Gå til innhold

Kutte medisin i ferien ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hilsen erfaren Stratterabruker

Du må ikke kutte Strattera, veien tilbake er lang og du risikerer matlyst, men kanske depresjon. Jeg er voksen og bruker Strattera. Jeg mener å kutte pga. mat er å gjøre ditt barn en stooor bjørnetjeneste.

TIPS

Kutt heller ned på melkeprodukter (brunost og prim spesielt), sterk mat (spekepølse, salami, tomatpure) og sukker samme med medisinen. Ta medisinen med litt mat f.eks brød med litt margarin og kokt skinke, drikk vann og ikke brus. Kutt ut godteri og syltetøy, spesielt brus med kofein og aspatam bør ungås. Forsøk å ta medisinen om kvelden med rikelig med vann, da blir matlysten bedr utover dagen og det blir plass til en god middag. Jeg har gått på Strattera siden den kom og har også slitt med kvalme g dårlig matlyst, ved inntak av ovenstående har jeg levd på luft eller en kjeks om dagen, matlysten blir helt brte og mat byr en i mot (mistet 18 kg og er tynn). Ovenstående koblinger forverrer ihvertfall for meg.

Bare et lite velmenende råd.

Omstilling ned på medisin og opp igjen er veldig tøft for kroppen og syken. I ferien skal man ha stor selvtillit, ha glede og føle at dagene er fylt av frihet og kontroll, ikke ta fra barnet ditt dette for mat. Vær kreativ, server fargerike fruktspyd på pinne, med ost og pølsebiter, lag små sunne pizzaer som kan varmes i micro til frokost og gi barnet god tid ved matbordet (minst 30 min).

Du må ikke kutte Strattera, veien tilbake er lang og du risikerer matlyst, men kanske depresjon. Jeg er voksen og bruker Strattera. Jeg mener å kutte pga. mat er å gjøre ditt barn en stooor bjørnetjeneste.

TIPS

Kutt heller ned på melkeprodukter (brunost og prim spesielt), sterk mat (spekepølse, salami, tomatpure) og sukker samme med medisinen. Ta medisinen med litt mat f.eks brød med litt margarin og kokt skinke, drikk vann og ikke brus. Kutt ut godteri og syltetøy, spesielt brus med kofein og aspatam bør ungås. Forsøk å ta medisinen om kvelden med rikelig med vann, da blir matlysten bedr utover dagen og det blir plass til en god middag. Jeg har gått på Strattera siden den kom og har også slitt med kvalme g dårlig matlyst, ved inntak av ovenstående har jeg levd på luft eller en kjeks om dagen, matlysten blir helt brte og mat byr en i mot (mistet 18 kg og er tynn). Ovenstående koblinger forverrer ihvertfall for meg.

Bare et lite velmenende råd.

Omstilling ned på medisin og opp igjen er veldig tøft for kroppen og syken. I ferien skal man ha stor selvtillit, ha glede og føle at dagene er fylt av frihet og kontroll, ikke ta fra barnet ditt dette for mat. Vær kreativ, server fargerike fruktspyd på pinne, med ost og pølsebiter, lag små sunne pizzaer som kan varmes i micro til frokost og gi barnet god tid ved matbordet (minst 30 min).

Takk for gode råd og jeg er helt enig i advarslene. Men vi velger å trappe ned ei uke for så å ha opphold en måneds tid ( har konferert med lege i dag)

Grunnen for forsøket er som sagt veldig nedsatt matlyst( h*n er undervektig fra før)og en nedstemthet som har forverra seg de siste mnd.

Vi er i en fortvilt situasjon hele familien og vil som sagt prøve det meste, og for å Utelukke at Strattera er en mulig årsåk til forverring velger vi å ta en pause.

men tusen takk for gode råd og advarsel, skal ha det i "bakhode" !

Gjest jewels

Går ut fra at dere har prøvet sentralstimulerende midler først og at dette ikke var vellykket? Det er atskillig tryggere med disse (Ritalin/Concerta eller Dexedrine), da de er brukt og forsket på gjennom mer enn 30 år, og du kan, om du vil, begynne og slutte på dagen, selv om det selvsagt er best for barnet å kunne være jevnt medisinert uten for høye topper og dype daler.

Jeg ville aldri valgt Stratterra hvis det var andre muligeter - det er et nytt middel, og det er ting som er oppdaget rundt det som slett ikke er bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...