Gå til innhold

kattebesj i sandkasse

Anbefalte innlegg

Gjest kattepine

Vi har ei kjempestor sandkassei bhg, og her forleden hadde nabokatten gjort fra seg i denne. bæsjen er fjernet, og jeg har nå bestillt nett til å ha over. må jeg skifte ut all sanden?, det er mange barn(små)som leker der hver dag. bhg er stengt i hele juli mnd. hva ville du ha gjort, skiftet sand, spylt eller annet????

taknemlig for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236547-kattebesj-i-sandkasse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

14

• keinstein

14

• jubalong70

1

• Ørkenvandreren

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Personifica

Sanda må varmes opp til 100 grader med vann, damp eller gass.

Sanda inneholder enorme mengder bakterier. Om det er sunt med litt bakterier kan diskuteres.

Det er ikke alt for vanskelig å bytte den ut eller helst legge lemmer eller aluminium takprofiler over.

Du kan alt du, keinstein.

Annonse

Gjest kattepine

Bør vel ikke skifte ut all sanden pga en katt som har gjort fra seg en gang. Men hvordan vet du at det er det eneste tilfellet...?

det kan vi selfølgelig ikke vite sikkert, men naboen har nettopp fått katt og denne gangen var første gangen vi har sett katten innenfor gjerdet.

jeg får tråle sanda i ferien og fra nå av blir det netting over. takk for alle tilbakemeldinger.

Gjest Personifica

Spesielt kattebæsj.

Det er en stor helserisiko, se på zoonoser. Barn er særlig utsatt med svakere immunforsvar i en veldig liten kropp.

Hehe, spesielt kattebæsj!

Ja, det florerer av bakterier. Synes det er helt forkastelig at jeg skal streve med katteskit i mine egne bed og hage fordi naboen har katt. For ikke å snakke om katteklorer på bilen! Lurer på om jeg skal snakke med naboen. Da det var klorer på bilen var det nok for meg.

Hehe, spesielt kattebæsj!

Ja, det florerer av bakterier. Synes det er helt forkastelig at jeg skal streve med katteskit i mine egne bed og hage fordi naboen har katt. For ikke å snakke om katteklorer på bilen! Lurer på om jeg skal snakke med naboen. Da det var klorer på bilen var det nok for meg.

Fang den og gå til vet'en med den for avliving eller skyt den.

det kan vi selfølgelig ikke vite sikkert, men naboen har nettopp fått katt og denne gangen var første gangen vi har sett katten innenfor gjerdet.

jeg får tråle sanda i ferien og fra nå av blir det netting over. takk for alle tilbakemeldinger.

På byggevarehuset får du noe lignende "bølgeblikk" i aluminium. Det kan rulles sammen. Klipp det til så det akkurat går nedi kassa, evt legg en stein oppå.

Annonse

Gjest Personifica

Hvis du ikke blir tatt. Og hvis ikke katten har chip eller tatovering. Men vet'en sjekker som regel ikke.

Et skudd med salong og lyddemper er fint.

Du er ikke riktig klok! Hehe. men skjønner egentlig at du "tuller" med dette. For det nytter jo ikke å snakke med katteeierne. Gjorde det der jeg bodde før, og ble møtt med: Jammen hva skal vi gjøre da? Jeg kan jo ikke ha katten inne?

Kanskje de rett og slett kunne det. Finnes det noe lovverk som sier noe om hvor mye det er lov å plage andre med eget kattehold?

Du er ikke riktig klok! Hehe. men skjønner egentlig at du "tuller" med dette. For det nytter jo ikke å snakke med katteeierne. Gjorde det der jeg bodde før, og ble møtt med: Jammen hva skal vi gjøre da? Jeg kan jo ikke ha katten inne?

Kanskje de rett og slett kunne det. Finnes det noe lovverk som sier noe om hvor mye det er lov å plage andre med eget kattehold?

Sånt må man da regne med når man bor i et boligfelt. Det finnes ufarlige produkter som skal skremme kattene vekk fra blomsterbedet ditt.

Men er det godt naboskap at katten driter og graver opp bedene mine? Og klorer opp bilen?

Det finnes produkter som skal fjerne katter fra hagen din. Dessuten kan det da like godt være en annen katt enn akkurat nabokatten som har skrapet opp bilen din... :-) Katter, fugler, rådyr, rotter osv. er ting man må regne med når man har hage. Katter kan muligens holdes ute med et høyt gjerde.

Gjest Personifica

Sånt må man da regne med når man bor i et boligfelt. Det finnes ufarlige produkter som skal skremme kattene vekk fra blomsterbedet ditt.

Her er det tre katter som ikke holdes borte ved at jeg bruker "katt-vekk". Og hva gjør jeg med oppklort bil? Er det noe man bare må regne med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...