Gå til innhold

Dere med barn som har vært meldt opp til PPT

Anbefalte innlegg

Gjest afjkløsajfløjsda

Vi har fått brev om inntakssamtale etter at vi sammen med barnehagen bestemte oss for å melde barnet opp til PPT.

I dag da jeg leverte barnet i barnehagen var der en ukjent dame med penn og notisblokk. Jeg fikk mistanker med en gang om at det kunne være PPT. Da jeg kom hjem ringte jeg til henne som vi skal i møte med for det var noe jeg lurte på, men jeg fikk beskjed om at hun var ute.

Er det ikke vanlig at foreldrene blir informert om når barnet skal vurderes i barnehagen?

Fortsetter under...

Tror ikke dette gjelder ditt barn- isåfall ville jeg "anmeldt" forholdet!

Om ditt barn skal vurderes SKAL foreldre informeres på forhånd- selvfølgelig- dere skal spille på lag ikke mot hverandre.

Det er vanskelig nok som det er om ikke foreldrene skal føle seg "overkjørt" også her.

Jo, det er vanlig!

Men det kan hende at hun var der for å observere de voksne for å veilde dem.

Ellers så skal man jo vente til etter 1. samtale med foreldre, og foreldre skal samtykke i alt ppt gjør som angår deres barn.

Mente at det er vanlig at man får beskjed på forhånd....

Annonse

Gjest sadfasdfdsaf

Jo, det er vanlig!

Men det kan hende at hun var der for å observere de voksne for å veilde dem.

Ellers så skal man jo vente til etter 1. samtale med foreldre, og foreldre skal samtykke i alt ppt gjør som angår deres barn.

Jeg får spørre henne på møtet. Takk for svar.

Gjest dsafdasfadsf

Tror ikke dette gjelder ditt barn- isåfall ville jeg "anmeldt" forholdet!

Om ditt barn skal vurderes SKAL foreldre informeres på forhånd- selvfølgelig- dere skal spille på lag ikke mot hverandre.

Det er vanskelig nok som det er om ikke foreldrene skal føle seg "overkjørt" også her.

Hvis hun var der for å vurdere vårt barn så føler jeg meg helt klart overkjørt. Da blir jeg litt sint. Takk for svar.

Jeg trodde ikke en gang de hadde lov å gjøre noe slikt uten å ha foreldrenes samtykke først.

Det er jo ikke slik at når man har meldt barnet til PPT har man gitt PPT en blankofullmakt.

Men det kan jo hende hun var der i et annet æren.

Hva med å ringe vedkommende i morgen og spørre løst om slagplanen de har? Evt spørre konkret om dette.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...