Gå til innhold

Hva ønske seg til poden som fyller 1 år i sommer?

Anbefalte innlegg

Nesten fælt å si det... men han har mer enn nok av leker og mer enn nok av klær.. Tenkte for noen mnd. siden at "om noen mnd. så har han vokst ut av alt, så da må jeg handle inn et lass", men neida.. har en shoppeglad mor som allerede har kjøpt vinterdress til han! :) Og Høstdress.. Og 2/3 av alt som finnes i skapet hans. Får ikke brukt alt engang.. Mamma er snill som kjøper så mye klær, og hun kjøper også mye i større str. men tror aldri han kommer til å trenge klær, i hvert fall ikke på noen år. For jeg kjøper også når jeg finner noe fint.

Hva kan man ønske seg da til en på ett år? Sko? Regntøy? Er så vansklig med sko, for str. er så forekjllige, så må han jo prøve..

Vil ønske noe praktisk, ikke masse leker... Gåbil har han..

Er litt for dumt å ønske seg penger vel? Han har sparekonto, men synes det blir litt sleipt?

Kom med tips til hva han kommer til å trenge fremover da! :) Ny bilstol har han.. Kunne trengt møbler til et nytt barnerom, men det blir ikke før vi flytter neste år så det blir også for dumt..

Fortsetter under...

Gjest Persille

Jeg ble veldig glad for et servise vi fikk, (skål, tallerken, glass, kniv, skje & gaffel) - Billa har brukt det MASSE, og foretrekker fortsatt det.

Ellers kan du jo ønske deg/dere større ting, eller penger til større ting.

Sengetøy, sykkelsete, sykkelhjelm, babysvømmekurs, bilsete, tripptrappstol, lenestol til barn, sakkosekk (kanskje litt tidlig), togbane...

Vi har ønsket oss penger til møbler til ungene fra besteforeldre. De syntes det var veldig greit.

Hva med større dyne (juniordyne) og pute + sengetøy (hvis han ikke allerede har det.

Et bilde til veggen.

Bøker og pussle-spill er jo alltid greit synes jeg.

Gjest togli

Regntøy og støvler vil han antagelig trenge nå som han har blitt så stor.

Hva med et lite plastbasseng i hagen?

Bøker er også toppers! Jenta mi fylte nettopp to år. Fra hun var ca 1 1/2 år gammel kunne hun sitte i lange tider og bli lest for. Du kan f.eks. ønske deg en bokserie med alle Astrid Lingren-bøkene e.l.?

Huskestativ eller lekehytte til hagen?

Regntøy og støvler vil han antagelig trenge nå som han har blitt så stor.

Hva med et lite plastbasseng i hagen?

Bøker er også toppers! Jenta mi fylte nettopp to år. Fra hun var ca 1 1/2 år gammel kunne hun sitte i lange tider og bli lest for. Du kan f.eks. ønske deg en bokserie med alle Astrid Lingren-bøkene e.l.?

Huskestativ eller lekehytte til hagen?

hadde vi bare hatt hage så.. : ) Basseng og telt har han. Føler ikke han er så stor enbda da, han kryper fortsatt. han har haugevis av bøker, spisestol, bilstol og alt annet han ellers trenger.. Masse smykker han aldri bruker og.. hadde vi hatt hage så hadde det vært så enkelt, for da skulle vi hatt en "lekeplass" til han der..

Duplo, briotogbane eller noe annet som er av god kvalitet og kan suppleres!

Pekebøker, eller bøker til senere når han er eldre. Abefaler bøker av Kari Grossmann, de er flotte pekebøker og kan brukes i mange år! (Telleboka mi, ABC-boka mi, Pekeboka mi, Se og Si ordboka mi, og bøkene om lillesøster)

Annonse

Gjest togli

hadde vi bare hatt hage så.. : ) Basseng og telt har han. Føler ikke han er så stor enbda da, han kryper fortsatt. han har haugevis av bøker, spisestol, bilstol og alt annet han ellers trenger.. Masse smykker han aldri bruker og.. hadde vi hatt hage så hadde det vært så enkelt, for da skulle vi hatt en "lekeplass" til han der..

Hva med denne:

http://www.kinderbike.no/

Den har vært (og er) en suksess hjemme hos oss. Den er like godt likt hos toåringen som hos niåringen, for ikke å snakke om alle søskenbarna når de er på besøk....

Dette er jo en slags "leke", men han kommer til å ha glede av den i mange år! Dessuten er den kjempefin å bruke for å utvikle god balansemotorikk :-)

Jeg vil tippe at han vil elske den om ca et halvt års tid!

serendipity

Syntes dere fint kan ønske han penger fra noen, men litt pakker er jo stas (eller aller mest papiret kanskje ;-)

Sølvtøy vil du kanskje ikke spare på til han? Ellers har jeg ikke noe forslag....

Men Briotog er jo dyrt og det kan han jo få litt og litt av..

Hva med denne:

http://www.kinderbike.no/

Den har vært (og er) en suksess hjemme hos oss. Den er like godt likt hos toåringen som hos niåringen, for ikke å snakke om alle søskenbarna når de er på besøk....

Dette er jo en slags "leke", men han kommer til å ha glede av den i mange år! Dessuten er den kjempefin å bruke for å utvikle god balansemotorikk :-)

Jeg vil tippe at han vil elske den om ca et halvt års tid!

takk for tips, men han har en gåbil som brukes på samme måte.. Tror heller vi kommer til å satse på trehjulsykkel neste sommer kanskje..

Skal ha plass til det og vettu! :)

Briotog og duplolego er sånt som man stort sett aldri får for mye av, så det har vært standardalternativ på ønskelistene her. Kan jo godt ønske ham bøker (og lydbøker!) som han liker om noen år. CD-er med barnemusikk?

Til høsten vil han trenge parkdress/vintertøy/vintersko. Kanskje ønske tilskudd til det? Noen som er flinke til å strikke? Hva med strikket ullgenser/ullbukse/raggsokker?

Annonse

Gjest togli

takk for tips, men han har en gåbil som brukes på samme måte.. Tror heller vi kommer til å satse på trehjulsykkel neste sommer kanskje..

Skal ha plass til det og vettu! :)

Men denne er myyye bedre for "store gutter" enn en gåbil!

Manglende plass har jeg ingen argumenter imot ;-)

Men denne er myyye bedre for "store gutter" enn en gåbil!

Manglende plass har jeg ingen argumenter imot ;-)

Han kommer ikke opp på gåbilen ennå.. så vet ike hvor "stor" han er ennå.. :) Bare krabber, men går vel om ikke lenge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...