Gå til innhold

Snaaaart hvert sitt rom!!!

Anbefalte innlegg

Og jeg gleder meg! Ungene deler rom hos meg, men nå er det bare 3 netter igjen så er de innstallert på hvert sitt rom - og jeg gleder meg skikkelig. Klokka er nå 21:48 og de sover fremdeles ikke. De har herjet, kranglet, bortimot sloss, vært på do, ropt på mamma hundreogørten ganger og slåss litt igjen. Jeg blir gaaaal!!!

Men som sagt - denne kvelden + 2 kvelder til så er det slutt på dele-rom-tilværelsen! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236325-snaaaart-hvert-sitt-rom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan glede deg..!!!!! Jeg har hatt det sånn selv, det var helt pyton. Mine to eldste kranglet og bråket noe volsdsomt. Skulle jeg sikre meg kveldsro måtte jeg legge den ene på foreldrerommet, og bære h*n inni egen seng når begge var sovnet.

Jeg kan bare glemme å la den ene sovne i min seng. Da ville det garantert blitt rabalder og den andre ungen ville forlangt å få sovne i min seng kvelden etter. Og hvordan jeg skulle fått buksert 22 kg sovende 7-åring på 125 cm opp i overkøya må guderne vite... ;o)

Rommene deres blir sååå koselige! De er jo ikke ferdige enda, på Snuppas rom er det så langt et golvteppe fra Ikea, noen kasser med leker, dukkevogna og noe småtteri, men hun liker seg så godt. Vi var der og pusset opp i dag og plutselig var hun borte og det var helt stille. Da jeg banket på døra til rommet hennes og tittet inn satt hun mellom dukkevogna og kassene og så i et blad og hadde det skikkelig koselig. :o) "Her skal vi få det fint, mamma!" sier hun.

Gjest Flystripa

Jeg kan bare glemme å la den ene sovne i min seng. Da ville det garantert blitt rabalder og den andre ungen ville forlangt å få sovne i min seng kvelden etter. Og hvordan jeg skulle fått buksert 22 kg sovende 7-åring på 125 cm opp i overkøya må guderne vite... ;o)

Rommene deres blir sååå koselige! De er jo ikke ferdige enda, på Snuppas rom er det så langt et golvteppe fra Ikea, noen kasser med leker, dukkevogna og noe småtteri, men hun liker seg så godt. Vi var der og pusset opp i dag og plutselig var hun borte og det var helt stille. Da jeg banket på døra til rommet hennes og tittet inn satt hun mellom dukkevogna og kassene og så i et blad og hadde det skikkelig koselig. :o) "Her skal vi få det fint, mamma!" sier hun.

Jeg ønsker å høre en følgetong om teppet fra Ikea. Har selv hatt to stykker, begge er nå kastet, da de ikke lot seg støvsuge. Støvsugeren måtte mates, og teppene var som magnet på rusk *grrr*

Jeg ønsker å høre en følgetong om teppet fra Ikea. Har selv hatt to stykker, begge er nå kastet, da de ikke lot seg støvsuge. Støvsugeren måtte mates, og teppene var som magnet på rusk *grrr*

Hvilke tepper da? Fra før hadde de marihøna og sneglen, de er laget i samme materiale, men sneglen ble aldri støvete, marihøna trakk til seg ALT av støv og hybelkaniner. Var ikek mulig å støvsuge den heller omtrent, men en omgang i vaskemaskina gjorde den fin og ren.

Nå har de fått større tepper som nok ikke går i maskina. Hennes er rød og rosa i striper med roser på endene, hans er blått med grønne drager på endene.

Det blir sikkert fint for dere alle :) Og fint for barna å ha sitt eget sted å stikke vekk når de ønsker det, fint å ha venner på besøk uten at søsken er der og forstyrrer. Så bra dere får pusset opp før dere flyttet inn, vi måtte vente til etterpå.

