Gå til innhold

Småbarn og peanøtter

Gjest AveM

Anbefalte innlegg

Gjest girasol

Ved allergi av nøtter kommer reaksjonen sporenstreks.

Sønnen min fikk ved et uhell i seg en ørliten bit sjokolade med peanøtt i, kastet opp og fikk kraftige pusteproblemer øyeblikkelig.

Så her i huset kommer det ikke inn en eneste liten nøtt.

Nei det skjønner jeg godt!!!

Allergi er pyton, og særlig på små barn.

Jeg er sjøl allergisk mot diverse, men lar gutten prøve ut "alt". Men i ørsmå mengder. Peanøtter har han ikke fått av meg - det var noen venner som begynte å fore ham med det.

Heldigvis ser det altså ikke ut til at han reagerer på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bb71

2

• tzatziki1365380058

2

• kaffepiken

2

• Sofline

1

Mest aktive i denne tråden

Nå fikk jeg enda en bekreftelse på at mannen i huset her har fryktelig "barnslig" smak *ler*

Han spiser nemlig aller helst melkerull!

Dessuten sniker han seg til å bruke ungenes barnetannkrem istedetfor den vanlige for voksne. Favorittbrusen er rødbrus. For en stund siden fant jeg masse kindereggpapir i bilen. Hvem tror du hadde gomla kinderegg på jobb?

Han klarer heller ikke å spise fisk...

Gjett om han blir erta, både av ungene og meg ;-)

Så liker han sikkert seigemenn og smarties :) Er han lik min mann sitter han alltid og håper på en smakebit når ungene knasker i seg lørdagsgodteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Peanøtter er farlig for alle hvis man setter det i vrangstrupen. Fettet i nøttene kan gi kjemisk lungebetennelse.

Jaja, men det er spesielt farlig for noen.

Det er alltid farlig å sette noe i halsen når det kommer til små barn, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Så liker han sikkert seigemenn og smarties :) Er han lik min mann sitter han alltid og håper på en smakebit når ungene knasker i seg lørdagsgodteriet.

Hihi, akkurat sånn er min også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AneM1365380603

Jeg holder sønnen min helt unna nøtter fordi jeg selv er allergisk mot flere typer og er redd for at han også kan være det. Sikkert ikke dumt å vente med å gi dem nøtter. Det er mange som ikke tåler dem, og reaksjonene kan ofte være voldsomme.

Har han testet ut peanøtter nå?

Jeg søkte opp denne gamle tråden pga at temaet kom opp igjen her. Mannen min liker absolutt ikke at jeg serverer lillesøster penaøtter, så da kom jeg på at jeg spurte her en gang da mellomsøster var yngre.

Ser ut til at de fleste tester ut nøtter når de er ca 3 år. Lillesøster er snart 5,5 år. Hun spiser med stor glede, for første gang :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...