Gå til innhold

stemmer dette for dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

5

• PieLill

4

• Snorkfrøken

3

• Atene

3

Annonse

Jeg har statistikkeksamen imorgen.

305 kvinner er rikelig hvis det er et representativt utvalg.

Det kommer an på hva man skal undersøke. I medisinsk sammenheng er det ikke mye. Det er vankselig å lage et representativt utvalg med bare 350 gravide. Her står det for øvrig ingen ting om hvordan de har samlet inn dataene, hva det er korrigert for, og hvordan de har gjort utvalget.

De tar høyde for at det trengs mer forskning.

Lenge har det vært hevdet at et beskjedent alkoholforbruk er bra for helsen. Dette har bygd på at gj.sn. helse-tilstand for personer med et moderat alkoholforbruk har vært bedre enn det samme gjennomsnitt hos personer som er totalt avholdene. Det de ikke korrigerte for i denne statistikken var personer som av helsemessige årsaker ikke kunne benytte alkohol. Når disse personene dras ut av statistikken blir det ikke så sunt med et moderat alkoholforbruk likevel.

Det finnes tre former for løgn. Sort løgn, hvit løgn og statistikk.

;-)

mvh

Har jeg aldri hørt om før.

Derimot vet man at flertallet (er det så mye som 2/3 montro) av spontanaborter er guttefostre. Men det forbinder man med at gutter er mindre robuste enn jenter.

Jeg lurer litt på hvordan man egentlig vet det når man også vet at en del tidlige spontanaborter registreres hos kvinnen som kun en forsinket mens...

mvh

Annonse

Snorkfrøken

"2 døtre og 3 SA så jeg er ikke helt skeptisk til dette nei."

Hmm. Ut fra din personlige erfaring burde du vel egentlig være skeptisk da... ;-)

Øh, har jeg missforstått? (igjen..hehe)

Mulig jeg ikke satte meg godt nok inn i saken før jeg postet... (igjen..hehe)

Øh, har jeg missforstått? (igjen..hehe)

Mulig jeg ikke satte meg godt nok inn i saken før jeg postet... (igjen..hehe)

Saken i den nye forskningen er jo at de som har sønner fra før angivelig skal ha større fare for SA etterpå. Og at du som kun har jenter likevel har hatt 3 SA går jo i mot den teorien da. ;-)

Snorkfrøken

Saken i den nye forskningen er jo at de som har sønner fra før angivelig skal ha større fare for SA etterpå. Og at du som kun har jenter likevel har hatt 3 SA går jo i mot den teorien da. ;-)

Ja, det kan man si ;o)

Men jeg vet å ha lest noe om at enkelte aborterer guttefostre og andre ikke kan bære fram jenter. Var sikkert det jeg tenkte på da jeg skummet gjennom teksten i full fart..hehe :o)

Men akkurat den der teorien blir nok litt feil i mitt tilfelle ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...