Gå til innhold

kronisk ørebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest fregnefjes

Hva er det?.Var det fastlegen i går med sønnen min pga verk som kommer ut av øret.Han sa at det var ikke ørebetennelse med det så ut som at det var sopp eller noe der som drenet var og at det var veldig rødt og at det verket mye.Fikk noen dråper som det stod på at det skal taes mot kronisk ørebetennelse.Fikk en time om 5 dager til han legen som opererte han for 1 år siden.Når vi satt inn drenet kom det nesten ikke verk i de hele tatt men no fosser det ut

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235980-kronisk-%C3%B8rebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kløverblomst

Kronisk ørebetennelse er akkurat det du beskriver. Når det har oppstått en betennelsestilstand som er svært langvarig. Ofte skyldes kronisk ørebetennelse f.eks. soppinfeksjoner, derfor er ikke antibiotika så effektivt. Men kronisk ørebetennelse KAN også skyldes bakterieinfeksjoner.

Vet ikke hva slags øredråper dere har fått, men vi har ved slike tilstander brukt enten Cilox (er ikke helt sikker på stavingen...) eller Terra-Cortril Polymyxin B. Spesialistene har hver sine favoritter. :-)

Kronisk ørebetennelse er akkurat det du beskriver. Når det har oppstått en betennelsestilstand som er svært langvarig. Ofte skyldes kronisk ørebetennelse f.eks. soppinfeksjoner, derfor er ikke antibiotika så effektivt. Men kronisk ørebetennelse KAN også skyldes bakterieinfeksjoner.

Vet ikke hva slags øredråper dere har fått, men vi har ved slike tilstander brukt enten Cilox (er ikke helt sikker på stavingen...) eller Terra-Cortril Polymyxin B. Spesialistene har hver sine favoritter. :-)

...og øredråper er supert, syns jeg. Her i huset har det fungert veldig fint.

Lykke til!

Gjest fregnefjes

Vi fikk Terra-cortril.Håper det virker

Annonse

Gjest kløverblomst

Gutten min har nesten ikke hår etter at paapaen skulle gi han en sommerklipp med klippe maskina

:-D *fnis*

Er nok en del gutter som har endt litt kortere på håret enn først planlagt etter hjemmeklipp, ja! Men bra, egentlig, med tanke på øredråpene! Var noe forbasket klin med jentungen med langt hår. :-)

Gjest fregnefjes

:-D *fnis*

Er nok en del gutter som har endt litt kortere på håret enn først planlagt etter hjemmeklipp, ja! Men bra, egentlig, med tanke på øredråpene! Var noe forbasket klin med jentungen med langt hår. :-)

Han vil ikke ha i dråpene men med vil overtalelse så går det bra.Istad kom det litt blod fra øret også.Dette var litt av ferie.Jeg tok 1 uke ferie for å være sammns han før han og pappen reiser bort i 2 uker.Jeg får ikke bli med pga ny jobb.Ikke artig med ferie når han blir syk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...