Gå til innhold

Hva synes dere om mobiltelefon til snart 7 åring?

Anbefalte innlegg

Vel jeg er litt uenig med de fleste her jeg da. Jeg har noen ganger satt hjemme med hjerte i halsen forde han ikke har kommet hjem til avtalt tid. Da har han gått hjem til barn som han vanligvis ikke er med. Etter å ha ringt til de han pleier å være med og alle dem er kommet inn for kvelden så blir jeg veldig redd for han.Om han da hadde hatt telefon så kunne jeg ringt å hørt hvor han var. Vi kommer nok til å gi han en gammel telefon nå. Vi skal kunn ha våre telefonnr. på telefonboken og sperre den slik at han kunn kan ringe de nr. Men han skal fremdeles passe tiden selv, men da har vi en mulighet til å ringe. Synst det er en god ide jeg.

Da er vi to.

Mobiltelefon er en praktisk og nyttig bruksgjenstand.

mvh

Fortsetter under...

oppptimisten

Vel jeg er litt uenig med de fleste her jeg da. Jeg har noen ganger satt hjemme med hjerte i halsen forde han ikke har kommet hjem til avtalt tid. Da har han gått hjem til barn som han vanligvis ikke er med. Etter å ha ringt til de han pleier å være med og alle dem er kommet inn for kvelden så blir jeg veldig redd for han.Om han da hadde hatt telefon så kunne jeg ringt å hørt hvor han var. Vi kommer nok til å gi han en gammel telefon nå. Vi skal kunn ha våre telefonnr. på telefonboken og sperre den slik at han kunn kan ringe de nr. Men han skal fremdeles passe tiden selv, men da har vi en mulighet til å ringe. Synst det er en god ide jeg.

Det er jo nettopp det med hjertet i halsen som er mitt problem også da. Og ett av argumentene FOR mobiltelefon...

Men jeg ser jo at det er mange som ikke synes noe om det, og jeg forstår jo også deres argumenter da...

Bortsett fra det andre som har blitt sagt her, så vil jeg også påpeke at man ennå ikke vet hva stråling fra mobilen gjør med hjernen og da spesielt hos barn.

Psssst! Det ligger en beskjed til deg på "Meldinger" fra meg :-)

Takk for innspill!

Det meste av det som er skrevet her er ting vi har tenkt selv også. Og stort sett så er hun jo flink til å gi beskjed. Men her om dagen brukte hun ca 1 time hjem fra skolen og det er ca 5 minutters normal gange til vanlig... Da hadde hun plukket skjell og blomster og stått og sett på en hund.... Tiden går og hun glemmer seg bort, mens mor er full av bekymring og løper fra vindu til vindu...

DA hadde det vært kjekt med en telefon.. ;-) (for min skyld altså... ;-)

Nei, det blir nok ikke ennå, selvom det kan være fristende, er jo egentlig prinsipiellt i mot det selv når de er så snå, men noen ganger er jeg fristet til å la prinsippene fare...

Rekorden til min gutt er 1 time og 15 minutter hjem fra skolen som ligger 7 minutters gange herfra. Da var jeg ute og lette etter han. Han hadde ikke gjort noe spesielt, visstnok....:-)

Rekorden til min gutt er 1 time og 15 minutter hjem fra skolen som ligger 7 minutters gange herfra. Da var jeg ute og lette etter han. Han hadde ikke gjort noe spesielt, visstnok....:-)

Jaja, det var i hvert fall på vei fra skolen. Jeg fikk plutselig beskjed om at minstemann kom forseint nesten hver dag. Jeg sendte ham avgårde 1/2 time før tida, det tar 10 minutter å gå, og han tok den lengste veien fordi den var koseligst å gå *himle*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...