Joda, her var det sånn at ungene krevde å få bytte på å sove på rommet vårt, men lille meg har en stor og sterk mann som tok seg av løftingen opp i køysengen. Noen ganger lot vi den eldste få sitte oppe til den yngste hadde sovnet, ikke noen gunstig løsning det heller. På slutten måtte vi gjøre det sånn, for da hadde vi fått en baby inne på soverommet vårt. Godt å få egen bolig. *Puh*

Annonse

Det blir sikkert fint for dere alle :) Og fint for barna å ha sitt eget sted å stikke vekk når de ønsker det, fint å ha venner på besøk uten at søsken er der og forstyrrer. Så bra dere får pusset opp før dere flyttet inn, vi måtte vente til etterpå.

Joda, her var det sånn at ungene krevde å få bytte på å sove på rommet vårt, men lille meg har en stor og sterk mann som tok seg av løftingen opp i køysengen. Noen ganger lot vi den eldste få sitte oppe til den yngste hadde sovnet, ikke noen gunstig løsning det heller. På slutten måtte vi gjøre det sånn, for da hadde vi fått en baby inne på soverommet vårt. Godt å få egen bolig. *Puh*

Blir ikke helt ferdig med oppussingen da, men... Stue, soverommene, gangen og do blir ferdige. Badet bør helst renoveres så jeg må vente litt og se hvordan jeg ender opp økonomisk før jeg gjør noe som helst der. Kjøkkenet er straks ferdigmalt, men det er neppe gjort på noen få timer å kjøpe 11 skap/skuffseksjoner fra Ikea, montere dem og sette dem opp... :o) Men pyttsann! Litt rot kan vi leve med, rommene til ungene skal i alle fall være så i orden som mulig til den store dagen!

Gjest Flystripa

Hvilke tepper da? Fra før hadde de marihøna og sneglen, de er laget i samme materiale, men sneglen ble aldri støvete, marihøna trakk til seg ALT av støv og hybelkaniner. Var ikek mulig å støvsuge den heller omtrent, men en omgang i vaskemaskina gjorde den fin og ren.

Nå har de fått større tepper som nok ikke går i maskina. Hennes er rød og rosa i striper med roser på endene, hans er blått med grønne drager på endene.

Et blått "bølgete" teppe, (barneavd), og ett 250 cm langt teppe (bredstipete, teppeavd). Begge var like håpløse! :(

Så herlig!!!

Vi nærmer oss også. Rommet til storesøster er ferdig malt. Må bare skru opp ørten antall flatpakker fra IKEA. Så skal lillesøsters rom males og enda flere pakker skrus sammen.

Da håper jeg det blir rolig på kveldene hos oss også.

Og når jentene flytter ned, så skal lillebror få flytte inn på det rommet jentene har - og da får mor og far rommet sitt for seg selv igjen også!!!

Så herlig!!!

Vi nærmer oss også. Rommet til storesøster er ferdig malt. Må bare skru opp ørten antall flatpakker fra IKEA. Så skal lillesøsters rom males og enda flere pakker skrus sammen.

Da håper jeg det blir rolig på kveldene hos oss også.

Og når jentene flytter ned, så skal lillebror få flytte inn på det rommet jentene har - og da får mor og far rommet sitt for seg selv igjen også!!!

Trodde jeg hadde det klart, men så hadde jeg besøk av barnas far i leiligheten i går (stemor også da!) og han kom med noen andre synspunkter på guttens rom så nå blir det annerledes enn jeg hadde tenkt. *Stønn* Og så var en av skapveggene så stygg at den må males og da hadde det jo vært gøy å gjøre noe litt sprekt, sant... Jaja, jeg velger det nå selv, som min kjære ynder å si om jeg klager på noe. :o)

Annonse

Her har vi flere soverom i huset, men har valgt å la ungene (6 og 4 år) ha felles soverom. Det går veldig bra hos oss. Jeg tror de synes det er koselig å ha noen på samme rom, selv om det alltids har vært noen kvelder hvor de forstyrrer hverandre litt også.

Mine blir 6 og 8 nå på ettersommeren/høsten og jeg merker at behovet for hvert sitt rom kommer sigende nå. De gleder seg veldig begge to. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...