Gå til innhold

trass-trass-trass

Anbefalte innlegg

Gjest trasstrasstrass

Blir så gaaal noen ganger av trassing!

Prøver å holde ut, men det er vanskelig mange ganger å ikke gi seg, og jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre..sånn som nå nettopp.

Min 4 1/2 årige datter som er en smule vanskelig for tida skulle kle på seg å gå ut sammen med søskenene. Jeg hjalp henne med jakken, men sa at joggeskoene kunne hun ta på selv. Det ville hun IKKE! (selv om hun tok dem på 1 time tidligere helt uten problemer..).

Jeg sto på mitt og gikk for å fortsette det jeg holdt på med. Hun maser og maser, hyler og gråter, men jeg står på mitt, og føler meg helt grusom. En halv time ligger hun i gangen ved siden av skoene og hyler. Jeg går da inn for å snakke rolig med henne for n'te gang. Nå har hun tisset seg ut (skjer ofte for tida). Lager ikke noe poeng av det. Vi går inn på badet og skifter truse og bukse. Jeg hjelper henne med dette. Skoene får hun ta på selv. Men jeg kjenner at jeg ikke orker mere hyling, så jeg sier høyt for meg selv at "tro hvis jeg holder for øynene og teller til ti, vil skoene være på når jeg kikker etterpå???" snur meg, holder for øynene og teller høyt. Hører fnising, og når jeg er ferdig er skoene på, og jenta er smørblid. Roser henne mye og sender henne ut.

Var dette OK, eller "tapte" jeg denne kampen (også)? Trenger synspunkter...Hvor lenge er det OK at barnet hyler før det er "mishandling"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236583-trass-trass-trass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra kjempa!

Du tapte så absolutt ikke. Du gav ikke etter. Og du fant en aldeles glimrende løsning.

Har du forresten forsøkt å ikke gå å godsnakke med jevne mellomrom når hun ligger å hyler. Men å rett og slett la henne hyle fra seg alene. Med mine vil det som regel forkorte hyletiden. Hver gang jeg kommer for å snakke fornuft ser det ut til å gi dem nye krefter til kampen.

;-)

Om hun tisser på seg ofte er det kanskje en idé å la henne ordne opp selv. Altså ta av tisseklærne og legge dem i en pose selv. For dernest å vaske seg med en klut og kle på seg selv. Vanskelige knapper etc. må hun kanskje ha hjelp til.

Men dette er bare forslag som kanskje kan funke ved en annen anledning.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236583-trass-trass-trass/#findComment-1817223
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...