Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 I dag fikk vi beskjed fra AF om at Col myndigheter har avgjort at de stenger for adopsjon fra private bhj. Vi som nå har gått over fra ICBF og stått på venteliste noen måneder, må begynne på nytt igjen. Vi hadde fått brev om at vi skulle få en datter.....men drømmen er nå lagt i grus. Vet vi må reise oss igjen, og at mange her sikkert ikke mener dette er noe å sørge over. Men det gjør jeg. Dette var som å sitte på dolokket etter siste IVF forsøk. Toget har gått for vår etterlengtede reise tilbake til Bogota. 0 Siter
Colombiamamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Åååå så trist! Håper dere får reist dere igjen snart og at dere likevel om ikke alt for lenge kan få et barn fra Colombia. Stor klem fra 0 Siter
trk1365380645 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Uff, så trist! Skjønner godt at du gråter, det må være forferdelig. Håper det kommer bedre nyheter til dere snart. Trøsteklem fra 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Å kjære deg, skjønner godt at du gråter i dag. Det er en tung beskjed å få! Ta deg litt tid nå til å gå litt i kjelleren. Gråt, ras og synes skikkelig synd på deg selv. Og så vil du klare å reise deg igjen og se fremover. Stor klem og gode ønsker fra 0 Siter
Gjest naboen opp i gata Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kjære dere, Jeg kan bare tenke meg hvordan det føles ... det må være helt forferdelig idag. Vil ikke påstå at det er det samme, men vi kom i klemma med kvoter ved adopsjon nr. 2. Vi måtte enten bytte land eller vente ett år ekstra før søknaden ble sendt ut av Norge. Kinaprinsesse ble til Koreaprins - noe vi er veldig veldig takknemlige for idag. Ta dere tid til å sørge over det som skulle ha vært, kjenne på alle følelsene. Men tenk også på at det er en dag imorgen (eller i overimorgen) og da kan dere begynne å se på mulighetene videre og hva det innebærer. Føler med dere! 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kjære dere, Jeg kan bare tenke meg hvordan det føles ... det må være helt forferdelig idag. Vil ikke påstå at det er det samme, men vi kom i klemma med kvoter ved adopsjon nr. 2. Vi måtte enten bytte land eller vente ett år ekstra før søknaden ble sendt ut av Norge. Kinaprinsesse ble til Koreaprins - noe vi er veldig veldig takknemlige for idag. Ta dere tid til å sørge over det som skulle ha vært, kjenne på alle følelsene. Men tenk også på at det er en dag imorgen (eller i overimorgen) og da kan dere begynne å se på mulighetene videre og hva det innebærer. Føler med dere! Tusen takk for svar. Vi fikk beskjed om å vurdere å bytte land. Lurer på det. Tenkte faktisk på deg. Kanskje du har noen gode råd på veien??? Tar meg gjerne en prat med deg når ting har synki inn litt. Mvh 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Å kjære deg, skjønner godt at du gråter i dag. Det er en tung beskjed å få! Ta deg litt tid nå til å gå litt i kjelleren. Gråt, ras og synes skikkelig synd på deg selv. Og så vil du klare å reise deg igjen og se fremover. Stor klem og gode ønsker fra Tusen, tusen takk for støtte. 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Uff, så trist! Skjønner godt at du gråter, det må være forferdelig. Håper det kommer bedre nyheter til dere snart. Trøsteklem fra Takk for gode ord! 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Åååå så trist! Håper dere får reist dere igjen snart og at dere likevel om ikke alt for lenge kan få et barn fra Colombia. Stor klem fra Takker så mye for støtte! 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Åh så utrolig trist! Jeg føler med dere! Tusen takk ;-/ 0 Siter
