Gå til innhold

Hva synes dere om dette? (frieri)

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat romantisk

Hørt om verre frierier enn dette. Hva med at mannen din akkurat der og da (også menn kan være spontane) innså hvor sjarmerende du er (selv etter en krangel) og at faktisk der og da FIKK LYST TIL Å GIFTE SEG MED DEG? Tenk om alle vi jenter hadde sagt det vi hadde ment der og da uten å tenke oss om ang "riktig måte/riktig tone/riktig sted"...da tror jeg det hadde vært litt triveligere å være mann innimellom, altså...sluppet mange "er du sur?" "NEI!!!", hvertfall.

Drit i hvor/når/hvordan. Han ville tilbringe resten avlivet med deg! Hvilken større kjærlighetserklæring kan en mann gi?

Ja, det hadde vært fint men det var ikke sånn. Han hadde planlagt det og derfor måtte han gjennomføre det av en eller annen grunn selvom det var helt feil der og da. To minutter etter at han hadde spurt, sovnet han for å si det sånn.

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

8

• KaVa

5

• Åsemor

3

• Ugga Bugga

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

"Vi bare bestemte oss for at vi snart burde gifte oss. Mannen min er såpass lite romantisk at jeg tror aldri han hadde kommet på å fri selv ;-)"

Akkurat det samme som oss. Det var bare et tema som kom på banen, og det ble diskutert litt og lagt litt på is (ikke helt enige om stort eller lite bryllup), og så tatt opp igjen til diskusjon - og til slutt fikk mannen min det som han ville, svær fest.

Og siden tinghuset var stengt lørdager, og det var mange tilreisende som tilsa at et lørdagsbryllup var mest praktisk ble det jammen meg kirka også. _Det_ hadde jeg ikke hatt i tankene.

Men, når _det_ er skrevet, så må jeg legge til at ikke ville ha vært den fantastiske følelsen jeg fikk i kirka foruten. Spesielt det å stå bak den lukka kirkedøra i hjemkirka mi sammen med min far og vite at min framtidige mann og "alle" slektninger og venner på begge sider satt der inne og venta fylte meg med masse glede og adrenalin (var ikke nervøs). Og når organisten slo an de første tonene og dørene ble slått opp var det bare å rusle inn og se kjente, kjære og rørte ansikter hele veien fram til alteret og kjæresten min. Og seremonien var ikke så verst den heller for en som er medlem av statskirka, og sånn sirka bare det.

(Men dette ble en lang avsporing, sorry.)

Akkurat den følelsen i kirka er ubeskrivelig! Ganske kult å være det store midpunktet en hel dag ;-)

Vel, jeg er helt enig i at det ikke akkurat var det mest romantiske frieriet. Men, det viktigste er jo hvorvidt dere begge virkelig vil gifte dere - ikke hvordan han fridde.

Min mann fridde til meg på en av Hellas' strender i solnedgang og tåkedis. Omtrent det eneste romantiske han noen gang har gjort i løpet av 12 år sammen...

Vel, jeg er helt enig i at det ikke akkurat var det mest romantiske frieriet. Men, det viktigste er jo hvorvidt dere begge virkelig vil gifte dere - ikke hvordan han fridde.

Min mann fridde til meg på en av Hellas' strender i solnedgang og tåkedis. Omtrent det eneste romantiske han noen gang har gjort i løpet av 12 år sammen...

Bare for å gni det inn liksom.. ? ;) Din luring!

Ser de andre her skriver at det ikke har noe å si hvordan en mann frir, men jeg er enig med deg. Hadde blitt kjempeskuffa og kanskje til og med lei meg..

Tror jeg hadde svart "tror du skal spørre meg en annen dag jeg når du har bedre tid".

Synes det er stort når man frir, og det skal helst bare skje en gang i livet.. :) Og det bør gjøres på en spesiell måte, en måte man kan minnes med et smil, ikke med sure og skuffa miner. Røde roser og champanje er ikke nødvendig, men han bør i det minste se på deg, og se ut som han gleder seg over frieriet.

Annonse

"Med mindre de heter Ari" :-)

Så tar jeg heller til takke med et mindre romantisk frieri.

Gliser og ler.

;-)

Jeg er vel blant de heldige som fikk et greit romatisk frieri og et trivelig ekteskap.

Aris romantikk, slik den er framstilt i media, ville vært alt for kvelende for meg.

Gisp! Luft!

mvh

Gjest Elextra

Gliser og ler.

;-)

Jeg er vel blant de heldige som fikk et greit romatisk frieri og et trivelig ekteskap.

Aris romantikk, slik den er framstilt i media, ville vært alt for kvelende for meg.

Gisp! Luft!

mvh

Jeg synes det mest kvelende ved Aris romantikk er at den synes mest å være et spill for galleriet.

En ting hadde vært om han hadde vært så romantisk med Märtha i tosomhet, noe ganske annet er når han nærmest innkaller til pressekonferanse for å fortelle om det.

Jeg synes det mest kvelende ved Aris romantikk er at den synes mest å være et spill for galleriet.

En ting hadde vært om han hadde vært så romantisk med Märtha i tosomhet, noe ganske annet er når han nærmest innkaller til pressekonferanse for å fortelle om det.

Godt sagt!

Gjest Elextra

Typisk jenteting å være veldig opptatt av selve frieriet. Menn burde fange opp at dette betyr mye for mange, men det gjør de ikke, med mindre de heter Ari.

Har MANGE venninner som er misfornøyd med frieriet de fikk. Likevel har mange av dem hatt lykkelige ekteskap, og det er vel viktigere, eller hva?

Forøvrig ble jeg fridd til på en ganske romantisk måte på et veldig spesielt tidspunkt; det var tydeligvis planlagt.

Bare for å gni det inn, liksom :-).

Ser de andre her skriver at det ikke har noe å si hvordan en mann frir, men jeg er enig med deg. Hadde blitt kjempeskuffa og kanskje til og med lei meg..

Tror jeg hadde svart "tror du skal spørre meg en annen dag jeg når du har bedre tid".

Synes det er stort når man frir, og det skal helst bare skje en gang i livet.. :) Og det bør gjøres på en spesiell måte, en måte man kan minnes med et smil, ikke med sure og skuffa miner. Røde roser og champanje er ikke nødvendig, men han bør i det minste se på deg, og se ut som han gleder seg over frieriet.

Helt enig med deg.

Annonse

Jeg har lest noen av svarene her, og er for så vidt enig i mye, men jeg tenkte også følgende: Det kan godt tenkes at han var litt nervøs for å spørre, litt grepet av stundens alvor, at det var derfor han ikke så deg i øynene og virket litt uinspirert.

Prøv å glem måten han spurte på, tenk på hva du vil og hva du føler for ham. Uansett syns jeg det er det som kommer ETTER frieri og bryllup som er det viktigste...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...