Gå til innhold

Avslutningspresang til lærer

Anbefalte innlegg

Gjest klassekontakten

Jeg er klassekontakt, og gjorde en ringerunde rett før helga for å høre om foreldrene hadde lyst til å være med å spleise på en liten ting (blomst e-l) til læreren.

Alle 10 foreldrepar var positive til forslaget,og vi ble enige om at de skulle stikke innom meg med 20 kr seinest i dag. Nå er det bare det at det er kun 4 stk som har gjort det, dvs at bare halvparten er med... jeg håper i det lengste at det kommer noen etternølere i løpet av kvelden, men hvis ikke - hva gjør jeg?

Kjøper en liten "filleting" til halve prisen og skriver kort fra alle? Skriver på fra de som faktisk har spleisa? Skriver "fra noen av foreldrene"?

Jeg syns jo heller ikke det blir riktig at jeg skal legge ut for halve klassen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235633-avslutningspresang-til-l%C3%A6rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Det er vel ikke ønskelig å så splid blant foreldrene i klassen?

Irriterende det du beskriver, men dessverre ikke uvanlig. Men det kan faktisk være forglemmelse.

Jeg ville lagt ut for alle, og undertegnet på vegne av alle foreldre.

Ta så kontakt igjen- og si at du har gjort det i henhold til avtalen.

Gjest klassekontakten

Det er vel ikke ønskelig å så splid blant foreldrene i klassen?

Irriterende det du beskriver, men dessverre ikke uvanlig. Men det kan faktisk være forglemmelse.

Jeg ville lagt ut for alle, og undertegnet på vegne av alle foreldre.

Ta så kontakt igjen- og si at du har gjort det i henhold til avtalen.

Nei, det var nok litt satt på spissen, jeg kan jo ikke utelate noen på kortet.

Men det ser litt fislete ut med en ildtopp fra Rema som gave fra en hel klasse - spesielt når tanken var å vise at vi setter pris på denne læreren :-)

Og jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å gå og kreve inn penger i ettertid - til det er jeg litt for beskjeden.

Gjest klassekontakten

Ring til de som ikke har betalt og spør hvorfor? Det blir jo en liten ting da med bare 80 kr., men du for jo litt for det også. Hva som da skal skrives på kortet er vanskeligere å vite.

Kortet er ikke det største problemet, "fra elever og foreldre i 3A" eller noe i den duren.

Jeg håper de husker det selv, kjenner jo de fleste som ansvarlige og hyggelige folk, og jeg tror nok helst de bare har glemt det bort.

Annonse

Jeg kjøpte en flott orkidee til hver av lærerene til Flisen fra hele klassen, den kostet ikke mer en 100,-. Vi tar penger til sånne ting fra klassekassen, kanskje noe å ta opp på foreldremøtet til høsten? Når vi har gatherings med klassen året igjennom selger vi alltid lodd og gevinstene er alltid noe vi foreldrene kjøper til ca 30,-. På den måten får vi litt mer i kassen, for det er jo alltid noe å bruke pengene på ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...