Gå til innhold

hjelpestønad/Irene Grøneng

Anbefalte innlegg

Gjest Olivers

Hei Jeg har søkt om hjelpe- og grunnstønad for mine 3 barn. Alle 3 har nylig (ca. 1,5 mnd)blitt henvist til PPT for utredning av eventuell ADHD. Det var legen på helsestasjonen som henviste dem. Trygdekontoret har allerede fått den erklæringen fra legen som de krevde, men de har også oversendt papirer til PPT som de også vil ha erklæring fra! PPT har sagt at de ikke har kapasitet til å utrede barna før etter sommeren, og derfor ikke kan svare på den erklæringen som trygdekontoret har sendt dem.Det virket som de syntes dette også var unødvendig siden den henvisende legen allerede hadde sendt sin erklæring!!

Spørsmålet mitt er: Kan trygdekontoret kreve å få denne erklæringen fra PPT når situasjonen er som forklart over?

Kan jeg presisere for TK at erklæring fra det fagpersonell som kjenner barna best allerede har svart og at det ikke står i lovverket at de da kan kreve fra PPT?

Takker på forhånd for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23613-hjelpest%C3%B8nadirene-gr%C3%B8neng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...