Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lilletulla blir 5 år om ikke så lenge og hun har sagt hun vil ha prinsessekake. Forslag utover Cacas - rekker nemlig ikke kurs - mottas med takk. Tenkte selv å lage en sjokoladekake i en slik høy bølgeform (håper dere forstår hva jeg mener) som det er hull i.Tenkte da å pynte den å stikke en barbidukke nedi- når den er ferdig stekt alt- tror dere det går.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235878-prinsessekake-ikke-cacas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mom33

Det kan jo hende, hvis du tar av beina på dukken?

Jeg har lagd 2 prinsessekaker til mine prinsesser. Den ene gangen lagde jeg bare en langpannekake, en lys en (husker ikke hva det var engang, men det var kanskje noe sitronsmak?), la på hvit glasur og tegnet en prinsesse oppå der igjen. Brukte slike fargede kakesprøytegreier til tegninga. Fant et enkelt bilde på nettet av en prinsesse, forstørret det til det dekket hele A4-arket og skrev ut.

Klippet prinsessa fra hverandre, slik at jeg kunne legge delene på kaka og tegne rundt. Den ble kongefin, altså!

En annen gang lagde jeg slott, men det var jo ikke det du var ute etter. Men det var knallenkelt, altså, og slo skikkelig an!

Jeg har laget en kake med barbie i, men brukte da runde former i ulike størrelser (har en liten en som var med et barne-bakesett). La de ulike rundingene oppå hverandre med fyll mellom, og skar av kantene slik at det ble et skjørt. Fyllte i med glasur der det så litt rart ut, så noen steder ble det kanskje litt vel mye glasur (men brukte rosa smørkrem, og da synes selv ungene det blir mektig, så den var vel like mye for øyet som for smaken).

Skar hull i midten og satte barbie-dukka oppi. NB! skjørtet må være ganske høyt for at de lange barbie-beina skal forsvinne nedi kaka. Dette kan være det største problemet med den formen du nevner, men det er jo bare å teste på forhånd. Et alternativ kan jo være en vanlig kakebunn under den kaken som du lager i den formen.

Kaka ble bursdagens høydepunkt, og mange av gjestene krevde slike kaker til sin bursdag senere fikk jeg vite av halv-fortvilte mødre.

fantastisk - tusen takk ! hvordan klarte du å finne tilbake til den linken da.. godt jobbet. Skal prøve å fjerne noen bein på en barbi he,he

Annonse

Det kan jo hende, hvis du tar av beina på dukken?

Jeg har lagd 2 prinsessekaker til mine prinsesser. Den ene gangen lagde jeg bare en langpannekake, en lys en (husker ikke hva det var engang, men det var kanskje noe sitronsmak?), la på hvit glasur og tegnet en prinsesse oppå der igjen. Brukte slike fargede kakesprøytegreier til tegninga. Fant et enkelt bilde på nettet av en prinsesse, forstørret det til det dekket hele A4-arket og skrev ut.

Klippet prinsessa fra hverandre, slik at jeg kunne legge delene på kaka og tegne rundt. Den ble kongefin, altså!

En annen gang lagde jeg slott, men det var jo ikke det du var ute etter. Men det var knallenkelt, altså, og slo skikkelig an!

Hvordan gjorde du det da? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...