Gå til innhold

Voksne uten feil?

Anbefalte innlegg

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Selv om jeg syns innleggene begynner å bli litt usaklig nå, gjør jeg et forsøk på ¨rette" opp en missforståelse.

Ingen er feilfri, og som foreldre er det lov å feile.(noen som fortsatt er i tvil)?

Jeg syns nesten det er et paradoks å lese disse innleggene kontra innleggene om mobbing og bursdagsfeiring, der mange var for at alle måtte bes. Ellers var det mobbing. I Innleggene under "voksne uten feil", finnes det vell ikke mobbere?

Bare respektfulle innlegg, godt ment og uten snev av sarkasme og mobbing?

Men det var en annen sak...

Selvølgelig ser jeg at jeg gjør feil, men noen stor angrer, som sitter med hodet full av dårlig samvittighet ar jeg ikke. Noe galt i det?

Med høge forventninger til meg selv - og til andre, er det mange ting som er gjennomtenkt og tatt stilling til. Slik er jeg.

Forøvrig mener jeg vell at læring hos barn, skjer gjennom at barnets integritet krenkes. Har dere tenkt gjennom det?

Slik må det nødvendigvis være, uansett hvilket barn vi har.

Eller?

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• puppola

3

• jubalong70

2

• Mrs. Wallace

2

• Basf

2

Skrevet

Selv om jeg syns innleggene begynner å bli litt usaklig nå, gjør jeg et forsøk på ¨rette" opp en missforståelse.

Ingen er feilfri, og som foreldre er det lov å feile.(noen som fortsatt er i tvil)?

Jeg syns nesten det er et paradoks å lese disse innleggene kontra innleggene om mobbing og bursdagsfeiring, der mange var for at alle måtte bes. Ellers var det mobbing. I Innleggene under "voksne uten feil", finnes det vell ikke mobbere?

Selvølgelig ser jeg at jeg gjør feil, men noen stor angrer, som sitter med hodet full av dårlig samvittighet ar jeg ikke. Noe galt i det?

Med høge forventninger til meg selv - og til andre, er det mange ting som er gjennomtenkt og tatt stilling til. Slik er jeg.

Men det bare virker som om du synes at alle oss andre burde ha dårlig samvittighet mens du selv "ikke har gjort noen tabber" og ikke trenger å være noe ydmyk.

Beklager hvis du tok deg nær av at jeg svarte flåsete nederst nedi her, men jeg klarte bare ikke å la være.

Jeg gjør selvsagt også feil, reagerer på feil måte, kunne håndtert episoder på en annen og bedre måte etc overfor ungene.

Hvis jeg gjør dem urett ber jeg dem om unnskyldning og legger meg flat.

De fleste unger er velfungerende og flotte små mennesker, og jeg synes de aller, aller fleste foreldre kan klappe seg sjøl på skuldra og gratulere med en foreløpig strålende innsats! Men det gjelder altså å være litt ydmyk her i livet...

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Men det bare virker som om du synes at alle oss andre burde ha dårlig samvittighet mens du selv "ikke har gjort noen tabber" og ikke trenger å være noe ydmyk.

Beklager hvis du tok deg nær av at jeg svarte flåsete nederst nedi her, men jeg klarte bare ikke å la være.

Jeg gjør selvsagt også feil, reagerer på feil måte, kunne håndtert episoder på en annen og bedre måte etc overfor ungene.

Hvis jeg gjør dem urett ber jeg dem om unnskyldning og legger meg flat.

De fleste unger er velfungerende og flotte små mennesker, og jeg synes de aller, aller fleste foreldre kan klappe seg sjøl på skuldra og gratulere med en foreløpig strålende innsats! Men det gjelder altså å være litt ydmyk her i livet...

De fleste unger er velfungerende og flotte små mennesker, og jeg synes de aller, aller fleste foreldre kan klappe seg sjøl på skuldra. HELT ENIG MED DEG.

Tar meg ikke nær, men personlig syns jeg der er av interesse å se hvilken vurderinger en tar som voksne, i de situasjonene der barn "ikke kan gjøre som de vil".

