Gå til innhold

Hva er "lov" hos dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

5

• Åsemor

3

• kaffepiken

2

• Torv

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg lar dem gjerne leke i sitt eget sengetøy på dagtid, men ikke i mitt sengetøy. De får ikke drasse dyner ut i stua.

De får selvsagt prate og tulle litt mens de spiser. Synging vil jeg ikke ha noe av under måltidene.

Og de må sitte ved bordet til alle _barna_ går fra samtidig. Vi voksne sitter gjerne litt lenger, gidder ikke tvinge dem til å sitte like lenge som oss. Skjønner ikke hensikten med det.

Ellers har jeg de samme reglene som deg.

Gjest Konsekvent

Ungene her i huset får lov å trikse med ballen i veien. (Bra oversikt)

De får og gå fra bordet når de er ferdige med å spise. (Må sitte ved bordet til alle er ferdige i selskaper ol. Eller til de andre barna ved bordet får lov å gå)

Vi prater ved bordet. Det er et naturlig samlingspunkt for å prate om dagens opplevelser.

De får ikke lov å slå søsken, men litt "fighting" må man regne med.

Får absolutt ikke lov å mobbe. Dette er noe av det jeg reagerer sterkest på.

Noen stygge gloser kommer i ny og ned. Setter ned foten hvis ordene er rettet inn mot personer.

Jeg synes det er viktig å være konsekvent med "udiskutable" regler. Så ser jeg heller litt igjennom fingrene med ting som ikke er så alvorlige.

Det kan fort bli for mye nei, nei og atter nei. Få, men urokkelige grenser er tingen som fungerer for oss.

• 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...