Gå til innhold

Latterlige "benevnelser" på barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Åsemor

5

• Sofline

5

• fei1365380229

3

Mrs. Wallace

Ja -gudameg - vet du hva ungene kaller meg???? MAMMA!!!

*det er så en kan grine*

Ungene mine (altså lillegull, puttelutten, guttungen, sneipen og tjolahopptjolaheisannsa) får deng hvis de kaller meg noe annet enn Mrs.Wallace.

Rett skal være rett.

Annonse

Jeg liker heller ikke at par kaller hverandre for gubben, gamla, kjerringa og lignende, men det er mest fordi jeg synes det er mildt sagt usexy. Til og med unge folk går hen og begynner å kalle hverandre sånt så fort de har flytta sammen. Huff. Så sitter de der da, gubben og kjerringa, i like joggebukser og promper og gumler potetgull og eser ut som bolledeiger. Åh så sexy. Det er nesten rart det kommer barn til etterhvert.

Men nå glemte jeg nesten hva vi snakket om. Jeg synes det blir noe helt annet med søte kjælenavn på barn. Kjært barn skal ha mange navn, sånn er det bare.

Hilsen mammaen til bølleknotten aka lillemonster aka kosepuddingen aka snusken osv, osv, osv.

:-)

I noen sammenhenger er navnet særdeles upraktisk fordi ingen da vet hvem jeg snakker om. "Per, det er altså han jeg giftet meg med i 94 og fortsatt er gift med," kan bli vel styltete og tungvindt.

Noen ganger bruker man kjælenavn til de man er glad i som et kjærtegn.

Noen ganer bruker man kallenavn for å sprite opp fortellingen eller understreke hvordan vedkommende var akkurat da.

F.eks. (tenkt tilfelle):

Du skulle sett prinsessa! I rosa kjole med paljetter, neglelakk, perlekjede, ørepynt og ringer. Gjørme i ansiktet, sår på albuen, rulleskøyter på bena, et knukket sverd i hånda og et villt blikk...

Ordet 'prinsessa' er med på å fremheve kontrastene. 'Tone' eller 'jenta mi' gjør definitivt ikke samme nytten.

Å bruke nedsettende kallenavn på store og små er jeg ingen tilhenger av. Man må være særlig forsiktig med dette når det gjelder barn, fordi de så lett tar det til seg.

mvh

Jeg liker heller ikke at par kaller hverandre for gubben, gamla, kjerringa og lignende, men det er mest fordi jeg synes det er mildt sagt usexy. Til og med unge folk går hen og begynner å kalle hverandre sånt så fort de har flytta sammen. Huff. Så sitter de der da, gubben og kjerringa, i like joggebukser og promper og gumler potetgull og eser ut som bolledeiger. Åh så sexy. Det er nesten rart det kommer barn til etterhvert.

Men nå glemte jeg nesten hva vi snakket om. Jeg synes det blir noe helt annet med søte kjælenavn på barn. Kjært barn skal ha mange navn, sånn er det bare.

Hilsen mammaen til bølleknotten aka lillemonster aka kosepuddingen aka snusken osv, osv, osv.

:-)

Hehe, jeg og samboeren min kaller hverandre kjerringa og gubben, og spiser ofte potetgull. Promper pleier vi ikke å gjøre... ;)

Gjest mamman til ruskesnuska og lusketuska

Jeg har et rikt utvalg av kallenavn på mine to vidunderligheter, Tulleruska og Tustelusta og tenker å fortsette med det. Eller var det Bøllefrø og Prompen i dag? :-p

-en underholdende tråd. Sikkert alvorlig ment, men fikk fram fnisen i meg...

:-D

Annonse

Jeg har et rikt utvalg av kallenavn på mine to vidunderligheter, Tulleruska og Tustelusta og tenker å fortsette med det. Eller var det Bøllefrø og Prompen i dag? :-p

-en underholdende tråd. Sikkert alvorlig ment, men fikk fram fnisen i meg...

:-D

He he.. Jeg har av og til "minifisen", "lillefisen", "mellomstefisen" og "størstefisen"

Gjest trultemor26

Jeg har snakket med dem som "blavla Vigdis, blabla Kjartan, blabla Per, blabla Ole, blabla Petter, og haha, luringen Kris!" og jeg får ikke med meg NOE for jeg ANER ikke hvem i all verden disse menneskene er. Er det barna, tanter, bekjent, nær venn, venn til moren, faren???

Hehe, det har jeg og, men grunnen er nok at det er det eneste lyden hun sier for tida. ;) Hun sier så og si ingen ord, men "PAPA" sier hun når hun vil ha oppmerksomhet av meg eller "gubben".

Og det blir hun nok gjenfortalt når hun blir større, tenker jeg. I det minste når hun drar med seg en kjæreste hjem for aller første gang. Den og alle dohistoriene som dere sikkert har på lager ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...