snø Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kjære Juliansmamma! For en NEDTUR!!! Nå ble jeg skikkelig, skikkelig lei meg på deres vegne. Noe så trist :-( Jeg har fått med meg at det har vært en diskusjon om dette her i Colombia,bl.a har det blitt skrevet en del i avisene her om dette, men jeg hadde jo trodd at de ville la dem som allerede var i systemet få fullføre sine adopsjoner, og ikke bryte av slik som dette! :-( Kan godt forstå at du gråter!!! Du får en kjempestor trøsteklem fra meg. Som mamma til en FANA-jente og en ICBF-gutt vil jeg imidlertid reklamere litt for ICBF. Vi er jo i Colombia nå og henter vår lille prins charming, og jeg har bare positive ting å si om ICBF. Det var nøyaktig like stort å få et ICBF-barn, som å få et FANA-barn. Bare så det er sagt, en gang for alle :-) eg husker at jeg selv var rimelig opptatt av at jeg ønsket et barn til fra FANA, på grunn av de gode opplevelsene vi hadde da vi fikk Bella. Men nå i dag så ser jeg jo at det ikke er noen forskjell over hode - det er ikke det samme med ICBF, men det er like gode opplevelser likevel. Lykke til med valgene dere må ta videre, enten det blir ICBF eller et nytt land. Og jeg håper inderlig at dere ikke må vente så alt for lenge før dere får et barn til. En stor og medfølende klem fra 0 Siter
bjørkekråka Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Tusen takk ;-/ Stakkars deg! For en beskjed å få. Men stå på! Heldigvis er vi mennesker skapt slik at vi greier å tenke positivt igjen ganske raskt. Men føler med deg og ønsker deg lykke til videre med abopsjonen! Klem fra 0 Siter
bjørkekråka Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Stakkars deg! For en beskjed å få. Men stå på! Heldigvis er vi mennesker skapt slik at vi greier å tenke positivt igjen ganske raskt. Men føler med deg og ønsker deg lykke til videre med abopsjonen! Klem fra OKI! Litt revet med kan du si og svarer på ditt innlegg "Juliansmamma"! Litt forvirra hilsen fra 0 Siter
Gjest naboen opp i gata Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Tusen takk for svar. Vi fikk beskjed om å vurdere å bytte land. Lurer på det. Tenkte faktisk på deg. Kanskje du har noen gode råd på veien??? Tar meg gjerne en prat med deg når ting har synki inn litt. Mvh skriver svar til deg på privatmail 0 Siter
Gjest kiddi Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Uff så ille, dette må være tøft å oppleve. Når det er sagt har dere jo muligheten til å adoptere fra Colombia likevel, det må være en stor trøst. Var selv i en situasjon hvor vi måtte vurdere å bytte land (hadde et adoptivbarn fra før), ganske ille å måtte bytte til et helt nytt land synes jeg, men vi slapp det heldigvis da alt ordnet seg. Jeg lurer litt på hvordan du kan si dere skulle få en datter, hadde dere fått tildeling???? Lykke til videre fra 0 Siter
Gjest alegre Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Du har lov til å være lei deg, både p.g.a. bortkastet ventetid og knuste drømmer om at barna skulle ha lik bakgrunn. Er likevel sikker på at når du har sørget en stund, så begynner du å se for det en liten søster eller bror som kanskje kommer fra et annet sted i Colombia event. annet land. Har selv ett barn fra privat og ett fra ICBF og kan skrive under på det som snø sier; nemlig at det er nøyaktig like stort å få barn uansett hvem som formidler adopsjonen. Det er et BARN dere lengter etter. Mvh 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Uff så ille, dette må være tøft å oppleve. Når det er sagt har dere jo muligheten til å adoptere fra Colombia likevel, det må være en stor trøst. Var selv i en situasjon hvor vi måtte vurdere å bytte land (hadde et adoptivbarn fra før), ganske ille å måtte bytte til et helt nytt land synes jeg, men vi slapp det heldigvis da alt ordnet seg. Jeg lurer litt på hvordan du kan si dere skulle få en datter, hadde dere fått tildeling???? Lykke til videre fra ICBF er en løsning, om de vil ha oss tilbake. Hørte at man ikke ble sett på med så blide øyne om man gikk ut av ICBF. AF trodde imidlertid at det var unntak nå. På skjemaet fra Los Pisingos kunne man ønske kjønn. Jeg vet det er et hett diskusjonstema, og jeg ønsker ikke å gå inn i noen debatt om det her, men vi ønsket oss jente, og krysset av for det. Vi fikk et veldig koselig velkomstbrev fra barnehjemmet om at vi var velkomne tilbake, og at Julian nok ville synes det ville bli stas å bli storebror til ei lita jente. Jeg husker sorgen fra da jeg fant ut at jeg ikke kunne bære fram barnet selv, og ser at den forsvinner totalt når jeg ser på