Gå til innhold

en ganske vannvittig formiddag - gressenke- langt!

Anbefalte innlegg

I dag tidlig skulle jeg kjøre lillessøter i bhg, dra hjem igjen, dusje og ordne meg, ta en liten tur på jobben med guttungen på slep for så å kjøre ham på fotballskole.

Gjør lillesøster klar, med rosa sommerfuglspenner, rosa t-skjorte og solbriller, og går ut i bilen. Trykker på låse-opp-knappen på nøkkelen. Ingenting skjer "Hm, kan den få dårlig batteri?" tenker jeg og trykker mange ganger... Låser opp manuelt og setter meg inn i bilen. Vrir om tenningsnøkkelen - og ingenting skjer nå heller... Ingen strøm på bilen! (2002 modell, så dette har aldri skjedd før med den bilen)

Jeg lemper unge og sekk ut av bilen igjen, ringer på hos svigerfar i nabohuset og piper "hjelp!"

Han blir med bort, sjekker bilen, rister på hodet og tilbyr skyss til bhg med lillesøster. Det går heldigvis greit uten store leverings-scener i dag.

Tilbake ved bilen. Vi leiter etter batteriladeren som gubben har kjøpt. Den er vekk. (vi ringer Abu Dhabi der han jobber denne uka uten å få svar ca 143 ganger hver) Etter lang tids leiting finner vi batteriladeren og plugger i. Ingen reaksjon på bilbatteriet. pokker.

Svigerfar skrur ut bilbatteriet (med mye banning pga trang garasje), og jeg låner bilen til svigermor; skal kjøre guttungen på fotballskole og batteriet til Honda.

MEN guttungen _vil_ ikke på fotballskole, motet har sviktet, og han vil iallefall ikke ha med niste, for han har slett ikke tenkt å være der fra 9:30 til 13 i dag. Basta.

Heldigvis hjelper det å være meget bestemt akkurat i dag. Ungen setter seg i bilen mens tårene triller og går med på at vi skal dra ut for å se. Naturligvis forsvinner kvalene med en gang han ser kompisene. Jeg blir allikevel stående og se på en stund for å være sikker på at han er trygg.

Så til honda som konstaterer at det batteriet er bare å kaste. kom igjen om en time og hent et nytt.

Ja, ja. jeg ringer jobben og sier at i dag blir jeg nok litt sein for å si det mildt. Tar en kaffe med svigerfar på verandaen mens jeg venter på at batteriet skal lade seg hos Honda.

Klokka 12 hentes batteriet, svigerfar og jeg monterer (litt banning igjen, og hvor har den "guttungen", altså gubben min, plassert verktøykassa si?) heldigvis er bilen blid og fornøyd igjen og starter som den skal med nytt batteri.

Nå lurer jeg bare på hvilken "Noen" som har skrudd på kupèlyset fredag ettermiddag og latt det stå på hele helga...

Puuuhhh...

godt å debriefe på dol.

Fortsetter under...

ja, "guttungen" rakk å skru på kupélyset før han dro på reise !!

høres ut som en slitsom formiddag. heldigvis at svigerfar hadde tid til å hjelpe deg.

det hjelper å "blåse ut" og slappe av på jobb etterpå!!

ta deg et glass rødvin i kveld og le litt av dagens maratonløp :-)

Gjest efoll

Føler med deg. Har akkurat vært i samme situasjon med bilen min. Fullstendig dødt batteri. Batteriet var i tillegg rådyrt (amerikansk bil = sære deler), og utrolig vanskelig å skifte selv (ja, mannen min fikk DEN jobben, ja). Hører at bilbatterier bør skiftes hvert fjerde år eller så, og vårt var aldri skiftet (98 mod). Så det var på tide. Bare godt det ikke skjedde i ferien....

Husk at batteriet må lades opp, så du må ta deg en kjøretur hvis du ikke har gjort det allerede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...