Gå til innhold

Hjelp - gravid, kvalm, og sommerjobb

Anbefalte innlegg

Gjest Så kvalm

Jeg er student, og har derfor tatt en sommerjobb for å tjene noen kroner. Barn nr 1 er i barnehagen, barn nr 2 er kun 9 uker på vei ;)

Det er en en vaskejobb, og temmelig lange dager. Nå har kvalmen kommet for fullt, og jeg innser at jeg rett og slett ikke greier 5 uker med så tidlig start på dagen (jobben beynner 0600)+ oppkast. Jeg skal selvfølgelig prøve, men jeg tror jeg må redusere antall timer eller noe. Og da kommer selvsagt den dårlige samvittigheten. Har man i det hele tatt noen rettigheter som gravid vikar? Noen timer skal jeg jo greie, men ikke så tidlig på morgenen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236529-hjelp-gravid-kvalm-og-sommerjobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blåjenta

Det hørtes ut som en utfordrende start på sommeren. Ta en tur til legen og få sykemelding på en viss prosent for en uke i første omgang.Se an utviklingen. Det er ikke sikkert du er like kvalm hele sommeren. Og så bør du forklare situasjonen for arb. giver. Lykke til!

Gratulerer med svangerskapet!

Men det gjør det jo ikke mindre enkelt å være kvalm. Usj.

Det finnes noen gamle antihistaminer som er trygge å bruke og som kan dempe kvalmen, om dette kan være til hjelp.

Om du har en kontrakt på f.eks. to mndrs arbeid har du rett til sykepenger. Poplulært blir det neppe. Men det kan ikke du gjøre noe med.

mvh

Gjest Så kvalm

Gratulerer med svangerskapet!

Men det gjør det jo ikke mindre enkelt å være kvalm. Usj.

Det finnes noen gamle antihistaminer som er trygge å bruke og som kan dempe kvalmen, om dette kan være til hjelp.

Om du har en kontrakt på f.eks. to mndrs arbeid har du rett til sykepenger. Poplulært blir det neppe. Men det kan ikke du gjøre noe med.

mvh

Takk for tips! Jeg skal dra på apoteket i dag, og høre om de har noe som kan dempe kvalmen. Ingefær kan visstnok hjelpe litt.