det vidunderet vi har i dag. Jeg vet også at det sikkert blir vidunderlig med neste barn, samme hvor og når det kommer inn i familien. Allikevel synes jeg det er forferdelig trist at alle våre drømmer om å komme tilbake til det flotte barnehjemmet nå er lagt i grus. Er glad i forutsigbarhet også, og gledet meg til Bogota, Halifax, San Andres osv. Sist, men ikke minst, har vi holdt på lenge nå. Så fort vi fikk tillatelse for å adoptere på nytt, startet vi igjen. J er nå 4 år, og godkjenning fra Bufdir med forlengelse går ut om et år. Vi kommer vel i mål en gang vi også, men akkurat nå føles det som å ha spilt stigespill, og rast ned til start. Mvh 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Du har lov til å være lei deg, både p.g.a. bortkastet ventetid og knuste drømmer om at barna skulle ha lik bakgrunn. Er likevel sikker på at når du har sørget en stund, så begynner du å se for det en liten søster eller bror som kanskje kommer fra et annet sted i Colombia event. annet land. Har selv ett barn fra privat og ett fra ICBF og kan skrive under på det som snø sier; nemlig at det er nøyaktig like stort å få barn uansett hvem som formidler adopsjonen. Det er et BARN dere lengter etter. Mvh Jeg hører dere sier dette, og gleder meg til å oppleve det. Det ordner seg nok, men er LEI LEI LEI av all frem og tilbake, venting, uforutsigbarhet og venting, venting, venting. Men det ordner seg, det gjør det jo alltid. ;-) Takk for svar, forresten! Mvh 0 Siter
Gjest Juliansmamma Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kjære Juliansmamma! For en NEDTUR!!! Nå ble jeg skikkelig, skikkelig lei meg på deres vegne. Noe så trist :-( Jeg har fått med meg at det har vært en diskusjon om dette her i Colombia,bl.a har det blitt skrevet en del i avisene her om dette, men jeg hadde jo trodd at de ville la dem som allerede var i systemet få fullføre sine adopsjoner, og ikke bryte av slik som dette! :-( Kan godt forstå at du gråter!!! Du får en kjempestor trøsteklem fra meg. Som mamma til en FANA-jente og en ICBF-gutt vil jeg imidlertid reklamere litt for ICBF. Vi er jo i Colombia nå og henter vår lille prins charming, og jeg har bare positive ting å si om ICBF. Det var nøyaktig like stort å få et ICBF-barn, som å få et FANA-barn. Bare så det er sagt, en gang for alle :-) eg husker at jeg selv var rimelig opptatt av at jeg ønsket et barn til fra FANA, på grunn av de gode opplevelsene vi hadde da vi fikk Bella. Men nå i dag så ser jeg jo at det ikke er noen forskjell over hode - det er ikke det samme med ICBF, men det er like gode opplevelser likevel. Lykke til med valgene dere må ta videre, enten det blir ICBF eller et nytt land. Og jeg håper inderlig at dere ikke må vente så alt for lenge før dere får et barn til. En stor og medfølende klem fra Hei Snø. Håper du koser deg skikkelig, og gratulerer så masse med tildeling. Er så godt å se at du er i mål. Har fulgt deg, selv om jeg sjelden er her, sikkert fordi denne ventingen har gjort at jeg nesten har kuttet ut litt, bare for å få det på avstand. Jeg har lest brevet til AF, men er ikke så veldig klok på hva LP og andre private har gjort seg skyldige i. Klarer du, på godt SNØ-vis å forklare det for meg? Ellers i samfunnet har man jo som parole at man er uskyldig til det motsatte er bevist, men her er det jo voldsomt opprør. Selvfølgelig skal man ta slikt på alvor, men jeg har somsagt ikke skjønt helt hva som er hovedproblemet her, som gjør at man må stanse alt sånn på flekken. Ja, det er snakk om spørsmålsetting rundt regler og praksis for betaling av barnas opphold på b.hj, og spørsmål rundt donasjonene. Men hva konkret mistenker de dem for? Ja, det blir helt sikkert bra uansett, alle sier jo det. Jeg har ennå til gode å høre en ICBF historie som ikke er full av solskinn og glede.....så bra blir det nok. Men okke som, venting, forventninger, lovnader og drømmer har allikevel fått seg et skudd for baugen i dag, og jeg tillater meg å felle en tåre for den lille jenta som har lekt i drømmene mine. Så kan jeg jo starte å spinne nye drømmer.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.