Gå til innhold

Latterlige "benevnelser" på barn

Anbefalte innlegg

Hæ, promper du ikke? Da må du da eksplodere?

Joda, vi promper sikkert like mye som andre, men enten uten mye lyd eller i et annet rom. (Helst på toalettet) Vi sitter iallefall ikke sånn som tonie beskrev med potetgullet i hånda og letter på skinka for å slippen skikkelig PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRROMP.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Åsemor

5

• Sofline

5

• fei1365380229

3

Gjest togli

Joda, vi promper sikkert like mye som andre, men enten uten mye lyd eller i et annet rom. (Helst på toalettet) Vi sitter iallefall ikke sånn som tonie beskrev med potetgullet i hånda og letter på skinka for å slippen skikkelig PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRROMP.

:-)))

*ler ved tanken på synet*

Gjest togli

Hehe, det har jeg og, men grunnen er nok at det er det eneste lyden hun sier for tida. ;) Hun sier så og si ingen ord, men "PAPA" sier hun når hun vil ha oppmerksomhet av meg eller "gubben".

Melomsten min sa også "pappa" til oss begge en god stund. Det geniale var at hun brukte riktig tegnspråktegn på oss. tegnet for "mamma" på meg og tegnet for "pappa" på han. Sånn sett ble det litt enklere for oss ;-)

Jeg har snakket med dem som "blavla Vigdis, blabla Kjartan, blabla Per, blabla Ole, blabla Petter, og haha, luringen Kris!" og jeg får ikke med meg NOE for jeg ANER ikke hvem i all verden disse menneskene er. Er det barna, tanter, bekjent, nær venn, venn til moren, faren???

Eh, noen av disse navnene passer godt på meg og min familie. Kjenner du meg???

For ordens skyld; bruker verken kalle-eller døpenavn på familiemedlemmer når jeg skriver innlegg.

Ikke nick i dag

Annonse

Gjest trultemor26

Eh, noen av disse navnene passer godt på meg og min familie. Kjenner du meg???

For ordens skyld; bruker verken kalle-eller døpenavn på familiemedlemmer når jeg skriver innlegg.

Ikke nick i dag

Nei, kjenner ikke deg, navnene tok jeg fra løse lufta. :)

Melomsten min sa også "pappa" til oss begge en god stund. Det geniale var at hun brukte riktig tegnspråktegn på oss. tegnet for "mamma" på meg og tegnet for "pappa" på han. Sånn sett ble det litt enklere for oss ;-)

Hvor tidlig lærer barna tegnspråk? *nysgjerrig*

Gjest Borgny

Å elsker små kallenavn!

Barnet mitt: gullgutten, vennen, skatten, lillegull, stumpen, gostumpen, sukkerklumpen, engel, snuppen, govennen, sussebassen, gullskatten min ,osv osv, vi har mange navn på hverandre vi!

Mannen er stort sett vennen min!

Gjest togli

Hvor tidlig lærer barna tegnspråk? *nysgjerrig*

De lærer det på samme måten som barn flest lærer morsmålet sitt. Hos oss veksler vi mellom rent tegnspråk, rent talespråk og kombinasjoner av disse (avhengig av situasjonen rundt).

Alle våre tre barn begynte først å prate tegnspråk, da små barn er mer visuelle enn auditive. De sa sine første tegn når de var rundt 6-7 mnd gamle og hadde endel enkelttegn før de første talespråksordene kom.

Etterhvert ble de veldig opptatt av talespråk (nesten som om de konsentrerte seg om et språk i gangen). Pr. idag snakker alle tre (2, 6 og 9 år)forholdsvis lite tegnspråk (desverre), men de skjønner godt språket og klarer fint å gjøre seg forstått på språket. Hadde mannen min og jeg vært avhengig av tegnspråk for å kunne kommunisere, så ville selvsagt barna også vært flinkere til å bruke det...

De lærer det på samme måten som barn flest lærer morsmålet sitt. Hos oss veksler vi mellom rent tegnspråk, rent talespråk og kombinasjoner av disse (avhengig av situasjonen rundt).

Alle våre tre barn begynte først å prate tegnspråk, da små barn er mer visuelle enn auditive. De sa sine første tegn når de var rundt 6-7 mnd gamle og hadde endel enkelttegn før de første talespråksordene kom.

Etterhvert ble de veldig opptatt av talespråk (nesten som om de konsentrerte seg om et språk i gangen). Pr. idag snakker alle tre (2, 6 og 9 år)forholdsvis lite tegnspråk (desverre), men de skjønner godt språket og klarer fint å gjøre seg forstått på språket. Hadde mannen min og jeg vært avhengig av tegnspråk for å kunne kommunisere, så ville selvsagt barna også vært flinkere til å bruke det...

Interessant! :-)

Gjest latterlig er du selv

De man elsker har man flere navn på. Skjønner ikke hva som er så latterlig med dette.

Syns du selv er latterlig som må latterliggjøre andre, har aldri skjønt slikt. Og syns det er mange av dere der ute, som alltid begynner med "at jeg skjønner ikke..."

Nei, så er det vel ikke for deg å skjønne, og hva har du med det egentlig.

Du gjør sikkert ting andre syns er latterlig du også...

Solsikkefrø

kjært barn har mange navn ;) Jeg kaller samboeren ved navn og morsomme ting jeg kommer på. Og babyen kaller jeg "babyen", "spradebassen", "ivo-caprino-figuren", "svinepelsen"... alt ettersom hvilket humør jeg er i. Hvis han finner på å skrike mye om nettene (noe han aldri pleier å gjøre) så pleier jeg å kalle ham: "nå kaster jeg deg snart ut vinduet"... på en fin måte da, så han ikke skjønner at det er ugler i mosen.

Annonse

hare1365380455

LOL

Bare nysgjerrig.

Hva er årsaken til at der lærer barna tegnspråk?

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...