Gå til innhold

ørebetennelse og skylling med saltvann

Anbefalte innlegg

Min datter på 3 år fikk ørebetennelse for to uker siden. Det begynte å renne puss ut av ørene fredagen. Det rant litt også lørdag og søndag, men bare av det høyre øre. Mandagen gikk vi til legen. Da var det tørt og fint. Venstre øre var helt fint, mens høyre var fullt av puss. Legen ba meg om å skylle øret med saltvann.

Det gjorde jeg samme kveld.

I ettertid har det begynt å renne igjen fra begge ørene. Jeg har ikke skylt noe mer, fordi jeg er usikker på om jeg kan skylle når trommehinnen er sprukket. Jeg har ventet på at det skulle slutte å renne.

Nå er det altså to uker siden ørebetennelsen begynte og det renner ennå. Og det ser ikke fint ut. Min datter driver også å piller seg i ørene, og har fått noen små sår som blør. I tillegg lukter det litt rart av ørene.

Spørsmålet er: Hva gjør jeg? Kan jeg skylle med saltvann når det er hull i trommehinnen?

Fastlegen er selvsagt på ferie, så derfor har jeg ikke ringt legen.

Fortsetter under...

Ring legekontoret og be om å få komme inn til en annen lege så fort som mulig. Jeg ville ikke latt henne gå med så verkende ører uten legetilsyn i ukesvis.

Det virker ikke som om hun har vondt. Hun er glad og ser veldig frisk og fin ut, selv om ørene ikke ser så fine ut.

Da dette begynte for to uker siden, var det veldig vondt, og hun begynte å hyle når jeg kom borti ørene. Nå kan jeg ta på de uten at hun bryr seg.

Hvis det hadde virket som om hun hadde hatt vondt så hadde jeg gått til legen med henne før.

Det virker ikke som om hun har vondt. Hun er glad og ser veldig frisk og fin ut, selv om ørene ikke ser så fine ut.

Da dette begynte for to uker siden, var det veldig vondt, og hun begynte å hyle når jeg kom borti ørene. Nå kan jeg ta på de uten at hun bryr seg.

Hvis det hadde virket som om hun hadde hatt vondt så hadde jeg gått til legen med henne før.

Akutt smerte er ikke det som er verst, men langvarig væske i øret. Jeg hadde oppsøkt lege på nytt snarest.

Jeg har brukt rikelig med saltvannspray i nesen, og det hjelper bra. Er skylling av ørene med saltvann noe nytt?

Akutt smerte er ikke det som er verst, men langvarig væske i øret. Jeg hadde oppsøkt lege på nytt snarest.

Jeg har brukt rikelig med saltvannspray i nesen, og det hjelper bra. Er skylling av ørene med saltvann noe nytt?

Jeg vet ikke om det er nytt, men ei venninne hadde også fått beskjed om å skylle ørene til datteren sin med saltvann.

Jeg tok å skylte i kveld, og tørket forsiktig med klut. Gjorde det flere ganger etterhverandre og fikk vekk mye puss. Datteren min virket også fornøyd med dette. Får se i morgen hvordan hun er. Kanskje jeg tar begge ungene med på barneklinikken i morgen kveld, hvis ikke vi får komme til på legesenteret. (se innlegg om gutt som spytter)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...