Gå til innhold

p-plaster/p-sprøyte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs hva du mener med voksen? Jeg er 30 og absolutt ikke voksen :)

Jeg har prøvd p-plaster og anbefaler det absolutt IKKE!!! Fikk en haug med bivirkninger (har hørt endel andre som har fått det også), bl.a. overfølsom (gråt som en foss helt uten grunn i ett sett), kviser og skikkelig hjerteklapp/vondt i hjertet. Ble bedre så fort jeg sluttet.

Alle kvinner kan i utgangspunktet bruke både p-sprøyte og plaster, men man bør snakke med legen om eventuelle kontraindikasjoner; f.eks røyking, høyt blodtrykk eller blodpropptendens.

P-sprøyte anbefales ikke som langtidsbehandling pga redusering av beinvevet over tid (gir beinskjørhet).

Plaster fungerer som vanlig p-piller og inneholder samme hormonene.

Spørs hva du mener med voksen? Jeg er 30 og absolutt ikke voksen :)

Jeg har prøvd p-plaster og anbefaler det absolutt IKKE!!! Fikk en haug med bivirkninger (har hørt endel andre som har fått det også), bl.a. overfølsom (gråt som en foss helt uten grunn i ett sett), kviser og skikkelig hjerteklapp/vondt i hjertet. Ble bedre så fort jeg sluttet.

Du får føye meg til under folk du har hørt om som bare tåler plasteret og ikke p-piller :)

Ingen bivirkninger av plasteret.

Annonse

Gjest sol etter regn

Hva med P-implantat?

http://www.organon.no/products/contraception/implanon.asp

Rundt 15% får problemer med småblødninger ved bruk av implantatet. Ellers sies det at andre bivikrninger sjelden forekommer (stemte veldig godt på meg iallefall!)

høh - ikke hørt om.. Hvordan ser det ut under huden da? Viser det noe særlig? Virker den fra dag 1?

Gjest togli

høh - ikke hørt om.. Hvordan ser det ut under huden da? Viser det noe særlig? Virker den fra dag 1?

Det vises ikke under huden, men du kan kjenne den som en fyrstikk under huden. Jeg husker ikke om den funker fra dag 1, men iallefall ganske kjapt etter innsettingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...