Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pjutt

Vi har et besafe kid-sete til vår treåring. Setet er nå montert framovervendt, og setet er vel ikke godkjent for montering framovervendt. Jeg syns ikke det er særlig morsomt å kjøre med dette setet, men vet ikke hva som er alternativet? Besafe 1-2-3 er hun jo for liten til igjen.

Hvilket sete bruker dere til treåringen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235703-bilsete-til-tre%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte også med 1-2-3 da snuppa var 3 år. Da var hun lang nok, men ikke tung nok. Hun er tynn, så tung nok ble hun ikke før mye senere.

De gamle Besafe Kid kan monteres begge veier, men de nye kan ikke det. Skjønner ikke hvordan dere fikk det til engang. Ville mye heller hatt ungen i 1-2-3 enn i et forovervent Besafe Kid.

Gjest pjutt

Vi begynte også med 1-2-3 da snuppa var 3 år. Da var hun lang nok, men ikke tung nok. Hun er tynn, så tung nok ble hun ikke før mye senere.

De gamle Besafe Kid kan monteres begge veier, men de nye kan ikke det. Skjønner ikke hvordan dere fikk det til engang. Ville mye heller hatt ungen i 1-2-3 enn i et forovervent Besafe Kid.

Ja, jeg tenker også det, men det er av den gamle typen besafe vi har da. Hun er normalt lang, men veier ikke mer enn 10 kilo. Det var derfor jeg var litt i tvil om besafe 1-2-3. Vi drar vel av gårde og kjøper besafe 1-2-3 i dag tenker jeg.

Takk for hjelpen!

Recaro Start er godkjent fra 9 kg. Kjenner ikke til andre beltestoler som er godkjent fra 9 kg som selges i Norge, men det kan godt være det finnes.

Ellers er beltestolene, f.eks Maxi Cosi Rodi, Akta Rallysport, HTS 1-2-3 o.l er godkjent fra 15 kg.

Et barn på 10 kg ville jeg hatt bakovervendt, men det er nå meg.

Annonse

Ja, jeg tenker også det, men det er av den gamle typen besafe vi har da. Hun er normalt lang, men veier ikke mer enn 10 kilo. Det var derfor jeg var litt i tvil om besafe 1-2-3. Vi drar vel av gårde og kjøper besafe 1-2-3 i dag tenker jeg.

Takk for hjelpen!

Den gamle typen Besafe kan monteres begge veier, og hun sitter sikkert bedre i det setet enn i 1-2-3, pga. 5-punktsselen og litt skrå rygg. Vi har minsten hos oss i forovervendt Besafe Kid i den minste bilen vår. (han er 2,5år og stor for alderen, 15kg og lang)

Takk for hjelpen!

1-2-3 er ikke godkjent for så lette barn! Den kan ikke brukes før 15 kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...