Gå til innhold

kattebesj i sandkasse

Anbefalte innlegg

Her er det tre katter som ikke holdes borte ved at jeg bruker "katt-vekk". Og hva gjør jeg med oppklort bil? Er det noe man bare må regne med?

Med mindre du har sett katten gjøre det, kan det jo like godt være "ondskapsfulle" unger med småstein. Personlig ville jeg aldri hatt en bil som ikke tålte riper utenfor garasje.

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

14

• keinstein

14

• jubalong70

1

• Ørkenvandreren

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Personifica

Det finnes produkter som skal fjerne katter fra hagen din. Dessuten kan det da like godt være en annen katt enn akkurat nabokatten som har skrapet opp bilen din... :-) Katter, fugler, rådyr, rotter osv. er ting man må regne med når man har hage. Katter kan muligens holdes ute med et høyt gjerde.

Du har sikkert katt. jeg synes helt ærlig ikke jeg skal være nødt til å punge ut for å gjerde inn eiendommen fordi naboen/naboene må ha katt. Jeg synes det er like mye naboens ansvar ved å bo slik vi gjør. Da må man ta ansvar.

Gjest Personifica

Med mindre du har sett katten gjøre det, kan det jo like godt være "ondskapsfulle" unger med småstein. Personlig ville jeg aldri hatt en bil som ikke tålte riper utenfor garasje.

Det er naboens katt som har ripet opp bilen. jeg har sett det. Jeg har ikke råd til å bygge garasje. Og bilen er ikke ny. Men jeg synes ikke jeg skal tåle å få den oppskrapet fordet! Ærlig talt.

Du har sikkert katt. jeg synes helt ærlig ikke jeg skal være nødt til å punge ut for å gjerde inn eiendommen fordi naboen/naboene må ha katt. Jeg synes det er like mye naboens ansvar ved å bo slik vi gjør. Da må man ta ansvar.

Jeg har ikke katt nei. Det er ikke lov til å ha katt her jeg bor, men hadde jeg hatt muligheten til det, ville jeg nok hatt.

Jeg mener bare at hvis man bosetter seg i områder hvor man vet det er katter, så er det et problem man må ta med seg. Det er også tåpelig å klage over regn når man bor i Bergen.

Det finnes forøvrig andre antikatteprodukter enn katt vekk som virker. Jeg husker ikke hva det heter i farta, men jeg sier gjerne fra hvis jeg kommer på det. Jeg skjønner veldig godt problemet ditt. Foreldrene mine har også store katteproblemer i hagen sin.

Det er naboens katt som har ripet opp bilen. jeg har sett det. Jeg har ikke råd til å bygge garasje. Og bilen er ikke ny. Men jeg synes ikke jeg skal tåle å få den oppskrapet fordet! Ærlig talt.

Du får det vel på forsikringa? Evt. på naboens forsikring?

Løsningen for et godt naboskap?

Ingen har invitert katten. De som vil ha katt kan ha den inne i huset. Jeg mener det samme om geiter, sauer, kuer, griser, hunder og andre husdyr.

De gjør dessuten rent bord i fugleungebestanden i området. De siter klare til å kverke alle meisunger som hopper ut for første gang fra fuglekassa. Selv en liten katt er et rovdyr.

Annonse

Ingen har invitert katten. De som vil ha katt kan ha den inne i huset. Jeg mener det samme om geiter, sauer, kuer, griser, hunder og andre husdyr.

De gjør dessuten rent bord i fugleungebestanden i området. De siter klare til å kverke alle meisunger som hopper ut for første gang fra fuglekassa. Selv en liten katt er et rovdyr.

Man kan jo like godt forby rotter, rådyr, fugler (yrer med fulger her jeg bor på tross av mange katter) i samme slengen. Mange synes bråkte nabounger er irriterende Skal de også forbys? :-)

Du er ikke riktig klok! Hehe. men skjønner egentlig at du "tuller" med dette. For det nytter jo ikke å snakke med katteeierne. Gjorde det der jeg bodde før, og ble møtt med: Jammen hva skal vi gjøre da? Jeg kan jo ikke ha katten inne?

Kanskje de rett og slett kunne det. Finnes det noe lovverk som sier noe om hvor mye det er lov å plage andre med eget kattehold?

De kan ha katten inne hvis de vil. Jeg har hatt innekatter, og det går helt fint.

Å ha katt er noe folk velger selv og de må ta konsekvensen av sitt valg. Katten lever dessuten et farlig liv på frifot i en natur som ikke er naturlig for den. Rever spesialiserer seg ofte på å ta løse katter. Biler kjører over dem, de faller fra trær, brenner seg til døde i trafostasjoner, drukner i dammer og brønner osv.

Man kan jo like godt forby rotter, rådyr, fugler (yrer med fulger her jeg bor på tross av mange katter) i samme slengen. Mange synes bråkte nabounger er irriterende Skal de også forbys? :-)

Vel, her i dalen blir de skutt om de våger seg nær gåsedammen eller hønsegårdene. De hører kyllingene og vil drepe dem. Det er bedre folk har dem inne, så de ikke blir skutt. jeg turde ikke slippe ut kattene.

Jeg har ikke katt nei. Det er ikke lov til å ha katt her jeg bor, men hadde jeg hatt muligheten til det, ville jeg nok hatt.

Jeg mener bare at hvis man bosetter seg i områder hvor man vet det er katter, så er det et problem man må ta med seg. Det er også tåpelig å klage over regn når man bor i Bergen.

Det finnes forøvrig andre antikatteprodukter enn katt vekk som virker. Jeg husker ikke hva det heter i farta, men jeg sier gjerne fra hvis jeg kommer på det. Jeg skjønner veldig godt problemet ditt. Foreldrene mine har også store katteproblemer i hagen sin.

Ingen "antikattemidler" virker.

Det er bare spillfekterier fra de som vil ha kattene sine løse rundt på gårdene.

Veldig mange vet at kattemat med frostvæske er veldig effektivt. Det er veldig trist, siden det er en smertefull og langsom død. Kattene er trygge inne.

Annonse

Ingen "antikattemidler" virker.

Det er bare spillfekterier fra de som vil ha kattene sine løse rundt på gårdene.

Veldig mange vet at kattemat med frostvæske er veldig effektivt. Det er veldig trist, siden det er en smertefull og langsom død. Kattene er trygge inne.

Men katter er jo utedyr da. Ikke naturlig for dem å være inne hele tiden (bortsett fra noen raser kanskje).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...