Gå til innhold

Latterlige "benevnelser" på barn

Anbefalte innlegg

Gjest Latterlig!

Hvorfor er det så mange som kaller barna sine; poden, nurket, guttungen, jenta mi m.m hvorfor ikke bruke barnas navn- det samme gjelder enkelte som sier; samboern, gutten, gubben-HAR IKKE BARN OG MENN NAVN???????????

Jeg forstår det her for å anonymisere men ellers der ute!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236609-latterlige-benevnelser-p%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Åsemor

5

• Sofline

5

• fei1365380229

3

du verden, er det virkelig noe å henge seg opp i da?

jeg kaller noen ganger jentene ved navn, andre ganger med minstejenta, mellomstejenta, skolejenta, alt ettersom settingen og hvem jeg prater med.

jeg blåser i hva andre gjør, det er i alle fall ikke noe jeg gidder å hisse meg opp for. merket meg alle utropstegnene dine!

Annonse

fei1365380229

Joda det er helharry og skikkelig dust å i det hele tatt bruke sånn vanvittige kallenavn- ville du likt at typen din kalte deg "Kjerring"(hvis du var fra østlandet da!), madrassen, ugla m.m

Du er jo bare ute etter å provosere. Det er vel noe helt annet å ha hyggelige kallenavn på ungene eller mannen enn å kalle noen "kjerring" eller "madrass".

Joda det er helharry og skikkelig dust å i det hele tatt bruke sånn vanvittige kallenavn- ville du likt at typen din kalte deg "Kjerring"(hvis du var fra østlandet da!), madrassen, ugla m.m

Ja, nå overbeviste du meg i hvertfall. Skal få kjæresten min til å slutte å kalle meg kjære, elskede, søta og alt det andre han sier i stedet for navnet mitt (...)

Gjest Latterlig!

Du er jo bare ute etter å provosere. Det er vel noe helt annet å ha hyggelige kallenavn på ungene eller mannen enn å kalle noen "kjerring" eller "madrass".

Er ikke ute etter å provosere. Synes det er helt idiotisk alt det tullete kjærster kaller hverandre eller hva de kan kalle barna sine. Og det er ikke fordi jeg ikke har mann eller barn- har mann og tre barn men kaller da vel ikke noen av dem sånne latterlige tullegreier- "kom hit da tarzan"_ hva er det for noe tull??????????

fei1365380229

Er ikke ute etter å provosere. Synes det er helt idiotisk alt det tullete kjærster kaller hverandre eller hva de kan kalle barna sine. Og det er ikke fordi jeg ikke har mann eller barn- har mann og tre barn men kaller da vel ikke noen av dem sånne latterlige tullegreier- "kom hit da tarzan"_ hva er det for noe tull??????????

Hvis du skal si noe om en av barna eller mannen din i en sammenheng hvor andre ikke vet navnet på mannen/ungene dine er det vel naturlig å bruke; sønnen, yngstejenta eller lignende. Jeg må innrømme at jeg overhodet ikke vet hva ungene til kollegaer heter og da er det greit at de sier dattera istedenfor Trine.

Annonse

Gjest Latterlig!

Hvis du skal si noe om en av barna eller mannen din i en sammenheng hvor andre ikke vet navnet på mannen/ungene dine er det vel naturlig å bruke; sønnen, yngstejenta eller lignende. Jeg må innrømme at jeg overhodet ikke vet hva ungene til kollegaer heter og da er det greit at de sier dattera istedenfor Trine.

Skjønner den men tenker vel helst på sånn morsomme "sneipen" og denslags- selvfølgelig sier man datteren min m.m til de som ikke kjenner deg - det er de latterlige kallenavnene jeg synes er idiotiske!

Gjest efoll

Men er du like negativ til kjælenavn som "gullet", "søta", "kjære" osv?

Jeg kaller heller ikke ungene for "Tarzan", og det har jeg ikke hørt noen andre kalle sine heller...Men "gullet" sier jeg stadig vekk. På denne måten sier jeg indirekte at jeg er glad i henne...Og det har unger godt av å høre i blant, uttrykt både direkte med "jeg er glad i deg", ved handlinger og ved slike kjælenavn.

serendipity

Ja, det er jo intet mindre enn skrekkelig!!!

Gjest Latterlig!

Men er du like negativ til kjælenavn som "gullet", "søta", "kjære" osv?

Jeg kaller heller ikke ungene for "Tarzan", og det har jeg ikke hørt noen andre kalle sine heller...Men "gullet" sier jeg stadig vekk. På denne måten sier jeg indirekte at jeg er glad i henne...Og det har unger godt av å høre i blant, uttrykt både direkte med "jeg er glad i deg", ved handlinger og ved slike kjælenavn.

Enig med deg men det er jo de ekle "negative" i mine øyne kallenavnene jeg ikke skjønner at noen bruker; enten om de beskriver folks utseende eller oppførsel- det er så negativt!

Skjønner den men tenker vel helst på sånn morsomme "sneipen" og denslags- selvfølgelig sier man datteren min m.m til de som ikke kjenner deg - det er de latterlige kallenavnene jeg synes er idiotiske!

Du klaget jo i hovedinnlegget også over folk som sier "samboeren, dattera" osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...