Gå til innhold

Om være med andre hjem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Samfunnskritiker

Dersom du hilser på foreldrene i abrnehafen, møter, henting etc så danner vi alle et fort inntrykk av hvor vi aboslutt ikke sender barna.

Ellers tror jeg det er viktig å lære barna at voksne skal stoles på/gi mange erfaringer at det er bra. Da tror jeg deter lettere å si ifra, når ting ikke er bra/ noe barna reagerer på...

Dersom du hilser på foreldrene i abrnehafen, møter, henting etc så danner vi alle et fort inntrykk av hvor vi aboslutt ikke sender barna.

Ellers tror jeg det er viktig å lære barna at voksne skal stoles på/gi mange erfaringer at det er bra. Da tror jeg deter lettere å si ifra, når ting ikke er bra/ noe barna reagerer på...

abrnehafen???

*ler så jeg detter av stolen!*

litt kjapp på taslaturet der?! ;-)

Gjest Samfunnskritiker

Jeg tror sannsynligheten for at barnet blir påført problemer er langt større om du er for mye på vakt på dette området. Vis heller positiv trygghet.

Jeg synes ikke man skal lære barna sine om 'slemme voksne' eller ting som at voksne ikke har lov å ta på tissen til barn eller hva det nå er. Slikt skaper stort sett bare frykt hos barna og når det gjelder, hjelper det fint lite når det gjelder. De som kan manipulere barn med seg, klarer det som regel, tross foreldrenes formaninger.

Jeg har mer tro på å lære barna at de bestemmer over sin egen kropp. En av måtene jeg har gjort dette på er å kile dem og si at de bestemmer når jeg skal stoppe. Av og til har det hendt at jeg har glemt meg og fortsatt og kile etter at de har sagt stopp. Da har jeg fått klar beskje! "Jeg sa du skulle stoppe...!" Ber pent om undskyldning samtidig som jeg er litt glad for beviset jeg nettopp har fått på at noe av budskapet har sklidd inn. De protesterte klart og tydelig. Da vil de kanskje gjøre det i en viktigere sammenheng også.

mvh

Kjempegodt tips!

Gjest bhg ass

Er kjent med et tilfelle, der en pedofil har jobbet med barn og alle har hatt godt inntrykk av vedkommende, helt til hans bakgrunn kommer frem. Så pedofile kan også gi godt inntrykk.

Nå mener jeg ikke at man skal være hysterisk, det fører ikke noe godt med seg. Men jeg synes man bør snakke med barna om hva som er vanlig og ikke, og at de bestemmer over sin egen kropp.

Hadde en episode i bhg for ikke lenge siden, der en gutt maste og maste på meg og barna om at vi skulle kjenne på tissen hans. Da tok jeg det opp med dem og fortalte at det er ikke vanlig. De andre barna, og jeg sa klart fra at vi ikke ville gjøre det. Men denne gutten så ikke noe mer galt i at vi skulle ta på tissen, enn på nesa. Sånt kan man jo lære bort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...