Gå til innhold

Anbefaling av filmer til gutt 4 1/2 år

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk

I sommer skal vi kjøre en god stubb på vei hjem fra ferie.

I den anledning har vi kjøpt dvd-spiller til å ha i bilen.

Men så var det det med filmer da. Tenkte vi skulle kjøpe noen nye filmer til han også da. Men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Noen råd til hvilke filmer vi kan ha med på lang-turen vår.

Fortsetter under...

Eliasfilmene er like populære hos treåringen og sjuåringen her i huset, så det er jo en god mulighet.

Ellers:

* Byggmester bob

* Thomastoget

* Nemo

* Toy story 1 & 2 (kan være _litt_ skummel innimellom)

* Alle elsker Mikke/Donald/Langbein-filmene

Og som Ave M sier: Tom&Jerry - alltid populært!

Annonse

Å kjøpe DVD-spiller til bilen er et av de lureste kjøpene vi har gjort. Ikke noe mas fra baksetet, og kjøringen går som en drøm. Anbefaler headset, så slipper de voksne å høre på filmen.

Vår fireåring liker bl.a.

Emil, Pippi, Saltkråkan, Mormor og de åtte ungene, Linus i svingen, Istid, Madagaskar, Noddy, Ole Alexander Filibombombom

Gjest prust

Diverse Disney, særlig Løvenes Konge og Nemo.

Kaptein Sabeltann (ofte dårlige gjengivelser av stykket på scenen, men ungene elsker det).

Pippi og Emil.

Mine barn så løvenes konge for første gang nå i helga - og de syntes den var altfor nifs, særlig 7-åringen. Han levde seg sånn i filmen, og grein av sorg da pappaen til løveungen døde. Like før jeg måtte slå av filmen. Femåringen får ikke med seg så mye og er ikke så emosjonell som broren, så hun syntes den var gøy å se på, men litt nifs med flammene og slåssingen mellom dyrene.

Gjest blomsterløk

Eliasfilmene er like populære hos treåringen og sjuåringen her i huset, så det er jo en god mulighet.

Ellers:

* Byggmester bob

* Thomastoget

* Nemo

* Toy story 1 & 2 (kan være _litt_ skummel innimellom)

* Alle elsker Mikke/Donald/Langbein-filmene

Og som Ave M sier: Tom&Jerry - alltid populært!

Tusen takk for gode forslag.

Gjest blomsterløk

Diverse Disney, særlig Løvenes Konge og Nemo.

Kaptein Sabeltann (ofte dårlige gjengivelser av stykket på scenen, men ungene elsker det).

Pippi og Emil.

Takk for forslag.

Kaptein Sabeltann har vi, både tegnefilm, og film fra forestillilingen. Og den har gått maaaaange ganger. Vi var å så forestillingen i fjor, så kaptein sabeltann har vært svært populær en laaang stund hjemme hos oss.

Gjest blomsterløk

Å kjøpe DVD-spiller til bilen er et av de lureste kjøpene vi har gjort. Ikke noe mas fra baksetet, og kjøringen går som en drøm. Anbefaler headset, så slipper de voksne å høre på filmen.

Vår fireåring liker bl.a.

Emil, Pippi, Saltkråkan, Mormor og de åtte ungene, Linus i svingen, Istid, Madagaskar, Noddy, Ole Alexander Filibombombom

Tusen takk for mange gode forslag.

Vi har akkurat kjøpt dvd-spiller til bilen nå. Og det var med to sett hodetelefoner. :)

Veldig spent på om han blir bilsjuk av å sitte å se på film, men vi får prøve å se.

Annonse

Min jente på 4 1/2 liker å se på DVD med Karsten og Petra, Ole Aleksander, Pinocchio, Peter Pan, Istid (pga ekornet med nøtta), Shrek, Bambi, Marikken, Lotta fra Bråkmakergata, Nemo (men da må storebroren passe på henne når den store skumle fisken kommer).

Gjest blomsterløk

Min jente på 4 1/2 liker å se på DVD med Karsten og Petra, Ole Aleksander, Pinocchio, Peter Pan, Istid (pga ekornet med nøtta), Shrek, Bambi, Marikken, Lotta fra Bråkmakergata, Nemo (men da må storebroren passe på henne når den store skumle fisken kommer).

Takk, her var det mange gode forslag.

Han er veldig glad i bøkene med karsten og petra. Så det kunne sikkert vært helt topp. Visste ikke engang at de fantes på dvd jeg. Tusen takk.

Takk, her var det mange gode forslag.

Han er veldig glad i bøkene med karsten og petra. Så det kunne sikkert vært helt topp. Visste ikke engang at de fantes på dvd jeg. Tusen takk.

Ja, den om Karsten og Petra slo virkelig an hos oss. Hun har ikke villet se noe annet siden vi kjøpte den for en måned siden :-)

Favorittfilmene gutten ser nå.

Barn elsker å se filmer omigjen.

Ellers filmer med karakterer han liker å se; nye filmer med yndlinger o.l.

I forhold til hva som passer til aldersgruppen, så varierer det -mye- fra gutt til gutt.

Pokemon faller i smak for mange, andre kan like Ole Brumm.

Bjørnen i det blå huset kan stadig likes av enkelte i aldersgruppen, ellers vil samlinger med gamle, klassiske Disney-kortfilmer ofte falle i smak (Donald, Mikke, Snipp & Snapp - men unngå Langbein).

Looney Tunes (Snurre Sprett & Co) og Tom & Jerry pleier å bli ganske universelt likt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...