Gå til innhold

Sprekker under tærne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vet det gjør vondt..

jeg har også dette.. men har i tillegg problemer med sprekker under fotbladet og mye på hælene. Får mye tykk hud, sprekker og det er vanskelig å få det til å gro.

Iflg. hudlegen min har jeg en sykdom somheter Palmoplantare keratoderma.

Lysbeh. virker ikke på meg, men blir bedre etter en stund i varmere strøk. Jeg har flytende cortison linement som jeg bruker, men dette virker heller ikke så bra.

Compeed plaster har blitt min "medisin". Plastrer slik at sprekkene fylles og jeg kan gå normalt uten smerter.

Jeg får også sprekker på hender, og bruker også compeed plaster her for å kunne bruke hendene normalt.

Gjest sophilie

Sitter sprekkene mellom tærne eller omtrent der tåa sitter fast i foten på undersida, vil jeg tippe at det er fotsopp. Da skal du _ikke_ bruke kortison. Lamizil har kommet med noen kjekke og litt dyre (Ca. 120 kr) sprayer du kan bruke - de har også krem. Men jeg synes det blir så mye kliss med krem, når jeg kan bare spraye på.

Sopp er altså små sprekker som svir noe veldig, særlig hvis du drar tærne litt fra hverandre for å se nærmere på hva det er. Sopp er også smittsomt, så sjekk dine barn, også?

Jeg har hatt fotsopp til og fra i mange år - og er det sopp, vil behandlingen få det bort nesten over natta.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...