Gå til innhold

Daktacort soppsalve mot såre brystvorter?

Anbefalte innlegg

Hei,

Min lille jente er nå 4 uker, og jeg strever med såre brystvorter, det har jeg gjort hele tiden, og jeg har åpne sår på den ene brystknoppen. Jeg har vært til legen og tatt sopp og bakterieprøve, og venter nå på resultat. Legen skrev ut en krem som heter Daktacort (mot fotsopp!!), den inneholder soppdrepende middel og hydrokortison. Dette skulle jeg smøre på tynt, og tørke av før jeg ammet. Men når jeg kom hjem og leste på pakken, så stod det tre forskjellige plasser at den ikke måtte brukes på åpne sår, og da er jo jeg like langt. Hvis det er sopp jeg har, må jo babyen behandles også vil jeg tro, men legen ville ikke gjøre det i første omgang. Er det noen andre som har brukt denne salven?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Solsikkefrø

Jeg har en baby på 9 uker, og var selv sår i begynnelsen av barseltiden. Jeg anbefaler at du kjøper en reseptfri krem som heter "Unguentum". Den skal du smøre på brystvortene og du trenger ikke stresse med å tørke den av, for babyen har ikke vondt av å få den i seg (kan også brukes til såre stumper).

"Unguentum" bløtgjør huden og "ordner" brystvortene. Prosessen går fortere hvis du finner en god ammestilling slik at babyen ikke henger på brystvorten. Prøv å ligg hver gang du ammer i noen dager fremover samtidig som du smører deg med unguentum-kremen etter hver amming. Denne kremen er virkelig til å anbefale! og det hjalp meg.

Når du får tendenser til såre brystvorter igjen, gjentar du prosessen. Så avvent med å bruke Daktacort foreløpig. Det er en soppkrem som ikke skal inn i barnets munn.

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...