Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å komme i kontakt med personer som står på venteliste for psykomotorisk fysioterapi behandling.

Skrevet

Å...Har du ledig time??

Mvh

:-))) ...nei....

Gjest Soumi
Skrevet

:-))) ...nei....

Jeg står på venteliste, og kommer til å begynne til høsten. Det er omtrent det eneste jeg ikke har prøvd for min depresjon ++, og jeg gleder meg nesten - for jeg håper det vil hjelpe..

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg står på venteliste, og kommer til å begynne til høsten. Det er omtrent det eneste jeg ikke har prøvd for min depresjon ++, og jeg gleder meg nesten - for jeg håper det vil hjelpe..

Hei

Har prøvd psykomotorisk trening hos fysioterapeaut. Jeg avsluttet behandlingen halveis i opplegget da jeg ikke skjønte helt vitsen. Vi kartla først hvor jeg event hadde problemer med smerte, stivhet og andre ting.

Så gjorde jeg endel lette øvelser, som feks stå på et ben, rulle med fotblad og tøye på hodet.

Etter endt økt måtte jeg legge meg på benken,avslappet med teppe over og slappe av i halvmørkt rom i ca ti minutter mens fysioterapeauten gikk ut.

Jeg fikk også forsiktig massasje\berøring på enkelte steder.

Jeg hadde time først en gang i uka, så hver fjortende dag. Måtte kjøre et stykke for å få behandling, og når jeg i tillegg ikke så noe nytte av dette,-sluttet jeg.

Gjest Rosalind
Skrevet

Hei

Har prøvd psykomotorisk trening hos fysioterapeaut. Jeg avsluttet behandlingen halveis i opplegget da jeg ikke skjønte helt vitsen. Vi kartla først hvor jeg event hadde problemer med smerte, stivhet og andre ting.

Så gjorde jeg endel lette øvelser, som feks stå på et ben, rulle med fotblad og tøye på hodet.

Etter endt økt måtte jeg legge meg på benken,avslappet med teppe over og slappe av i halvmørkt rom i ca ti minutter mens fysioterapeauten gikk ut.

Jeg fikk også forsiktig massasje\berøring på enkelte steder.

Jeg hadde time først en gang i uka, så hver fjortende dag. Måtte kjøre et stykke for å få behandling, og når jeg i tillegg ikke så noe nytte av dette,-sluttet jeg.

Jeg har startet nå og har gått der noen timer. Dette tror jeg på.

Min fysioterapeut hjelper meg med å lære å slappe av. Jeg går i helspenn. Og er veldig aktiv. Jeg har store problemer med å slappe av.

Mennesket er både kropp og psyke. Hele mennesket hører sammen. Følelser sitter i kroppen. I en stiv kjeve, sinnet mitt satt der.

Ryggen min er ett panser og inni der sitter mine følelser opp mot nakken og ut i armene.

Inni bryste mitt kjenner jeg på en sårhet. Vi snakket om det sist. At det såret skulle få skorpe og det skulle gro.

Jeg er interessert i å gå gjennom denne behandlingen for å drive egenomsorg i form av yoga og meditasjon i fortsettelsen.

Dette er verdt å prøve og sette seg inn i for sin egen del. Vi må forstå hvor komplekst mennesket er.....kanskje for å dra nytte av en del former for terapi.

Gjest Zahara
Skrevet

Jeg har startet nå og har gått der noen timer. Dette tror jeg på.

Min fysioterapeut hjelper meg med å lære å slappe av. Jeg går i helspenn. Og er veldig aktiv. Jeg har store problemer med å slappe av.

Mennesket er både kropp og psyke. Hele mennesket hører sammen. Følelser sitter i kroppen. I en stiv kjeve, sinnet mitt satt der.

Ryggen min er ett panser og inni der sitter mine følelser opp mot nakken og ut i armene.

Inni bryste mitt kjenner jeg på en sårhet. Vi snakket om det sist. At det såret skulle få skorpe og det skulle gro.

Jeg er interessert i å gå gjennom denne behandlingen for å drive egenomsorg i form av yoga og meditasjon i fortsettelsen.

Dette er verdt å prøve og sette seg inn i for sin egen del. Vi må forstå hvor komplekst mennesket er.....kanskje for å dra nytte av en del former for terapi.

godt noen har nytte av det, jeg stod bare på et balansebrett..og kastet ballonger.

Skrevet

Jeg har hatt mange timer og jeg likte det. Noen få øvelser men mest massasje som fikk meg til å grine. Spenningene løsnet og jeg følte meg mye bedre.

Gjest Lysglimt
Skrevet

godt noen har nytte av det, jeg stod bare på et balansebrett..og kastet ballonger.

Samme her...før h*n banket hele meg,ble så dårlig..kastet opp og hadde skikkelig vondt.

Gikk ikke tilbake da :)

Men det er vel grunnen til at de begynner forsiktig,jeg skulle lære meg å være i kroppen,men da det ble brukt baller (på kroppen) som massasje "svevet" jeg bort.

Da h*n fikk meg ned i kroppen med bankingen var det ubehagelig.....og vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...