Gjest girasol Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ved allergi av nøtter kommer reaksjonen sporenstreks. Sønnen min fikk ved et uhell i seg en ørliten bit sjokolade med peanøtt i, kastet opp og fikk kraftige pusteproblemer øyeblikkelig. Så her i huset kommer det ikke inn en eneste liten nøtt. Nei det skjønner jeg godt!!! Allergi er pyton, og særlig på små barn. Jeg er sjøl allergisk mot diverse, men lar gutten prøve ut "alt". Men i ørsmå mengder. Peanøtter har han ikke fått av meg - det var noen venner som begynte å fore ham med det. Heldigvis ser det altså ikke ut til at han reagerer på det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Nå fikk jeg enda en bekreftelse på at mannen i huset her har fryktelig "barnslig" smak *ler* Han spiser nemlig aller helst melkerull! Dessuten sniker han seg til å bruke ungenes barnetannkrem istedetfor den vanlige for voksne. Favorittbrusen er rødbrus. For en stund siden fant jeg masse kindereggpapir i bilen. Hvem tror du hadde gomla kinderegg på jobb? Han klarer heller ikke å spise fisk... Gjett om han blir erta, både av ungene og meg ;-) Så liker han sikkert seigemenn og smarties Er han lik min mann sitter han alltid og håper på en smakebit når ungene knasker i seg lørdagsgodteriet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Peanøtter er farlig for alle hvis man setter det i vrangstrupen. Fettet i nøttene kan gi kjemisk lungebetennelse. Jaja, men det er spesielt farlig for noen. Det er alltid farlig å sette noe i halsen når det kommer til små barn, da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Så liker han sikkert seigemenn og smarties Er han lik min mann sitter han alltid og håper på en smakebit når ungene knasker i seg lørdagsgodteriet. Hihi, akkurat sånn er min også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg holder sønnen min helt unna nøtter fordi jeg selv er allergisk mot flere typer og er redd for at han også kan være det. Sikkert ikke dumt å vente med å gi dem nøtter. Det er mange som ikke tåler dem, og reaksjonene kan ofte være voldsomme. Har han testet ut peanøtter nå? Jeg søkte opp denne gamle tråden pga at temaet kom opp igjen her. Mannen min liker absolutt ikke at jeg serverer lillesøster penaøtter, så da kom jeg på at jeg spurte her en gang da mellomsøster var yngre. Ser ut til at de fleste tester ut nøtter når de er ca 3 år. Lillesøster er snart 5,5 år. Hun spiser med stor glede, for første gang ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.