Gjest Hvor er du gråvær? Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Skrev for litt siden en lang post om åssen jeg skulle spørre psykiatriske sykepleieren om jeg kunne bli innlagt. Lurer på om det er mulig og bli innlagt et sted når man har angst og vært lenge isolert? Finnes det steder som kunne tatt imot meg og hjelpe meg til og klare megselv? Er så langt nede nå, kommer meg ikke ut av huset 9 av 10 forsøk. Vil så gjerne være frisk og klare ting men føler meg helt hjelpeløs nå for tiden, stoppet helt opp og klarer ikke presse meg til og "prøve meg".. Har blitt værre etter et misslykket forsøk på og gå inn i butikk i mai, og har så vidt ikke gått ut av døra. Er ikke bare angst jeg har tror jeg, men jeg vet ikke.. Tar ikke no medisiner eller noe. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ja, en kan bli lagt inn på en åpen post på DPS eller en psykiatrisk avdeling/klinikk. Hos oss er det meget vanlig. 0 Siter
Gjest Tiamat Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ja, en kan bli lagt inn på en åpen post på DPS eller en psykiatrisk avdeling/klinikk. Hos oss er det meget vanlig. Hvordan går man fram for å få det til ? Jeg er i samme situasjon som trådstarter men går på DPS og bruker cipralex uten at det hjelper. Har nevnt ved mange anledninger at jeg holder på å bli gal av å snakke med psykolog i 45minutter annenhver uke og utenom det sitter jeg hjemme alene. Ville gjerne blitt innlagt. Kan man be om det, sånn rett ut ? "Kan du legge meg inn?" 0 Siter
Gjest Soumi Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hvordan går man fram for å få det til ? Jeg er i samme situasjon som trådstarter men går på DPS og bruker cipralex uten at det hjelper. Har nevnt ved mange anledninger at jeg holder på å bli gal av å snakke med psykolog i 45minutter annenhver uke og utenom det sitter jeg hjemme alene. Ville gjerne blitt innlagt. Kan man be om det, sånn rett ut ? "Kan du legge meg inn?" Ja, jeg synes man kan spørre om å bli innlagt, men det er opp til behandler hvordan denne anser "behovet". Pga dette hadde jeg overdramatisert litt for å få gjennom min vilje. På den annen side, jeg HATER å være innlagt, det hjelper meg ikke i det hele tatt, derfor overdramatiserer jeg andre veien, dvs at jeg sier at jeg har det bedre enn sant er bare for å kunne være hjemme ) ingen er like. 0 Siter
Gjest Hvor er du gråvær? Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ja, jeg synes man kan spørre om å bli innlagt, men det er opp til behandler hvordan denne anser "behovet". Pga dette hadde jeg overdramatisert litt for å få gjennom min vilje. På den annen side, jeg HATER å være innlagt, det hjelper meg ikke i det hele tatt, derfor overdramatiserer jeg andre veien, dvs at jeg sier at jeg har det bedre enn sant er bare for å kunne være hjemme ) ingen er like. Jeg har det for godt her hjemme også. Det er forjævlig men sammtidig så er det for lettvint og behagelig for meg og gjømme meg her. Tror at om jeg skal kunne klare og komme meg vidre i livet så må jeg ha noen til og sparke meg igang. Det skjer dessverre ikke her hjemme hoss foreldrene mine som bare lar meg være så lenge jeg hjelper dem med ting og tang. Skulle ønske de sparka meg ut på gata selv om jeg er livredd for det så må jeg nok gjøre no drastisk før jeg gir helt opp! 0 Siter
Gjest Hvor er du gråvær? Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Ja, en kan bli lagt inn på en åpen post på DPS eller en psykiatrisk avdeling/klinikk. Hos oss er det meget vanlig. Jeg lurer på det samme som Tiamat, kan vi bare spørre om dette altså? Du vet vel ikke no om åssen det er på de stedene? Og om de finnes i Oslo? Jeg var innlagt som ungdom på Statens Senter på Barne og Ungdoms Psykiatri. Ligner de litt på de stedene? Er det samme steder som behandler personer som er psykotiske og altzheimer og sånt? (Jeg er jo forvirra generelt, men ikke så forvirra kansje?) (ser for meg one flew over the koko's nest( gjøkeredet? ) Takk for svar 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hvordan går man fram for å få det til ? Jeg er i samme situasjon som trådstarter men går på DPS og bruker cipralex uten at det hjelper. Har nevnt ved mange anledninger at jeg holder på å bli gal av å snakke med psykolog i 45minutter annenhver uke og utenom det sitter jeg hjemme alene. Ville gjerne blitt innlagt. Kan man be om det, sånn rett ut ? "Kan du legge meg inn?" Selvsagt kan en be om det. Fastlegen eller behandleren din kan søke om innleggelse. En blir ikke innlagt sammen med alvorlig psykotiske eller demente. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.