Ellers syns jeg i grunn det er kjekkest å veksle tanker og ideer, med et saklig utgangspunkt.

Skrevet

"Selvølgelig ser jeg at jeg gjør feil, men noen stor angrer, som sitter med hodet full av dårlig samvittighet ar jeg ikke. Noe galt i det?"

Overhodet ikke, men det virker som du prøver å gi "alle andre" dårlig samvittighet. I flere innlegg har du fremhevet hvor flink og reflektert du selv er, og stilt spørsmålstegn ved folk flest sin måte å oppdra barn. Alle gjør vi vel så godt vi kan? Jeg vet ikke hvem som mobber hvem her.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

"Selvølgelig ser jeg at jeg gjør feil, men noen stor angrer, som sitter med hodet full av dårlig samvittighet ar jeg ikke. Noe galt i det?"

Overhodet ikke, men det virker som du prøver å gi "alle andre" dårlig samvittighet. I flere innlegg har du fremhevet hvor flink og reflektert du selv er, og stilt spørsmålstegn ved folk flest sin måte å oppdra barn. Alle gjør vi vel så godt vi kan? Jeg vet ikke hvem som mobber hvem her.

Man slipper mye dårlig samvittighet, til mer gjennomtenkt ting er, tror jeg.

Mobbing eller ikke?

Iallefall syns jeg en grunnleggende folkeskikk og respekt for andre er mangelvare i en del av innleggene på ulike forum.

Men tvi tvi, for all del, det går bra med meg. Det er bare at kvaliteten på diskusjonene synker litt- syns jeg.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Har du bare vært her en ukes tid? Finnes det en "samfunnskritikeren" til?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg vet om mennesker så stiller så høye krav til seg selv at de blir syke av det.

Jeg gjør så godt jeg kan jeg og håper at ungene mine fortsetter å være slik de er nå. (De er noen oppvakte, hyggelige, høflige, rampete, sinte, søte og alldeles herlige mennesker som jeg elsker overalt på jord.)

Om jeg gjør feil? Ja, mange ganger for dag... Jeg er ingen perfekt forelder og tror heller ikke at de finnes.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Slik har også jeg oppfattet samfunnskritikeren.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Jeg vet om mennesker så stiller så høye krav til seg selv at de blir syke av det.

Jeg gjør så godt jeg kan jeg og håper at ungene mine fortsetter å være slik de er nå. (De er noen oppvakte, hyggelige, høflige, rampete, sinte, søte og alldeles herlige mennesker som jeg elsker overalt på jord.)

Om jeg gjør feil? Ja, mange ganger for dag... Jeg er ingen perfekt forelder og tror heller ikke at de finnes.

Ågjøre så godt en kan, er ikke godt nok for meg. Jeg mener alle foreldre gjør så god de kan, men ingen automatikk i gode foreldre for det.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Man slipper mye dårlig samvittighet, til mer gjennomtenkt ting er, tror jeg.

Mobbing eller ikke?

Iallefall syns jeg en grunnleggende folkeskikk og respekt for andre er mangelvare i en del av innleggene på ulike forum.

Men tvi tvi, for all del, det går bra med meg. Det er bare at kvaliteten på diskusjonene synker litt- syns jeg.

*ler meg skakk*

Gjest godt sagt
Skrevet

Jeg ser paradokset ditt, etter å ha lest tidligere innlegg. Jeg syns du har mange gode innlegg og at du argumenterer godt. Klart er det vansklig å innse egne feil. Det gjelder vell oss alle?

Gjest Frida L
Skrevet

Jeg ser paradokset ditt, etter å ha lest tidligere innlegg. Jeg syns du har mange gode innlegg og at du argumenterer godt. Klart er det vansklig å innse egne feil. Det gjelder vell oss alle?

Skjønner ikke at dette er en tråd det er vits å ta opp igjen. Oppdragelse er et komplisert spørsmål- og holdninger og verdier kan aldri forenes- og bli sanne. Det vil si en sannhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...