Gå til innhold

Unødvendig sagt av tanten?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur

De bor på en annen kant av landet, og en dag snakket hun med barnet vårt (5 år). Da sa hun at hun håpet barnet ville komme på besøk til dem snart, selv om jeg har sagt at vi ikke har råd til å reise på besøk enda (hun vet vi ikke har så god råd). Barnet kommer så til meg og sier at hun gleder seg til vi skal reise på besøk, for tanten hadde sagt det og det. Hva mener dere? Mannen min mener hun sa det med vilje, altså ikke at hun bare ikke tenkte seg om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236577-un%C3%B8dvendig-sagt-av-tanten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Men det kan jo være hun bare mente "jeg gleder meg til å se deg når dere en gang i fremtiden får råd til å komme".

Det kan hende din datter har misforstått ja eller så "manipulerer" 5 åringen deg- "tante sier vi skal dit" kan være det samme som å si "jeg vil dit" også blir det litt "vrengt" fordi hun vil ha vilja si også.......5 åringer sier mye rart for å få det som de vil- min egen kan finne på å si "mormor sier vi skal få en hund.."- vi skal ikke ha hund men hun har lyst på og prøver kanskje å få oss til å kjøpe en hund da ved å si noe sånt- kanskje forklaringen er så enkel?

Hvis dere vet tanten gjør det for å være ekkel ville jeg sagt det til henne- det blir jo å bruke barnet for et eller annet mål- er hun personlighetsforstyrra eller??

Det kan hende din datter har misforstått ja eller så "manipulerer" 5 åringen deg- "tante sier vi skal dit" kan være det samme som å si "jeg vil dit" også blir det litt "vrengt" fordi hun vil ha vilja si også.......5 åringer sier mye rart for å få det som de vil- min egen kan finne på å si "mormor sier vi skal få en hund.."- vi skal ikke ha hund men hun har lyst på og prøver kanskje å få oss til å kjøpe en hund da ved å si noe sånt- kanskje forklaringen er så enkel?

Hvis dere vet tanten gjør det for å være ekkel ville jeg sagt det til henne- det blir jo å bruke barnet for et eller annet mål- er hun personlighetsforstyrra eller??

Den var vel ikke til meg?

Prinsessemamma

Jeg ville ikke tolket det på den måten som din mann (og deg)... Med mindre dere har erfart fra tidligere at hun er utspekulert og har sagt og gjort ting med vilje for å "ødelegge".

Jeg ville tolket det som at hun gledet seg til neste gang hun skulle få treffe tante ungen sin, og at hun fortalte dette til jenten din, uten baktanker. Men kan jo godt hende det var litt ubetenksomt å si at hun håpet dere kunne besøke henne snart, men som sagt ville ikke jeg tenkt at det var sagt med baktanker.

Med høyde for at barnet kan ha hørt noe annet enn det som ble sagt...

Det hender at folk er dumme nok til å si slike ting til ungene for å legge press på foreldrene.

Er dette en tante dere ønsker kontakt med er det kanskje mulig å sende barnet dit alene med fly.

Men om hun holder på slik du beskriver, låter ikke det særlig fristende.

mvh

Gjest ikke signatur

Med høyde for at barnet kan ha hørt noe annet enn det som ble sagt...

Det hender at folk er dumme nok til å si slike ting til ungene for å legge press på foreldrene.

Er dette en tante dere ønsker kontakt med er det kanskje mulig å sende barnet dit alene med fly.

Men om hun holder på slik du beskriver, låter ikke det særlig fristende.

mvh

Jeg stoler ikke helt på henne, så jeg ønsker ikke å sende barnet dit. Er det slik at man MÅ ha kontakt med tanter og onkler?

Jeg stoler ikke helt på henne, så jeg ønsker ikke å sende barnet dit. Er det slik at man MÅ ha kontakt med tanter og onkler?

Kan jo være greit kanskje å sende et julekort i ny og ne. Men jeg er vel da av den heller kyniske oppfatningen at man kan skjære slik komplisert kontakt ned til et minimum.

Jeg har noen ganger opplevd tilsvarende ting som det du beskriver, at kritikk mot mine beslutninger fremføres gjennom mine barn. Det er ikke dit jeg sender ungene mine alene, og heller ikke tilbringer vesentlig tid av en ferie. Om jeg har råd til reisen eller ikke.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...