skjønt allerede etter én, og de eldste er sikkert flinke å hjelpe til? Er du og mannen i jobb utenfor hjemmet?

Er bare nysgjerrig jeg, ikke hver dag man treffer noen med hele 8 barn! ;-)

Hybelkaniner er koslige dyr, synes ikke du også det? ;-)

Vi pleier ellers å bytte på å være hjemme med de som er under skolealder fordi vi vil prioritere tid med barna.

Akkurat nå har jeg fødselspermisjon og mannen min er sykemeldt etter at han fikk byttet ut en hofte i mars, så for øyeblikket er vi til alt overmål hjemme begge to.

Til høsten begynner jeg i jobb igjen(jeg er lærer) og mannen min vil antagelig satse på å jobbe litt deltid på andre tider enn jeg er på jobb slik at vi fortsatt kan være hjemme med ungene selv.

Vi hadde forresten F&B som flue på veggen et døgns tid en gang for noen år siden, men da hadde vi bare 6 barn da og nr. 7 på vei. ;-)

Annonse

Gjest togli

Vi pleier ellers å bytte på å være hjemme med de som er under skolealder fordi vi vil prioritere tid med barna.

Akkurat nå har jeg fødselspermisjon og mannen min er sykemeldt etter at han fikk byttet ut en hofte i mars, så for øyeblikket er vi til alt overmål hjemme begge to.

Til høsten begynner jeg i jobb igjen(jeg er lærer) og mannen min vil antagelig satse på å jobbe litt deltid på andre tider enn jeg er på jobb slik at vi fortsatt kan være hjemme med ungene selv.

Vi hadde forresten F&B som flue på veggen et døgns tid en gang for noen år siden, men da hadde vi bare 6 barn da og nr. 7 på vei. ;-)

Jeg husker godt artikkelen om dere i F&B :-)

Hva er lite grunnlag da? og hva menes med representativt i denne sammenheng?

For de beste statistiske metodene bør man ha stikkprøver på over 30-50. Men man kan få fornuftig informasjon ut av mindre stikkprøver også.

Omvendt, hvis utvalget ikke er representativt, spiller det ingen rolle om det er enormt, resultatet blir feil likevel.

Annonse

"Bare 6 barn".. He-he :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...